Vi stödjer Fäbodkullans kamp mot Skatteverket!


Gäst

#826

2016-05-30 09:50

Anser att det är orimligt att använda kassaregister där det inte finns ström

Gäst

#827

2016-05-30 12:08

Därför att jag blir så upprörd över denna vidriga maktfullkomlighet och detta förödande maktmissbruk, att våra s.k. myndighetspersoner kan sitta i sina elfenbenstorn och besluta i frågor med total avsaknad av kompetens och dessutom inte ens bemödar sig att sätta sig in i och undersöka konsekvenserna av sina beslut. Att deras beslut dessutom motverkar andra myndigheters verksamhetsmål är ytterligare bevis på den monumentala inkompetens och maktfullkomlighet som råder. Denna Moment 22-situation som skapats av Skatteverket tyder bara på antingen en häpnadsväckande avsaknad av intelligens och logiskt tänkande eller en totalt diktatorisk maktfullkomlighet, båda lika oförsvarliga och orättfärdiga, inte hemmahörande i en demokrati.
Det läggs ner en massa projektpengar på att utveckla vår turistnäring och att hitta intressanta och genuina verksamheter för detta ändamål. Här har vi en redan existerande verksamhet, en äkta och sann tradition som hålls vid liv av entusiaster, som lägger ner ett oerhört arbete som få andra skulle acceptera idag, för att hålla liv i denna unika och fantastiska tradition, som man dessutom vill dela med sig av till oss andra, oftast historielösa nutidsmänniskor. Men den ska motarbetas och förstöras. Hallå! Ni fyrkantiga maktfullkomliga paragrafryttare, ni måste ju vara människor ni också, eller...?
Tin och hennes verksamhet borde istället uppmuntras, stödjas, belönas och hyllas och lyftas fram som ett utomordentligt exempel på hur det borde vara.
Skäms storligen, Skatteverket! Jag, som svensk medborgare och skattebetalare underkänner er. Ni inblandade myndighetspersoner, ni är satta till att beskydda och hjälpa våra seriösa, hårt arbetande näringsidkare, inte stjälpa och hindra. Ni har förverkat ert förtroende, ni har missförstått ert uppdrag, ni är inkompetenta och borde byta jobb omedelbart.
Ni är vägda på vågen och befunna för lätta.
Men det är ändå ännu möjligt för er att ni tar ert förnuft till fånga och erkänner ert fatala misstag och ändrar ert beslut. Det skulle hedra er. Det skulle vara stort. Och ovanligt. Och troligen mycket roligare att berätta för sina barnbarn än att man personligen medverkat till att krossa den sista genuina fäbodverksamheten i vårt land.

Gäst

#828

2016-05-31 07:48

Handläggaren ska inte handlägga fall hen inte har en aning om. Det är ynkligt att man inte kan göra undantag för fäbodar som inte har någon el. Varför ska Skatteverket ta död på vår historia. Alla andra fäbodar kommer naturligtvis att jobba SVART. Vad tänkte Kammarrätten på när de beslutade som Skatteverket, ynkligt. Jag kom att tänka på när de gav sig på Ingemar Bergman.

Gäst

#829

2016-06-02 21:40

Jag stödjer den lilla människan.

Gäst

#830

2016-06-06 07:40

För att ett kontanter fortfarande ska finnas i vårt samhälle. Det ska vara upp till var och en att själv få bestämma över vilket betalsystem man använder.

Gäst

#831

2016-06-06 12:55

Jag är emot allt vad översitteri & orättvisor vem som än utövar dem :(

Gäst

#832

2016-06-07 12:47

Jag blir så jävla urless på dessa förbannade politiker som lägger krut på att jaga livet ur dom som ändock försöker göra nåt vettigt här i vårt land

Gäst

#833

2016-06-11 09:05

Värna kultur, småskalig produktion, djur.

Gäst

#834

2016-06-13 18:25

För oss kvinnor ! Som slåss mot myndigheterna

Gäst

#835

2016-06-20 10:11

David mot Goliat!!

Är fruktansvärt trött på dessa byråkrater som inte vet var de har sin egen höger eller vänsterhand och vad det lägger näsan i blöt någonstans och OM det de gör verkligen är rätt i sig eller bara är något de blivit sagda att det är såhär det ska gå till även fast det är omöjligt.  

 

Idioti i sin helhet.  

 

 

Angelica från Mora

#836 Re:

2016-06-20 10:22

#830: -  

 Ett underbart bra svar! Håller med fullständigt. 


Gäst

#837

2016-06-23 09:03

Skattemyndigheten bör tillämpa folkvett och sunt bondförnuft i sina beslut.
Lag och rätt på folkets villkor inte bankernas.

#838 Re:

2016-06-23 09:05

#830: -  

 Helt riktigt. Det är en Demokratisk rättighet de ska hålla sina kriminella fingrar borta från.


Gäst

#839

2016-06-26 07:54

Jag skrev under för att myndigheter och politiker är helt inkompetenta.

Gäst

#840

2016-06-27 14:53

För att sunt förnuft är snart utrotningshotad och det drabbar alltid den lilla enskilda människan,familjen vilket ofta får ett tragisk slut när beslutet är genomdrivet.

Gäst

#841

2016-07-01 19:55

Jag har vänner som också fått propåer om kassaregister då de understundom står på bland annat vintermarknaden i Jokkmokk.
OM jag fattat saken rätt så får de dispens på villkor att de skriver upp allt de säljer.
Till exempel om varan har ett varunummer så ska det noteras + varans namn + pris.
Det har varit en envis diskussion o de har fått vara hemskt envisa!
Hoppas detta kan stärka fäbodens '"sak".

Gäst

#842

2016-07-02 15:53

Orimliga regler från Skatteverket förstör livet för en del personer!

Gäst

#843 Re:

2016-07-02 15:55


Gäst

#844

2016-07-20 20:35

Min vrede mot ett inhumant och orättfärdigt skattesystem
JW

#845 Re: Re:

2016-07-21 08:15

#9: - Re:  

 Håller med.  Kärringen som inte skötte jobbet tex som va generaldirektör för nån verksamhet fick sparken fick x antal miljoner livet ut. Behöver inte jobba mer