Stärk vårt djurskydd NU och hårdare straff vid djurplågeri NU.

Stärk vårt djurskydd NU och hårdare straff vid djurplågeri NU. / Uppdateringar / Svar ang frågor på del av texten i petitionen / Kommentarer


Gäst

#1

2016-08-18 22:35

Tack Carina Cedetholm
Tack för att du vågar .
Vi andra har ju det lite lättare som " bara " skriver på när jobbet är gjort ( texten skriven )

Gäst

#2

2016-08-19 04:24

Hjälp djuren!

Gäst

#3

2016-08-19 05:02

Finns alltid folk som ska analysera istället för se ändamålet

En bra skrivelse

Gäst

#4

2016-08-19 05:46

Det finns alltid, alltid människor som bara söker fel hos andra-så jävla lågt! Denna petition är hur bra som helst!!! Klart man fattar innebörd o vad den "går ut på". Mer civilkurage åt folket skulle jag vilja säga.

Gäst

#5 …säger det samma.

2016-08-19 05:47

#1: -  

 


Gäst

#6

2016-08-19 06:04

Vet inte om jag ska skratta eller gråta! Det spelar ingen roll vad eller hur man skriver när det gäller andra kulturer i Sverige om man inte höjer dessa till skyarna som det bästa som någonsin hänt vårt land. Man blir per automatik kallad rasist. Jag skulle vilja kalka detta omvänd rasism. Hade du hetat Mohmmed hade nog ingen reagerat. Det är väl ingen nyhet eller lögn att andra kulturer ser helt annorlunda på djur och deras värde än vad många av oss svenskar gör. Sedan finns det svenskar som misshandlar djur oxå. Men gå ut på Youtube och titta vad som finns där när det gäller misshandel av djur. Häromdagen kom i mitt flöde en video på en typ tre-åring som håller en liten hundvalp i svansen. Släpper valpen i golvet. Tar upp den igen i svansen och svingar den i svansen, släpper den och deb far en bra bit i luften innan den smäller i golvet. Då reser en kvinna på sig och ställer den upp, den klarade inte det ens en gång själv, och känner på den. Hon säger någonting och kvinnan som filmar, de pratar engelska upptäcker jag då, skrattar lite. Jag orkade inte ens en gång skicka det vidare i mitt flöde. När man har sett sådant grovt djurplågeri så blir man galen när någon som försöker göra något i vårt land blir påhoppad och kallad rasist. Stå på dig! Du gör en otrolig insats och vi är många som beundrar det du gör och imponerad av din styrka. De som kan kalla dig för rasist för det du skrivit i texten är inte värda att lägga någon tid på. Om man lägger ihop alla hjärnceller de har tror jag inte ens att summan blir tre. Så fortsätt ned det fantastiska jobb du gör och skit i Svennerasisterna!

Gäst

#7

2016-08-19 06:12

Vi människor kan inte försätta att plåga , döda djur / andra arter ! Vi är inte de som har den rätten att döda o ofta för nöjes skull o det anser jag faktiskt sjukt , mycket sjukt !!!

Gäst

#8

2016-08-19 06:30

Bra skrivet! Tack för att sådana som du finns!!!! Håller med dig till 100%!
Med vänlig hälsning, Pia

Gäst

#9

2016-08-19 08:12

Tack för att du gör detta för djur och djurskydd! Stå på dig!

Millan

#10

2016-08-19 08:25

Hur orkar ens folk hålla på att vrida på, vända på ,analysera sönder och hävda än det ena, än det andra när det hela handlar om en enda sak... Att stå upp för och skydda djur som far illa! 


