Låt Sofia stanna i Sverige!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Sofia stanna i Sverige!.


Gäst

#51

2016-10-02 15:34

För har själv upplevt detta när min man skille utvisas, som jobbade, vi var en familj och skötte oss själva. Och levde på våra inkomster, men han skulle ändå utvisas.

Gäst

#52

2016-10-02 15:41

Därför har man gjort rätt för sig så ska man få stanna. det är våra handlingar som avgör hur vi och samhällen ses av resten av världen och hennes handlingar gör henne till en otrolig person. Till skillnad från det högdragna dubbelmoraliska *#+()samhälle Sverige förvandlas till. Oavsett så hoppas jag hon får stanna

Gäst

#53

2016-10-02 16:03

Människor som är goda samhällsmedborgare och som försörjer sig själva kan vi inte få nog av i Sverige. Alla sådana människor borde få stanna, oavsett ursprungsland.

Gäst

#54

2016-10-02 16:07

För att jag inte tycker att det är rimligt att man utvisar människor som har anpassat sig till det svenska samhället! Utvisa de som förtjänar det, de som gör brott och beter sig illa!

Gäst

#55

2016-10-02 16:27

Enklelt! För att jag tycker de skötsamma ska få vara kvar! Lägg krutet på de kriminella istället.

Gäst

#56

2016-10-02 16:30

Det här är en individ som verkligen vill och kommer göra Sverige till en bättre plats - för alla. Både dessa kvinnor har arbetar hårt för att bli en del av det svenska samhället och en utvisning skulle inte bara vara ett orättvist beslut i detta ärende utan även en ofördelaktighet för Sverige i det långa loppet.

Gäst

#57

2016-10-02 16:39

En av väldigt få petitioner jag sätter mitt namn på.
Flickan verkar ju ha ett fullt normalt tonårsliv ,har tydliga drömmar och ambitioner, och hopp om framtiden, som kan grusas av en utvisning.
Jag skriver under av både empatiska och logiska anledningar; Dels vore det orättvist att utvisa en person som levt såpass stor del av sitt liv här, och dels vore en förlust för Sverige att göra sig av med en uppenbar framtida resurs.

Jag tycker vi ska låta Sofia stanna.

Gäst

#58

2016-10-02 16:49

Migrationsverket är ett gäng idioter som söker social bekräftelse och pengar. Skötsamma invandrare ger inte mer pengar till deras verksamhet.

Gäst

#59

2016-10-02 17:20

Vi behöver sådana medborgare som Sofia och hennes mamma. Inte de andra som är kriminella och får stanna. De bara tär på vårt samhälle. Sofia och hennes mamma bidrar. De ska få stanna.
Christian P
Gäst

#60

2016-10-02 17:35

Att Sofia inte får stanna är PRECIS vad som är fallet med Sverige idag! Sofie är en person som verkligen vill skaffa sig ett bra liv, anpassa sig och en sådan person kommer med all sannolikhet bidra mycket till Sverige till skillnad från den skit som nu släpps in i Sverige på order av aset Olof Palme och hans efterföljare Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfvén. Genom att belöna ambitiösa människor som vill bidra till något positivt med utvisningsbeslut visar man tydligt att lögner och lycksökeri premieras medans ett ärligt försök till god assimilation förkastas eller nästan föraktas vilket man kan med goda skäl misstänka i det här fallet.


Gäst

#61

2016-10-02 18:02

Att utvisa någon som är en laglydig, integrerad medborgare som dessutom vill jobva inom ett väldigt viktigt yrke där det råder brist på personal är patetiskt. Om denhär utvisningen går igenom så hoppas jag att alla som är inblandade i beslutet och systemet som gör ett sånt beslut möjligt skäms, dethär beslutet äcklar mig.

Gäst

#62

2016-10-02 18:05

Helt otroligt att man tänker deportera 2 helt oskyldiga personer som inte gjort ett enda dugg fel när det finns gott om andra som inte tar chansen de har fått här i Sverige på allvar. Och hon vill till och med bli polis och tjäna samhället. Lägg ner det här larvet förfan!

