Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand
Kontakta namninsamlingens skapare
De flesta av oss som bor i Thailand på heltid eller deltid, har arbetat och betalat skatt i Sverige under ett helt arbetsliv och är nu pensionerade. Om vi får rätt till sjukvård i Thailand, kostar vi fortfarande mindre än vad vi skulle ha kostat det svenska samhället om vi bott i Sverige på heltid. Vi belastar samhället mindre. Så vad vi ber om är fortfarande en vinst för Sverige - om än inte lika stor som under rådande förhållanden.
självklart eftersom jag har tagit initiativet till skrivelsen till regeringen som Hua Hin föreningen och Udon Thani föreningen har varit med om.
F.ö jag har ingen sjukvårdsförsäkring sedan den belgiska försäkringen upphörde att täcka mina och min frus behov under de 90 dagar per år vi hade upp t.o.m 2013
Re:
OM du kollar på webben www.skandphuk.dinstudio.se, och Projekt sjukvård, så redogör jag för den norska frivilliga försäkringen. Dom betalar SINK skatt 15% och vi 20%. Dom lägger till 7,5% för försäkringen. Det betyder 22,5% om vi får en liknande försäkring kan du få vid en brutto pension på 11000 SEK få en extra kostnad av omkr. 200 kr i månaden. Det blir en höjning, men du får något för skatten
Bo Jonsson
Jag flyttade till Bangkok förra året. För närvarande för jag en diskussion med Försäkringskassan om jag ska omfattas av svensk sjukförsäkring eller inte. Jag utför konsultuppdrag och föreläsningar för enbart svenska kunder, fakturerar i svenska kronor genom mitt svenska företag och skattar i Sverige såsom företagare. Att jag utför den del av arbetet på distans bör inte ha med saken att göra. Mot denna bakgrund tycker jag definitivt att petitionen berör mig! / [email protected]
| This discussion has been closed. |
Mycket bra initiativ och hoppas verkligen att vi får ett positivt utslag i Jan 2017