Skriv på för Hogrän förskola!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skriv på för Hogrän förskola!.


Gäst

#1

2016-09-20 19:09

Bor i Hogrän och tycker det är rent ut sagt för jävligt hur politiken beter sig mot oss som bor på landet. Ingen hänsyn tas över huvudtaget till människorna. Det enda som räknas är pengar. Hur bra tror ni att små barn mår när dom ska vistas i stora stimmiga lokaler? Med personal som inte hinner med? Man blir så förbannad så orden räcker inte till. Först skolan, sen förskolan. Det var ett bra koncept här i Hogrän med skola och förskola precis intill varandra. De små barnen behövde aldrig skolas in i skolan när det var dags, dom var redan så vana med den miljön. Ni borde skämmas ögonen ur er för det dåliga kompetens ni har. Låt förskolan vara kvar för den behövs liksom skolan. Gör rätt för helvete!


Gäst

#2

2016-09-20 19:27

Min systers två barn går där nu och jag vet att det är några som väntar barn i socknarna runt om kring som gärna vill ha sina (kommande) barn i en lugn och trevlig och mycket omtyckt förskola ! Fick även höra i kväll av en kompis i visby att om han med familj får tag på en mindre gård att hyra så flyttar dom gärna från visby till mästerby, vall eller någon annan grannsocken och då blir det minst ett barn till ! ALLA TRIVS INTE I STAN I STORA KLASSER ! VI VILL HA EN LEVANDE LANDSBYGD ! ! !


Gäst

#3

2016-09-20 19:27

Jag skriver under för en flytt av förskola för mig betyder längre dagar för min lilla 3 åring. Och en omväg på i värsta fall 4 mil ( fram och tillbaka). Alltså sämre livskvalité.

Gäst

#4

2016-09-20 20:31

Låt de små skolorna på landet vara kvar och det är inte längre att låta barn åka FRÅN Visby till skolan i Hogrän än det är för barn runt Hogrän att åka TILL skola i Visby!
Det är bättre arbetsmiljö i landsbygdens små skolor för både barn o lärare!

Gäst

#5

2016-09-20 20:33

Jag jobbade i Hogrän medan skolan fanns kvar där. Mysigt, lugnt, trevligt och vackra omgivningar. Önskar alla barn en sådan start!

Gäst

#6

2016-09-20 20:48

För att jag vill nyttja förskolan inom en snar framtid.

Gäst

#7

2016-09-20 21:57

Själv gått grundskolan i Hogrän för ett antal år sedan. Att få möjligheten att börja skolåren i en mindre klass gjorde det lättare att få den hjälpen och tiden man behövde. Hogrän kommer alltid stå mig varmt om hjärtat eftersom det var där min uppväxt ägde rum. De stängde ner skolan men LÅT IALLAFALL FÖRSKOLAN VARA KVAR!!


Gäst

#8

2016-09-21 04:08

Har just blivit överkörd i Eskelhem där fin ny förskola planerades att byggas och en prisad välfungerande ,fin, skola finns. Detta är en av de stora anledningar till varför vi köpte hus här för tre år sedan. Nu skall inte den utlovade förskolan  byggas och mellanstadiet har flyttats till västerhejdes baracker. Nu skall Hogrän förskola läggas ner där min systerson går? Gotland som verkligen har chans att kunna vara en levande landsbygd! Jobbar inom regionen och har redan sett så många inkompetenta besluts fattats som kommer få , och redan har ödesdigra ekonomiska konsekvenser.  För att inte tala om konsekvenserna för alla inblandade. I detta fall våra barn! Regionen blöder pengar och det rätta sättet att hindra detta är inte att spara in på oss längst ner, kanske borde insparningarna ske lite högre upp i skikten? Eller våga åtminstone fatta långsiktiga beslut!! 


Gäst

#9

2016-09-21 05:21

Dagiset ska vara kvar. Underbart läge och välfungerande. En trygghet för såväl barnen som oss föräldrar. Ta inte bort allt som är bra.

Gäst

#10

2016-09-21 05:45

Förskolan ligger i ett lugnt naturskönt område med gott om lekmöjligheter. Även mindre enheter behövs.

Gäst

#11

2016-09-21 06:24

Det får bli ett slut på kommunens utarmning av landsbygden!!!!

Gäst

#12

2016-09-21 06:31

Vad sparar man? Personal blir utan arbete,skolresor blir dyrare och dom är inte gratis kan jag lova.
Vis av lärdomen sedan jag under förra mandatperioden satt i Barn/Utbildningsnämnd i Östersund och summan blev att besparingen blev minus för nedlagda skolor,men för stunden ser det ju bra ut tror man.Skolan är grunden i varje by annars skulle dom väl aldrig byggt den en gång i tiden.Politiker var klokare förr tyvär.Till sist fråga barnen det är ju ändå deras "arbetsplats" Besparingar utan förklaringaqr är bara av ondo.

Gäst

#13

2016-09-21 16:05

Landsbygden får inte dö ut och stora barngrupper är förödande för barnen.

Gäst

#14

2016-09-21 16:56

Mitt älskade barnbarn stormtrivs där!

Gäst

#15

2016-09-21 16:58

Därför att min systerdotter går på skolan, dem bor där och hon har alla sina kompisar där. Vore synd och besvärligt för både henne och alla andra barn att behöva lämna sin skola som dem vant sig vid. Behöva lämna sina kompisar och miljön där dem känner sig trygga redan.

Gäst

#16

2016-09-21 17:02

Vad jag kan förstå så sparade man inget på nedläggningen av Hogrän skola det verkar så oigenomtänkt. Vi måste ha en levande landsbygd ett alternativ till Visby. Hogrän förskola har bl a ett vackert grönområde vilket barn mår mycket bra av.

Gäst

#17

2016-09-21 19:13

Jag vill att mitt barnbarn ska få gå i en förskola nära hemmet, och i en barngrupp som inte är överfull.
Våra barn är viktiga, låt dem få växa upp i en bra miljö!

Gäst

#18

2016-09-22 02:53

Folk måste ju kunna bo på andra ställen än i stan.
Att låta barn åka buss till allt vad de skall göra sliter på dem och tar tid. Näää.. gotlands kommun vill inte ha invånare på landsbygden.

Gäst

#19

2016-09-22 05:23

Man blir ledsen och förbannad hur inrättning efter inrättning så som skolor och bibliotek läggs ner på landsbygden. När en tid sedan gått så upptäcks det att nedläggningen var helt fel beslut, önskar att de som bestämmer någon gång ska fatta rätt beslut. Levande landsbygd behövas!!!!


Gäst

#20

2016-09-22 05:56

För att landsbygden förtjänar att överleva och de som nu (fler och fler) väljer att flytta dit måste få möjlighet att stanna kvar.

Gäst

#21

2016-09-22 07:23

Barn behöver små förskolor i harmonisk närmiljö! Hogrän förskola har en unik och fantastisk miljö! "Barnunderlaget" verkar bara öka!

Gäst

#22

2016-09-22 13:52

Det kommer inte finnas någon levande landsbygd kvar om regionen fortsätter på det här viset.

Gäst

#23

2016-09-22 15:59

För att jag vill ha våran förskola kvar!

Gäst

#24

2016-09-22 19:49

Är uppvuxen på Gotland i en liten skola på landet som tyvärr är nedlagd, så kan min underskrift hjälpa att bevara skolorna på landsbygden så hjälper jag mer än gärna till!!

Gäst

#25

2016-09-22 20:34

För barnens skull, att dom ska kunna få lära i lugn och ro i stället för stora klasser. Och för en levande landsbygd så klart!!!