Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand.


Gäst

#226 Re:

2017-01-09 12:37

#6: -  

 Det är helt rätt +++

hellstens

#227 Re:

2017-01-10 02:16

#24: -  

 Vart får du det ifrån? Jag har levt här i 12 år utan försäkring, jag är 67 år. har inte varit sjuk på dessa 12 år

mer än en liten förkylning som kostade mej 70thb inkl, läkarbesök o medesin

och du hittar inget försäkrings bolag som vill försäkra en 67 åring.

Blir du sjuk gå till doktorn, blir du allvarligt sjuk åk hem.

Men om detta kan gå igenom skulle allt bli mucket bättre och tryggare för alla vi som bor här på heltid

Men en olycksfall försäkring är alltid bra att ha och inte så dyr ca 6000/året för en riktigt bra.

 

Tom.

 

Ellko

#228 sjukförsäkring

2017-01-22 03:43

Både kravet och sakfrågan är berättigad men, jag tror inte svenska staten går oss tillmötes. Hoppas att jag får fel. Hur är det för övriga EU länders medborgare i samma fråga? 

-Med hopp om framgång hälsar L.K.

songklod

#229 Re:

2017-08-26 13:57

#51: -  

 Hej,Det finns många bra statliga sjukhus med ej så dyra kostnader

Samma som svenska statliga sjukhus som vi vänder oss till.

Dom Privat, samma som i Sverige tar bra betalt ,och det är just medecin- kostnader som drar iväg,dom vill sälja samma medikament som i Sverige till oss,jag har god erfarenhet

Undanbed det västerländska medikamenten så blir kostnader humanare,jag föredrar thaimedikament.

 jag köper huvudvärks pulver TAMJAI aspirin100pak 140 THB Paracetamol  absolut bäst verkan för mig.

Jag menar om man inte har råd med dyra försäkringar,så går det att lösa i myndighetrnas sjukhus,du måste fråga dig fram hos thailändarna det fungerar kostnader från ca 350 thb dygn ink..rissoppa sängplats och vård + medecin och mat.lite smutsigt på dessa sjukhus men du överlever.

vänligen Mikael fastboende i Ubon.


Gäst

#230 Re:

2017-08-26 14:42

#189: -  

 Jag håller med dig och det handlar inte om så fasligt många Svenskar som bor Fastboende åretrunt i Thailand

dom flesta är turister med korta visum 3-6 månader med eget boende.

Så denna summa blir inte betungande för staten,många Svenskar är friska här behöver sällan sjukvård, endast när liemannen knackar på dörren.

 

vänligen Mikael Fastboende i Thailand

 


Gäst

#231 Re: insiativ

2020-12-07 19:59