Vi är inte emot förändringar - Vi är emot försämringar

*8

/ #12

2016-09-05 22:08

* Hur blir det bättre för kunder att se flera ansikten de inte känner? Vad kan det röra sig om ca 50 Pers? Mindre? Mer?

* Ni får förklara för kunder varför personal måste lämna dem mitt under deras egentid med personal t.ex på adl eller andra aktiviteter. (För vi ska täcka upp sjukdom akut på andra ställen > leder till orolig kund..."vem kommer till mig då"? Varför ska du gå? "Hjälper du hellre andra än mig? "Vem följer med mig imorgon till läkarbesök (någon jag inte känner/är otrygg med?)

Vem tröstar mig när jag plötsligt får ett utbrott...(en helt okänd ny personal, det är jag inte trygg med)

* hur blir det mer hälsosamt att ränna till jobb 6 dgr/v?spendera all tid på jobb. Vi behöver långledigt o fridagar.

* hur är det kompetensutveckling att jobba på andra ställen om man känner man inte klarar jobbet? Hur trygga är de kollegorna med en då? Vad leder det till> konflikter.

* stress ökar genom att vi ska hoppa runt. Fråga: kommer medarbetare göra sitt yttersta på resurspass 1-2 ggr i veckan för att de är tvingade att jobba på andra ställen? Här finns ett logiskt svar!

Är detta verkligen kvalité för att ge bästa möjliga omsorg? Eller är vi boskap? Pengar pengar pengar...

 

MÅR PERSONALEN BRA MÅR KUNDERNA BRA!