Skriv på för Hogrän förskola!
Kontakta namninsamlingens skapare
Min systers två barn går där nu och jag vet att det är några som väntar barn i socknarna runt om kring som gärna vill ha sina (kommande) barn i en lugn och trevlig och mycket omtyckt förskola ! Fick även höra i kväll av en kompis i visby att om han med familj får tag på en mindre gård att hyra så flyttar dom gärna från visby till mästerby, vall eller någon annan grannsocken och då blir det minst ett barn till ! ALLA TRIVS INTE I STAN I STORA KLASSER ! VI VILL HA EN LEVANDE LANDSBYGD ! ! !
Det är bättre arbetsmiljö i landsbygdens små skolor för både barn o lärare!
Själv gått grundskolan i Hogrän för ett antal år sedan. Att få möjligheten att börja skolåren i en mindre klass gjorde det lättare att få den hjälpen och tiden man behövde. Hogrän kommer alltid stå mig varmt om hjärtat eftersom det var där min uppväxt ägde rum. De stängde ner skolan men LÅT IALLAFALL FÖRSKOLAN VARA KVAR!!
Har just blivit överkörd i Eskelhem där fin ny förskola planerades att byggas och en prisad välfungerande ,fin, skola finns. Detta är en av de stora anledningar till varför vi köpte hus här för tre år sedan. Nu skall inte den utlovade förskolan byggas och mellanstadiet har flyttats till västerhejdes baracker. Nu skall Hogrän förskola läggas ner där min systerson går? Gotland som verkligen har chans att kunna vara en levande landsbygd! Jobbar inom regionen och har redan sett så många inkompetenta besluts fattats som kommer få , och redan har ödesdigra ekonomiska konsekvenser. För att inte tala om konsekvenserna för alla inblandade. I detta fall våra barn! Regionen blöder pengar och det rätta sättet att hindra detta är inte att spara in på oss längst ner, kanske borde insparningarna ske lite högre upp i skikten? Eller våga åtminstone fatta långsiktiga beslut!!
Vis av lärdomen sedan jag under förra mandatperioden satt i Barn/Utbildningsnämnd i Östersund och summan blev att besparingen blev minus för nedlagda skolor,men för stunden ser det ju bra ut tror man.Skolan är grunden i varje by annars skulle dom väl aldrig byggt den en gång i tiden.Politiker var klokare förr tyvär.Till sist fråga barnen det är ju ändå deras "arbetsplats" Besparingar utan förklaringaqr är bara av ondo.
Våra barn är viktiga, låt dem få växa upp i en bra miljö!
Att låta barn åka buss till allt vad de skall göra sliter på dem och tar tid. Näää.. gotlands kommun vill inte ha invånare på landsbygden.
Man blir ledsen och förbannad hur inrättning efter inrättning så som skolor och bibliotek läggs ner på landsbygden. När en tid sedan gått så upptäcks det att nedläggningen var helt fel beslut, önskar att de som bestämmer någon gång ska fatta rätt beslut. Levande landsbygd behövas!!!!
| This discussion has been closed. |
Bor i Hogrän och tycker det är rent ut sagt för jävligt hur politiken beter sig mot oss som bor på landet. Ingen hänsyn tas över huvudtaget till människorna. Det enda som räknas är pengar. Hur bra tror ni att små barn mår när dom ska vistas i stora stimmiga lokaler? Med personal som inte hinner med? Man blir så förbannad så orden räcker inte till. Först skolan, sen förskolan. Det var ett bra koncept här i Hogrän med skola och förskola precis intill varandra. De små barnen behövde aldrig skolas in i skolan när det var dags, dom var redan så vana med den miljön. Ni borde skämmas ögonen ur er för det dåliga kompetens ni har. Låt förskolan vara kvar för den behövs liksom skolan. Gör rätt för helvete!