Motsättning av modulshusen i Örby

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Motsättning av modulshusen i Örby.


Gäst

#26

2016-05-29 22:19

För många nyanlända på ett ställe blir mellan 5~10 % i ökning i området . Området är redan ansträngt vad gäller dagis skolan o vården utan att det finns planer på att förstärka/utöka. Gäller även parkeringsplatser.
Medmänniska

#27 Re: Re: Re: åsikt modulhus

2016-05-30 14:03

#16: patzy - Re: Re: åsikt modulhus 

 Jag välkomnar bygget av modulbostäder och ser det som en självklarhet att vi i Sverige hjälper dessa flyktingar (en bråkdel  av över 60 miljoner i världen) som kommer till vårt land. Självklart ska det byggas bostäder till alla även till studenter. Men det hindras ju inte av av att man bygger modulhus på platser som annars inte skulle bebyggas. Att man väljer att bygga modulhus till nyanlända är ju bra då det går fort och inte tar lägenheter från övriga hyreslägenheter i tex Stockholms bostadskö.

Det är sorgligt att läsa så många negativa kommentarer här. Om ni bara lärde känna en flykting eller nyanländ skulle ni nog inte vara så rädda. Hoppas era liv berikas med ny kunskap så småningom.


Gäst

#28

2016-05-31 13:15

Antalet föreslagna bostäder och nyanlända kommer att skapa ett "getto" i ett villaområde utan offentliga lokaler eller verksamhet för vare sig vuxna eller barn. Integration blir mycket svårt. Var ska de ta vägen förutom att driva omkring i området. Stadsdelen är redan nu i stor brist av skola, förskola och sjukvård.
Bygg för max 50 - 100 personer på flera olika ställen så blir det inte problem och motsättningar.

Gäst

#29

2016-06-01 20:14

Det räcker nu!!!!Vill inte ha några flyktingar i området!Bostäder behövs för våra ungdomar!Politikerna måsta ta hänsyn för vanlig folks vilja!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-06-01 20:20



Gäst

#31

2016-06-02 07:25

Jag anser att läget där modulhusen ska ställas inte är lämpligt för familjer/ensamkommande, de behöver lugn och ro, inte en trafikled och speciellt barn behöver också ha en lekpark och nära till naturen. Idag finns det inget i närheten annat än bensinmack och McDonald.

Gäst

#32

2016-06-04 08:03

Ett boende på över 50 nyanlända kommer fungera mycket dåligt på olika sätt.
Sthlm stad uppför sig odemokratiskt.
Ett boende på max 50 nyanlända är i samklang med Örbys resurser.

Gäst

#33

2016-06-06 18:27

Skolorna vad jag vet har inget utrymme till fler barn nära Örby Slott. Det finns andra ställen men det verkar som att politikerna inte är villiga att verkligen hjälpa flyktningar utan bara förvärra situationen.

Gäst

#34

2016-06-07 07:55

Delar dessa åsikter om mörksnde av fakta från myndigheter. Vilket gör valet av plats olämpligt.

Gäst

#35

2016-06-07 17:02

Jag är positiv till att vi ska hjälpa flyktingar. Men jag tänker att det här projektet endast hjälper politikerna att lösa ett problem!! Stockholm måste kunna bättre!!

Gäst

#36

2016-06-14 11:40

Om när vi tar pensionssystemet så verkar det väldigt orättvist att vi som svenskar måste känna in poäng för att erhålla en pension som vi har betalat för (dock lägre än den borde vara!)
När man kan komma hit som invandrande eller imigrant och utan att ha tjänat något kan erhålla pension.
Jag ställer upp på att våra politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar.
Det är väl så att makten skall utgå ifrån folket och inte så att politiker kan bestämma utan att fråga svenska folket.
























Gäst

#37

2016-08-12 09:16

De blir alldeles för många människor,Örby är inte så stor.Mest rädd för kriminaliteten.

Gäst

#38

2016-08-12 12:22

Alldeles för många flyktingar i ett litet ort.Man vågar inte gå till Älvsjö station.