Gäst

#11

2016-08-19 10:41

Låter bra! Hälsningar Martin Carlsson

Gäst

#12

2016-08-19 13:54

Hej Carina,
Håller med att det är viktigare att agera än att tjafsa. Flyttade till Sverige 17 år sedan och fick lite av en chock. Fick höra att folk lät döda sin hund för att den var gammal (frisk hund), att någon skulle skiljas eller flytta då dödades hunden, att katten kissade i soffan då dödades den osv. Värst att det var lagligt. Dessutom att veterinärer är så villiga att avliva Djur och fega att inte hjälpa om t.ex kunden ger intryck att vara i obestånd (pensionärer osv). Försäkringar finns bara i Sverige och hjälper inte Djuren utan bara dessa stora koncerner som veterinärvården numera börjar bestå av. Skattningsvis dödas varje år 6000 hundar vi har enormt många hemlösa och vanvårdade katter och vi har inte kulturen som i England, Tyskland och Italien att sterilisera.
För 40 år sedan var Italien ett U kand vad gäller Djur och lovar det var hemskt. Nu är de långt före Sverige vad gäller syn på Djur, veterinärvård, Djurhållning, syn på Djur. Varför? Jo för att Tv, media, kändisar och offentliga personer har gått ut med information och stark kritik mot de som överger Djur, de som plågar Djur och de som bär päls. I italiensk lagtext hittar vi ord som etologi, individ, Djurens natur och behov. Att avliva ett Djur som har kommit till besvär är olagligt och lagen kom till 2004 och ingår i brottsbalken. Lagen tillämpas också då 2 veterinärer i L'Aquila fick fängelse i 3 månader för att de hade avlivat hemlösa valpar. Från 1 september kommer lagen att bli mer sträng än detta. Aktivister är starka och tuffa se bara vad de Stormade in i försöksDjuruppfödningen Green Hill och befriade alla hundarna. De lyckades få Green Hill att stänga och ägarna dömda. 4 miljoner italienare är etiskt veganer eller vegetarianer. Kommuner och privata får pengar från staten för att omhänderta och omplacera hundar och katter. Venedigs och Roms kattkolonier tillhör städerna och anses som ett kulturminne. De steriliserad, vårdas och sköts av volontärer med hjälp av kommunen. Katterna är strängt skyddade av lagen. Det finns stränder som är hundvänliga och utbudet av mat och fika för oss veganer är som natt och dag med Sverige. Torino är första veganstaden. Tv pratar om Djur varje dag. Var nere 3 veckor sedan och jag såg inte mer än 3 hemlösa hundar som mådde bra och sköttes av byn. Var i Rom, utanför Rom, på landet, på Capri och vid kusten. Södra Italien hänger mycket sämre med värst Sicilien. Problem finns överallt och Italien är inget paradis för Djur som alla andra men viljan och inställningen är helt en annan än här. Samt är veterinärer mycket duktiga och humana i pris trots att Italien tyvärr är ett onödigt dyrt kand. Tyskland är också ett land som har fått en bra syn på Djuren och de steriliserar hemlösa Djur. Vad händer i Sverige? Jo vi tror att vi är bättre än andra för att vi har en stark känsla för ordning och reda. Vissa sköter sitt Djur utmärkt men som de gör med hemmet eller bilen. Det ligger i vår kultur och det är viktigt att våra grannar ska uppfatta oss att vi är skötsamma. Men kommer hunden till besvär då tar vi bort den prydligt och känslokallt för så gör ju alla. Sedan skräddar syr vi vårt samvete och intalar oss själva att vi avlivar för Djurets bästa. Nej detta anser jag bara en prydlig fasad men en grym verklighet så jag som du startade en petition på the Petition site mot denna absurda lag. När jag nått 10000 underskrifter då lämnar jag över denna till den som är jordbruksminister då. Jag uppfattade inte din text radistisk och jag har skrivit på men jag tror att vi svenskar har levt i tron att bara för att vi har ordning runt om oss så är vi bättre än andra. Nej vi är tyvärr ganska så osäkra och känslokalla det skrämmer mig. Tror att vi har blivit indoktrinerade i så många år att vi är världens bästa land så därför har vi blivit blinda på oss själva och det är farligt. Utan ödmjukhet och självkritik blir man svag, sårbar och halkar efter. Toppenbra initiativ ditt då du handlar med hjärtat för Djuren. Vänliga hälsningar
Pia Ragni Orrhammar

Gäst

#13

2016-08-20 08:33

SNÄLLA , NU KAN VI VÄL ALLA HJÄLPAS ÅT FÖR DJURENS SKULL.
DOM HAR KÄNSLOR, RÄDSLA, ÅNGEST, NERVER, ÖGON OCH KÄRLEK PRECIS SOM VI.
SKRIV GÄRNA UNDER...