Nej till flyktingboende i Töllsjö

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till flyktingboende i Töllsjö.


Gäst

#26 Re: Re: Re: Om det kommer låt oss säga 150 barn till Töllsjö

2016-07-08 10:00

#25: - Re: Re: Om det kommer låt oss säga 150 barn till Töllsjö  

 Du kan kanske bidra till ett gott exempel.

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-07-08 10:51



Anonymous

#28

2016-07-09 20:58

Sry. Blev ett felklicka & Daniels kommentar (post 27) försvann. Kommer inte ihåg vad han skrev men det var absolut ingenting stötande eller på annat sätt fel. Ursäkta.

 

// Mattias


Gäst

#29 Re:

2016-07-10 05:54

#28: -  

 Hej Mattias.

Tack för inlägget om min kommentar. Du tar denna insamling på allvar. Du uppmanar folk att uppge sitt namn och att stå för sina åsikter.

Ha en bra dag,

Daniel


Gäst

#30

2016-07-10 16:10

Tycker att det ej är lämpligt att ta in flyktingar till töllsjö
Titta in på Töllsjö Forum

#31 Underskrift

2016-07-10 18:47

Titta in på Töllsjö forum 

 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-07-10 22:42


Daniel

#33 Re:

2016-07-11 06:34

#32: -  

 Hej!

Hur menar du?

Undrar,

Daniel Andersson

Petdr

#34 Re:

2016-07-11 15:20

#1: -  

 Nu är det heller inte fråga om något asylboende utan lägenheter för människor som fått uppehållstillstånd. 

Kalle

#35 Re: Re:

2016-07-13 15:32

#34: Petdr - Re:  

Jaha, jag trodde det var asylsökande flyktingar från typ Syrien, Somalia o Afghanistan som fått uppehållstillstånd. Så du menar att det kan bli t.ex amerikaner, israeler, australiensare och japaner utan flyktingskäl som kommer hit?

Lotti

#36 Re: Re:

2016-07-15 06:58

#11: G - Re:  

 Då är du dummare än tåget om du tror det. Detta kommer att förstöra Töllsjö och man kommer att få låsa in allt . Priserna på husen kommer att gå ner, kommer att bli svårare att sälja villor om det ska finas ett flyktingboende Mitt i byn. Lilla Töllsjö kommer vara ett minne blått. Rör inte vårt lugna trygga Töllsjö. Där vi kan låta våra barn döttrar röra sig fritt utan att hamna i oönskat läge. 

Lotti

#37 Re:

2016-07-15 07:02

#1: -  

 Instämmer till fullo. Låt Töllsjö vara vår fristad. Våra röster måste väl få höras, vi bor och lever här och vill så göra utan flyktingförläggning. NEJ till FLYKTINGAR i TÖLLSJÖ. 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-07-15 07:18



Gäst

#39 En levande by utan en massa nyanlända

2016-07-15 07:21

Jag vill inte ha hit en massa flyktingar till vårt fridfulla lugna Töllsjö. Har sett på nära håll Borås, hur det kan bli och vill inte ha dom in på knutarna igen. Att det kan bo 1-3familjer är en sak men att få hit en massa typ 100-200 är förödande . Vi kommer inte vara trygga längre, vi kommer inte kunna röra oss fritt eller ha våra saker ifred.ska vi låsa in djur och saker? Dom vet inte vad som är ditt och mitt. Våra Barn kommer bli otrygga . Blir mer bråk och mer vi och dom. Saker kommer att förstöras ( inslagna rutor och ner skärpning . Vill inte ha ett getto. LÅT vårat TÖLLSJÖ vara som det är idag. En vacker by ddär vi alla trivs .
Eller ska vi som bo här behöva flytta för att få det lugnt omkring oss. Låt er inte luras av lockelse med bussförbindelser osv. Vi har inte plats,  finns inte skola så det räcker , våra barn kommer inte få bra undervisning för det räcker inte lärarna till, nu är vi en av de bästa skolorna och våra barn är duktiga och framåt . Förstör inte allt . Ingen kommer att vilja bygga nytt i Töllsjö, huspriserna sjunker och vi får svårt att sälja det som finns. Tänk längre än näsan räcker . Tack för mig .

