Vi är inte emot förändringar - Vi är emot försämringar


Gäst

#1

2016-09-05 11:51

För att vården behöver en förändring, mer personal osv....


Gäst

#2

2016-09-05 12:10

Därför att det skapar otrygghet både för vårdtagaren och personal! Dessutom är det inte alla som har tillgång till bil eller har körkort och bussförbindelserna är väl inte heller de bästa på många ställen! Och alla har inte heller rätt utbildning för att jobba med tex dementa osv. Man har ju valt att jobba i närområdet av en anledning!!!

Gäst

#3

2016-09-05 13:13

Jag vill ha rätten till ett liv utanför arbetet.
Jag vill själv bestämma hur mycket jag ska jobba och veta var jah ska jobba !!

Gäst

#4

2016-09-05 13:15

I want my wife to like her job and to have quality time with us. Our kids need a mother not a tired one because she's been forced to work more than she wants to. She needs stability and as far as I can see it so does the people she takes care of.

Gäst

#5

2016-09-05 16:10

Tycker väl iof sig fasta turer kan vara positivt i stället för flyt, Men efter snart 40 år inom vården, 30 på natten, är jag definitivt inte intresserad av att börja hoppa runt i någon slags pool! Eftersom det är detta som är bestämt, är jag fullständigt emot det och har det hellre som i dag med flyt!! Så jag skriver på och säger Nej till försämringar!!!

Gäst

#6

2016-09-05 16:22

Det här kommer att leda till ohälsa både för personal och vårdtagare.
Ohållbart!!

Gäst

#7

2016-09-05 17:23

För att kommunen har kört över oss fullständigt .Rätten till heltid gör att dom kan tvinga dig gå upp i tjänst om det behövs. Resurspassen är åt he...e fel . Stackars kunder och även personal . Låt dom som går upp i tjänst täcka upp en del av sjukskrivningarna. Hur många vill va sem vikarier ? Bara jobba på sommaren . Fick info idag att tim vik ska bli för dyra 2017 ca 350 kr / tim ?! Idag är det billigare o ta in en vik för fast anställd är dyrare ?!

Gäst

#8

2016-09-05 17:44

Var finns stödet från kommunal i detta beslut?
Räcker det att vifta med heltid för alla för att de ska nappa?! Stackars alla vårdtagare och barn till småbarnsföräldrar arbetande i dessa organisationer och kommun! Fy skäms att behandla alla berörda på detta sätt

Gäst

#9

2016-09-05 18:18

Skamligt av både arbetsgivare och av kommunal att ens komma med ett så vansinnigt ogenomtänkt förslag ! Att sen försöka sälja det som "kompetenshöjande", "bättre lön och pension " och grädden på moset - Kristianstads kommun blir en "attraktiv" arbetsgivare... Hah ! Skulle inte tro det...  Att politiker med minimal verklighetsförankring kan komma med ett förslag som detta förvånar mig föga, värre är att VÅRT fack sväljer det med hull och hår. Trodde de skulle arbeta för OSS, inte tvärtom !


Gäst

#10

2016-09-05 18:21

låt oss jobba som vi gör nu.

Gäst

#11

2016-09-05 18:32

Vi har ett jätte bra schema idag. Vi kan använda timbanken på ett bra sätt. Och framförallt använda den för att ta ledigt när vi vill vara lediga några timmar. Och att jobba var tredje helg är bäst för familjen.
*8

#12

2016-09-05 22:08

* Hur blir det bättre för kunder att se flera ansikten de inte känner? Vad kan det röra sig om ca 50 Pers? Mindre? Mer?

* Ni får förklara för kunder varför personal måste lämna dem mitt under deras egentid med personal t.ex på adl eller andra aktiviteter. (För vi ska täcka upp sjukdom akut på andra ställen > leder till orolig kund..."vem kommer till mig då"? Varför ska du gå? "Hjälper du hellre andra än mig? "Vem följer med mig imorgon till läkarbesök (någon jag inte känner/är otrygg med?)

Vem tröstar mig när jag plötsligt får ett utbrott...(en helt okänd ny personal, det är jag inte trygg med)

* hur blir det mer hälsosamt att ränna till jobb 6 dgr/v?spendera all tid på jobb. Vi behöver långledigt o fridagar.

* hur är det kompetensutveckling att jobba på andra ställen om man känner man inte klarar jobbet? Hur trygga är de kollegorna med en då? Vad leder det till> konflikter.

* stress ökar genom att vi ska hoppa runt. Fråga: kommer medarbetare göra sitt yttersta på resurspass 1-2 ggr i veckan för att de är tvingade att jobba på andra ställen? Här finns ett logiskt svar!

