Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#251

2016-08-10 10:38

Jag skrev på, för att, jag ALLTID, har tyckt/tänkt så!

Gäst

#252

2016-08-10 10:39

Det är svenska regeringens skyldighet att följa EU's direktiv som de skrivit under. Gör de inte det så ska de anmälas till EU-domstolen!

Gäst

#253

2016-08-10 10:41

Av i petitionen angivna skäl och för att regering och myndigheter som uppenbarligen är uppköpta av de som "betalar bäst" inte har rätt att lägga sig i marknaden för naturlig hälsovård.

I den skandinaviska realismens rättsförståelse anses makt vara rätt, och den som har pengarna har uppenbarligen makten här.  Rättvisa anses rentav vara något som bara blåögda tror på.  Den som agerar på detta sätt är diktator.  När den agerar på detta sätt i lobbyisters intresse, uppköpt diktator.

Sådan uppköpt diktator har ej annan "rätt" än de "bössor och kanoner" den kan rikta mot dig.  När beslut efter beslut fattas mot människornas intresse skapas en mycket farlig situation.

Gäst

#254

2016-08-10 10:52

Vi behöver absolut alternativ till läkemedelsföretagens produkter! Läkemedel idag gör inte att människor blir friska, de bara hålls i ett passivt tillstånd där människor tror att de mår bra. I Tyskland, England, Holland o Frankrike verkar alternativa läkare sida vid sida med den konventionella vården. Så gör man i USA oxå. Här i Sverige går Läkemedelsverket hand i hand med tillverkarna av "läkemedel" o det inger inget förtroende.

Gäst

#255

2016-08-10 11:04

Jag tycker att det är för jävligt att Läkemedelsverket kan bestämma så här mycket i Sverige och att regeringen hakar på.
Alla ska ha sin rätt att välja vilka medel de vill använda om det är örtmedicin eller homeopatiska medel eller annat. Blir det så här så kommer många människor inte att ha råd att köpa dessa medel. Läkemedelsverket vill bara tjäna pengar och vissa läkemedel har människor blivit sjuka av eller dött. Jag tycker att det är dags att vi står upp för vad vi vill ha i Sverige precis som ni skriver på den här hemsidan.

Gäst

#256

2016-08-10 11:13

En självklarhet att det ska finnas alternativ

Gäst

#257

2016-08-10 11:14

Tycker att det är en självklarhet att I ett samhälle av valfrihet, även kunna välja den typ av vård som passar individen. Jag använder själv naturmedicin för mina sjukdomsproblem, som i mitt fall haft bättre effekt och på sikt gynnar min hälsa mer än konventionella subventionerade mediciner.

Gäst

#258

2016-08-10 11:20

är själv mycket påverkad av biverkningar från dessa kemikailer, jag har tagit ett beslut att undvika dessa medisin män och kvinnor

Gäst

#259

2016-08-10 11:20

Otroligt viktigt med valfrihet samt att man jobbar mer med integration, forskning o utveckling i denna fråga!

Gäst

#260

2016-08-10 11:32

Av i petitionen angivna skäl och för att regering och myndigheter som uppenbarligen är uppköpta av de som "betalar bäst" inte har rätt att lägga sig i marknaden för naturlig hälsovård.

I den skandinaviska realismens rättsförståelse anses makt vara rätt, och den som har pengarna har uppenbarligen makten här.  Rättvisa anses rentav vara något som bara blåögda tror på.  Den som agerar på detta sätt är diktator.  När den agerar på detta sätt i lobbyisters intresse, uppköpt diktator.

Sådan uppköpt diktator har ej annan "rätt" än de "bössor och kanoner" den kan rikta mot dig.  När beslut efter beslut fattas mot människornas intresse skapas en mycket farlig situation.
Gugu

#261 Re: alternativmedicin

2016-08-10 11:33

#1: Stisse knuda från Arlöv - alternativmedicin  

 Regering och riksdag fattar vad de håller på med - de följer bara storebrors order. Och det är dessa som vi måste stoppa.


Gäst

#262

2016-08-10 11:33

Därför att naturläkemedel är det som fungerar. Det hjälper mot sjukdomar. Till skillnad mot skolmedicinen som behandlar symtom och inte orsak.

Gäst

#263

2016-08-10 11:36

Jag vill själv avgöra om jag ska använda mig av alternativa läkemedel/naturprodukter. Jag litar inte alls på Läkemedelsverket och Regeringen, de styrs bara av girighet.

Gäst

#264

2016-08-10 11:38

Sjukt påhitt.

Gäst

#265

2016-08-10 11:39

Den vanliga medborgaren får mindre och mindre att säga till om när läkemedelsindustrin får större och större makt. Är det inte snedvriden marknadsfördel när man får verka utan konkurrens?

Gäst

#266

2016-08-10 11:40

För att jag sedan lång tid har ätit kosttillskott i form av vitaminer m. m. och är 83 år och intar inga receptbelagda mediciner.

Gäst

#267

2016-08-10 11:41

Vill det det ska vara möjligt att välja -ha alternativ -och inte bara var hänvisad till Läkemedelsindustrin!

Gäst

#268

2016-08-10 11:43

Undergrävande av demokratin och friheten pågår nu i en obehaglig takt. Naturmedicin har sedan urminnes tider varit ett komplement i människans tjänst. Att nu från politiker och myndigheter ge sig på detta område sänder inga positiva signaler
eftersom det förekommer liknande planer i flera andra länder.

Gäst

#269

2016-08-10 11:43

Det skall finnas valfrihet i Sverige!!

Gäst

#270

2016-08-10 11:43

På grund af den åbenlyse korruption af vores myndigheder som finder sted.

Gäst

#271

2016-08-10 11:54

Jag är för valfri vård.

Gäst

#272

2016-08-10 11:54

Jätte viktigt att varje individ får påverka sin egen hälsa för att må bra!!! Jag är emot läkemedelsindustrin det handlar bara om pengar o värst av allt att de ska tjäna pengar på människors ohälsa!!! Alternativ medicin o behandlingar måste få ta mycket mera plats och jobba o samarbeta m vanliga sjukvården. Detta är såå viktigt o måste drivas vidare!! hoppas att många skriver på inser att det är vi människor som kan påverka o göra en förändring

Gäst

#273

2016-08-10 12:00

alternativa läkemedel skall finns. jag anser att alternativa läkemedel kompletterar traditionella läkemedel. det finns ingen motsats dem emellan. läkemedelsverket skall inte styra enkelriktad. mångfalden skall vara rättesnöret även inom medicin. traditionella läkemedel behöver konkurrens så vi får bättre innehåll i medicin. biverkningar och priset är två enorma nackdelar för traditionell läkemedel.

Gäst

#274

2016-08-10 12:01

Den kemiska medicinen har alltid biverkningar.
Kan behövas någongång.
Växtbaserade läkemedel ska givetvis tas med ordinerat vett, då är de läkande på riktigt.
Ta efter Tyskland!!!!!!!!!

Gäst

#275

2016-08-10 12:06

Jag skrev under för att:
- vi är fria människor, att bestämma över vår egen kropp och har rätt att välja behandlingsmetod.

- många traditionella läkemedel är giftiga och ger oftast biverkningar som kräver nya läkemedel för att dämpa.

- traditionell medicin tar oftast enbart bort symtom, men botar inte orsaken till ohälsan.