Gäst

#63

2016-10-02 18:43

Är av åsikten att de som redan etablerat sig här skall få stanna.. Skicka hem alla de barnflyktingar o andra hottentotter som inte kan följa svenska seder o bruk..

Gäst

#64

2016-10-02 18:44

Man ska hjälpa stötta mammor och barn som i detta fallet är så orättvist mamman varit stark lämnat sin man för att leva lugnt med sin dotter
Astillbe

#65 Sofia

2016-10-02 19:26

Varför ska inte hårt arbetande/studerande skötsamma människor få stanna? Det är så sjukt att vi tar in vilket folk som helst, som ekonomiska flyktingar och "skäggbarn". Var är kvinnorna och de riktiga barnen?? Här är en kvinna och hennes barn, två skötsamma individer, och vad händer med dom? Jo, dom blir utvisade!!! Skäms skäms skäms


Gäst

#66

2016-10-02 21:21

Jag tycker det är dags att visa vilka vi vill ha i vårt samhälle. I min uppfattning är migrationsverket så snett ute och låter kriminella idioter stanna medan, folk som försöker att komma in i samhället och skaffar jobb blir utvisade?? Var finns logiken? Var finns empati? Vi behöver samla goda omkring oss och bygga ett bättre samhälle.


Gäst

#67

2016-10-02 22:00

Därför att det är fördjävligt när ordentligt folk som gör rätt för sig själva blir utskickade medans svin får stanna kvar.

Gäst

#68

2016-10-03 04:23

Jag vill att ordentliga skötsamma människor ska ha rätt till att stanna , inte våldtäktsmän o maktmissbrukande otacksamma människor som Migrationsverket idag låter stanna o som gör vårat land otryggare
Inger Agnar

#69

2016-10-03 06:00

Människor som sköter sig bör få stanna Lycka till med studierna Ljus och kärlek ❤️


Gäst

#70

2016-10-03 06:09

När man har motivering att bidra till samhället genom jobb, klart att man skall få stanna i Sverige. Att Sverige bygger upp sin population med bidragstagare kommer att bli ohållbart i längden.

Gäst

#71

2016-10-03 06:10

Vart ska flickan annars gå? Hon flydde från sitt hemland av en anledning, men det migrationsverket är bäst på är att skicka människor till en säker död.
Pontus

#72 Re:

2016-10-03 08:49

#2: -  

 Jag håller inte med. Sverige ska släppa in och behålla människor som Sofia. Om vi konstant tar in människor som vi gör idag, så ser man ju direkt att landet inte blir tryggt för någon.
Jag förstår inte varför folk som hatar Sverige och svenskar, som våldtar, förstör och bråkar ska få vara kvar. Men Sofia som faktiskt gillar landet, folket och bidrar till ett bättre samhälle, ska ut? Trams!

Nej, det får bli ändring på detta. Sluta kasta ut folk som bidrar till Sveriges välfärd!
Varför kasta ut tillgångarna och behålla skräpet? Hur fan kommer detta landet att se ut om 100 år?


Gäst

#73

2016-10-03 12:59

För att jag tycker Sverige är helt snedvridet idag.
Istället för att ta hand om de som lever här så verkar det vara någon hetsjakt på att ta emot flest.

Gäst

#74

2016-10-03 16:03

Det är väl klart hon ska stanna, då hon gjort allt rätt från dag ett i Svergie. Medans andra nysvenskar begår olika brott som våldtäkter, rån, misshandel osv får stanma trots det? De kan de skicka hem istället.

Gäst

#75

2016-10-03 19:37

för att staten är helt skeva. dom utvisar dom som faktiskt vill göra något bra och gör något bra men låter dumma männiksor stanna. om dom kanske kunde sätta sig in i deras situation och faktiskt bry sig lite så skulle det inte ens va en en fråga om dom skulle få stanna.