Är detta verkligen kvalité för att ge bästa möjliga omsorg? Eller är vi boskap? Pengar pengar pengar...

 

MÅR PERSONALEN BRA MÅR KUNDERNA BRA!

 


Gäst

#13

2016-09-06 04:57

Jag är berörd!

Gäst

#14

2016-09-06 08:31

Bara tänk på hur många delegationer man måste ha 50 och uppåt. Som det är nu vill inte ssk ge delegationer till sommarvikarierna för att hålla ner antalet.........


Gäst

#15

2016-09-06 10:25

Jag håller fullständigt med den som skrivit texten ovan och många med mej håller också med. Det är inte många som vill jobba så som det är bestämt. Vi känner oss fullständigt överkörda. Var tog demokratin vägen i detta beslut.

Gäst

#16

2016-09-06 13:20

Detta är inte klokt!! Många sjukskrivningar o medarbetare kommer sluta för detta skandala förslag att vi i krsd kommun ska arbeta så här!! Vad hände med kunden i centrum o så få.personal runt kunden?? O kontinetet vart finns den ??

Gäst

#17

2016-09-06 17:31

Då jag anser det är ett ej genomtänkt förslag/beslut av personer som borde jobba på golvet med våra löner i 2 månader samt lyssna till sina anställda . Även om det troligen inte påverkar mig som jobbar natt vad jag förstått. Men så är det när det är ekonomiskt tänk som tyvärr troligen slutar med fler o längre sjukskrivningar o kunder som mår sämre men det är väl detta som är värdegaranti

Gäst

#18

2016-09-06 17:37

Vansinniga beslut åter igen av tjänstemän som borde jobba på golvet ngr månader med våra löner. Tyvärr är det så med deras ekonomiska tänk som troligen istället kommer att leda till mer sjukskrivningar o var finns då vikarierna då de helst ska bort. Sorgligt

Gäst

#19

2016-09-06 21:00

Vård kostar pengar och har man det uppdraget att bedriva vård och omsorg då får man minsann vara beredd på att betala notan.. Vi kan inte klona oss längre så det är dags att anställa mer folk så vi kan bedriva en kvalitativ vård och omsorg och ge den trygghet som våra vårdtagare förtjänar, att ständigt jaga efter kostnadseffektiva lösningar är inte vad verksamheten behöver idag för att komma åt dyra sjukskrivningar utan det är istället dessa som skapar ohälsa ibland personalen.. Så när ska våra politiker förstå att det behövs anställas för att få en friskare arbetsplats.. Prova att erbjuda en vettig arbetstidsförkortning och höj upp årsarbetarna så kommer man nog på sikt se att personalkostnaderna sjunker.. 


Gäst

#20

2016-09-07 04:00

Jag anser att resurspass ska byggas på frivillighet och inte på tvång!

Gäst

#21

2016-09-07 13:09

Jag har varit vikarie som hoppat rundor & är det än, det finns vårdtagare som ännu inte känner sig helt trygga just eftersom att man är ny, att sätta in denna osäkerheten för de där det kan förstöra en hel dag eller i värsta fall flera veckor om det kommer en ny helt ny person var och varannan gång någon är sjuk istället för de som personen känner sig trygg med är inte bara sjukt tankesätt, det är rent av idioti.

Gäst

#22

2016-09-07 14:07

Ser absolut ingen vinning varken för brukare eller för personal.Kanske det blir fler heltidstjänster för dem som vill detta men det blir på bekostnad av många andra som kommer att känna otrivsel när man ska gå till ett arbete som man inte själv har valt.
Mer sjukfrånvaro tror jag!!

Gäst

#23

2016-09-07 16:14

Hej då Kommunal ! Aldrig att jag betalar till ett fackförbund som inte står på medlemmarnas sida ! Hoppas många fler avslutar sitt medlemskap så kanske Kommunal inser vilka de ska vara lojala mot ! 


Gäst

#24

2016-09-07 18:06

Jag har inte blivit tillfrågad om just jag vill jobba heltid. Introng på demokratin. Jag har valt att jobba med ungdomar. Ingen annan! Att sen man ska jobba varannan helgen är ju redan stenåldern, det ska man inte behövde göra 2017!

Gäst

#25

2016-09-08 07:16

Jag vill veta var jag skall jobba och när , och man har ett liv utanför jobbet , man jobbar redan obekväma arbetstider och det skall funka hemma med med familjen . Och våra kunder måste också känna sig trygga veta vem som kommer .osv