Gäst

#39

2016-12-28 01:21

Hur går det i detta ärende? Älvsjö station är redan läskig att vistas i på kvällarna. Skolorna är fulla, det finns inga extrapengar till något i stadsdelen och brottsligheten ökar. 

Christer

#40 Jag motsätter mig det planerade modulbygger vid Älvsjömässan

2017-01-20 20:33

Det är ej hållbart. 

Älvsjöbo

#41 Är listan fortfarande aktuell?

2018-02-11 19:14

Ska välja skola åt mitt barn och tittar på skolor som finns. Det är i princip bara en som inte har fått resursbrist pga nyanlända barn. Tittar man på meritvärde med och utan nyanlända är skillnaden ibland enorm vilket visar att nyanlända kräver MYCKET mer resurser än infödda Älvsjöbarn.

Situationen i Älvsjö och särskilt vid stationen är otäck. 

Googla insändaren från Bertil Lundbäck i tidningen Farsta Skönfal ( går inte att skriva in en länk- kopiera nedanstående och ta bort mellanrummen) 

http://www.pressreader.com/ sweden/ tidningen-farsta-sköndal/ 20161022/ 282007556926885

 

Jag håller med om allt och har själv sett öppen knarkhandel i tunneln utanför Coop mot det röda tegelhusområdet, blivit antastad två gånger de två senaste gångerna jag varit tvungen att åka kommunalt på kvällen från Älvsjö station.

Ska det verkligen in fler nyanlända i ett område där skolorna är överfulla, starkt tyngda av problem med skolanpassningen för nyanlända, knarkhandel och kriminalitet?

Inse att livbåten sjunker om fler försöker kliva i!

 

Nationalisten

#42 Ha en trevlig sommar!

2018-04-05 08:21

Kan tänka mig att det är många villaägare som är missnöjda då värdet på husen kommer att sjunka då 1800 ska placeras utanför deras dörrar. Det är redan otryggt med närhet till älvsjö och kriminaltieten i Hagsätra. Grönområdet kommer nog inte vara så tyrygg specielt under sommaren. Skäms över mitt land, rätt åt många av er som bor i Örby, då en stor del av er röstat hit dom. Ni fattar inte för än det är för sent. Hur lång ska det behöva gå. Det finns en anledinig till varför man brukar tala om den japanska kulturen som den finaste i världen. Dom har noll invandring. Se på omvärlden och historien så ser man att Islam och dessa kulturer är skadliga och allt detta kväver vårat land och befolining. På mycket kort tid har Sverige gått från ett tryggt samhälle med en god välfärd till ett egoistiskt, otryggt, hög psykisik ohälsa. Jag skäms för mitt land och folk. Hycklare som vill slå sig för bröstet och påstå att vi ska vara något slags behandlingshem för världens folk. Men inte för nära deras egen bostad! Ekonomisk har detta varit ett skämt som alla vetat om men nästan ingen politiker vågat erkänna. Jag undrar om människor är helt efterblivna. Kan inte en Svensk med all sin utbildning räkna ut att allt detta kostar enorma pengar som vi/DU betalar av din lön varje månad. Du bidrar till att bygga samhällen i samhället. I sommar klumpas alla dessa araber/afrikaner ihop i Örby och det är knappast Svenska som pratas i modulhusområdet. Polen och liknande länder har fattat när ska Sverige göra det. Lär av historien och visa att ni besitter ryggrad innan det är för sent! Vilket land vill ni se era barn växa upp i och gamla tas omhand?

 

"Med folket för Fosterlandet"

Söder om Södermasen

#43 Re:

2018-08-07 22:15

#24: Suck -  

Öppna ditt hjärta, det finns fotbollsplan på andra sidan vägen. Mångkultur betyder att man tar emot nya Svenskar även på sin bakgård och inte bara långt ifrån villaidyllen. Medborgarna har röstat för mångkultur så det är bara att vänja sig och börja umgås med de nya invånarna. Ska bli trevligt när boendet öppnar :)