Cia
Gäst

#40 Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-15 07:37

Som nyinflyttad känner jag trygghet och ett lugn i Töllsjö . Detta kommer att försvinna med flyktingar i byn. Hade det redan funnits ett flyktingboende här hade jag inte valt att flytta hit.
Har sett mindre byar lite större än Töllsjö bli förstörda och polisen är där ständigt pga att det bor en massa invandrare på ett och samma ställen. De har tre hyreshus mitt i byn och det är bedrövligt att gå förbi där om man vågar, polisen är där varje dag mer eller mindre pga bråk och liv. Ambulansen får rycka ut titt som tätt. Dom tar vad som faller dom in, beter  sig dom dom vill . 
Gå in i trädgårdar osv. Så vill inte jag ha det. Jag vill låta mina barn och djur gå fritt ute utan att bli tagna eller annat. Om man väljer att hjälpa några är en sak men inte ha hit en jäkla massa nyanlända till Töllsjö. Ni kommer att se ert vackra fridfulla Töllsjö förstöras med tiden och ingen vill längre flytta hit. Hade jag fått bestämma hade Sveriges gränser stängts för  länge sedan. Vi är inget förlovat land längre vi kommer att duka under om inget görs. Ta hand om svenskarna i första hand, våra barn och gamla så dom har det bra och få bra omv och ålderdom. Tänk vad dom gamla har slitit för ett bättre Sverige och nu tackar vi dem genom sämre vård och pension för att våra pengar är slut, pga av för att bl.a.  hjälpa alla flyktingar som kommer.
Nej tack till nyanlända i Töllsjö. NEJ NEJ NEJ TACK ...


Gäst

#41

2016-07-15 07:43

Sätt stopp för planerna om flyktingarna till Töllsjö. Er by kommer att bli ett minne.

Gäst

#42 Re: Re: Re:

2016-07-15 09:45

#36: Lotti - Re: Re:  

 Hej! 

Vad menar med oönskat läge?

Hälsar,

Daniel Andersson

 


Gäst

#43 Re: Re:

2016-07-15 09:48

#37: Lotti - Re:  

 Hej!

Rösterna syns nog men hörs nog inte. Skulle det inte vara bra med ett möte där för- och emot skulle kunna träffas?

Du kanske skulle kunna ta initiativ och leda samtalet. Vid stora frågor har Töllsjös invånare alltid slutit upp.

Ha en fin dag,

Daniel Andersson


Gäst

#44 Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-15 09:52

#40: Cia - Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ  

#37: Lotti - Re:

Hej!

Skulle det inte vara bra med ett möte där för- och emot skulle kunna träffas?

Du kanske skulle kunna ta initiativ och leda samtalet. Vid stora frågor har Töllsjös invånare alltid slutit upp.

Jag tror många skulle ansluta till en stark kraft som du verkar vara.

Ha en fin dag,

Daniel Andersson


Gäst

#45 Re:

2016-07-15 10:09

#41: -  

 Hej!

Hur menar du?

Ha en bra dag,

Daniel Andersson


Gäst

#46 Re: En levande by utan en massa nyanlända

2016-07-15 10:13

#39: - En levande by utan en massa nyanlända  

 Hej!

Du verkar ha insyn i vård, skola och omsorg samt vilken budget Töllsjö har att röra sig med.

Skulle du inte vara intresserad utav att arrangera ett möte mellan för- och emot flyktingboendet?

Det är ingen lätt uppgift men nog så viktig. 

Jag får intrycket att med din energi skulle du vara en stark kandidat.

Med vänliga hälsningar,

Daniel Andersson

Pajas

#47 Daniel måste vara en mindre begåvad sak

2016-07-17 17:17

Daniel är nog lite obegåvad 


Gäst

#48 Flytta

2016-07-17 19:45

vi är inte bundna till byn 

vi är flyttbara 


Gäst

#49 Re: Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-17 20:59

#44: - Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ  

Och vad skulle ett sånt möte ge, hade du tänkt dig?
Jag bryr mig lika lite om dina argument som du gör om mina.
Tror enda anledningen till att du tjatar om ett möte, är att ni ska få vråla "rasist" åt alla som inte delar ert naiva godhetstrams.


Gäst

#50 Re: Re: Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-18 00:47

#49: - Re: Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ  

 Hej!

Jag tänkte ett möte där representation från kommunen skulle vara med och där man skulle kunna få information och ställa frågor. 

Man vill ju veta vad det kostar, vilka flyktingarna är och vad planen är i stort.

"Rasist" är sånt som anonyma personer skriver på nätet.

Jag tror på att träffas och föra samtal och att det finns goda argument i både för- och motsidan.

Men jag skall inte lägga mig i denna namninsamling längre. Det är ett sätt att visa vad folk tycker. Det kanske leder till att kommunen vill ordna något möte framöver. Vilket borde vara i deras intresse eftersom oron är så stor.

Ha det bra,

Daniel