Vi är inte emot förändringar - Vi är emot försämringar


Gäst

#26

2016-09-08 09:09

Jag skriver under då jag tycker det är horribelt att man för det första som personal ska behöva känna sig som en ägodel. Att när man efter lång tid som man jobbat för att få rutin och kontinuitet med ett schema, nu visar sig att man ska bli runtskickad lite vart som. Och för att inte tala om våra kunder som behöver den här kontinuiteten för att över huvud taget klara av sin vardag. Som har stora bekymmer med förändringar. Nu ska dom behöva få in ny personal kanske varje dag?! Hur kan man bara göra så känner jag, att personer som redan är oroliga och har det tufft ska få det ännu tuffare. Hur ska man som personal dessutom kunna ta ansvar och göra ett bra jobb om man aldrig får chansen att riktigt lära sig hur man ska utföra jobbet och hur man ska bemöta kunderna. Stress, press och ett halvdant jobb är vad detta kommer resultera i och om man tror att kunder och personal kommer må bra utav detta så vet jag inte vad man tänker med!!

Gäst

#27

2016-09-08 17:37

Människor måste kunna planera sin fritid och det kan de knappas göra om detta går igenom. Detta är skandal.

Gäst

#28

2016-09-08 21:56

Varför kan inte de ansvariga erkänna att detta bara handlar om att de inbillar sig att kommunen ska spara pengar !?  Våra arbetsvillkor försämras kraftigt och ändå vill arbetsgivaren framställa detta som något positivt.... Hur dumma tror de att vi är ?! 


Gäst

#29

2016-09-10 13:23

Kristianstadsmodellen påminner om statartiden och slavkontrakt.
Personalen blir livegen

Gäst

#30

2016-09-10 19:27

För att dem bestämmande tar bort vår rätt till deltid. Alla vill inte/kan inte jobba heltid. Tron att sjukskrivningarna kommer att minska är absurd.

Gäst

#31

2016-09-12 06:36

Ingen annan än jag själv ska få bestämma hur mycket man ska jobba. man pallar inte att arbeta både dag och natt. Vem fan orkar jobba heltid ett helt liv inom äldre vården

Gäst

#32

2016-09-12 07:03

Det känns som att vårdpersonalen är överkörda av politiker och facket.

Gäst

#33

2016-09-12 09:21

JG kan inte se ngt positivt med detta. I vår verksamhet funkar allt till 110 proc , Aldrig sjuka , vi som vill jobbar heltid, stöttar varann m ledigheter. frihet under ansvar.
Detta kommer bli fängelse, dåligt för oss, våra kunder i leda t mer sjukskrivningar p G A tätt schema, oro mm mm

Gäst

#34

2016-09-12 17:58

Set är riktigt dåligt

Gäst

#35

2016-09-14 06:38

För att jag själv vill välja om jag vill arbeta heltid.Jag vill inte arbeta varannan helg.Jag vill ha kvar flyttid.
Slaven.

#36

2016-09-15 12:01

Jag undrar hur det går till att tänka bort "tradionellt schema"

Tycker även att kommun /fack har kört över oss personal fullständigt. Man har tagit samtliga beslut över huvudet på  all berörd personal. Sen förväntar man sig att vi personal ska acceptera och finna oss i ytterligare en försämring. Det RÄCKER NU!!!!


Gäst

#37

2016-09-21 05:59

För att stödja alla som arbetar inom vårdyrket.

Gäst

#38

2016-09-21 06:04

För att stödja alla som arbetar inom vårdyrket.

Gäst

#39

2016-09-23 08:16

Hur tänker bestämmande i denna frågan? Våra gammla och funktionsnedsättning kommer känna en stor oro. Och även känna att ingen bryr sig om små saker som är viktiga. Som bara kommer fram om van personal tar hand om våra köra som behöver vård. När man inte räcker till. Bestämmande borde skämmas. Skapa trygghet och balans. Inte otrygghet.

Gäst

#40

2016-09-23 08:32

Eftersom att jag anser att Kristianstad kommun återigen vägrar lyssna på sina anställda.

Gäst

#41

2016-09-24 18:37

Skäms ni som är ansvariga för dessa galenskaper ! Hur kan kommunen ha mage att behandla sin personal på detta viset ? Många av oss söker nu nya jobb och då har ni ändrat uppsägningtiden från en månad till tre... 

Att anställa SEX helårsarbetare som ska sköta detta idiot system + att det ska anställas extra folk på varje enhet för att vi ska springa runt till "vänner och bekanta".... Finns det verkligen ingen ansvarig som har någon som helst verklighetsförankring ???

Så fort vi framför kritik får vi höra "det behöver inte bli så"....

Arbetsgivaren skyller på facket och vise versa. 

Skäms !

 


Gäst

#42

2016-09-26 07:59

Min mamma och min moster jobbade inom vården, jag har en syster, syskonbarn och vänner som jobbar där med.. Men framförallt har jag en svärdotter som jobbar inom vården i Kristianstad och jag vet att hon är förtvivlad över hur hon och hennes kollegor behandlas!
F.D medarbetare i kommunen.

#43 Kristianstadsmodellen.

2016-09-28 14:17

Jag är "glad" att jag går mot penisionen i detta läge. Men jag tänker på alla kolleger som har många år kvar. Det kommer att bli förödande för många, personal,kunder och anhöriga. Jag tycker det liknar diktatur att så totalt köra över personalen på detta sätt !!!