Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#126

2016-04-09 17:05

Jag är emot detta asylboende!

Gäst

#127

2016-04-09 17:21

För många nyanlända inom liten area. I dessa områden och närområden finns redan många med Utländsk härkomst. Samhället och de nyanlända mår bättre av placering lite här och där, ger bättre möjligheter för integration i svenska samhället.

Gäst

#128

2016-04-09 18:07

Egentligen borde flyktingarna kriga för sitt land som normala människor.


Gäst

#129

2016-04-09 18:44

Har inget emot detta överhuvudtaget endast värdet på min bostad som
Förmodligen lär sjunka.

Gäst

#130

2016-04-09 19:00

Bristen på respekt för kringboende och avsaknad av dialog med kringboende för att lösa en kontroversiell fråga.
Varför köra över istället för att igenom dialog och ömsesidig respekt skapa lösningar som är till gagn och rättvisa för alla inblandade

Gäst

#131

2016-04-09 21:56

Vi har två barn 5 och 7 år, det känns otryggt och farligt att bo 50 meter från modulhusen. Dessutom så finns det ett förskola i vårt Brf Mittenbäcken som ligger 100 meter från modulhusen. Farligt.
Mitt barn fick byta sin skola i förskoleklass pga att ett annat barn som har varit om krig i sitt hemland lekte livsfarliga lekar. den som förlorar måste doppa sitt huvud i toaletten och spola 10ggr utan att lyfta huvudet. Detta är skolans rektorn medveten om i Sundby skola. Jag är bergsäker att mer än 50% borde inte ha fått uppehållstillstånd ty de ljuger och kommer inte alls från de länder där krig finns. Jag tror att politikerna måste tänka om angående vår säkerhet och vilka risker de utsätter oss.

Gäst

#132

2016-04-09 22:13

När man tar så viktiga beslut så måste hjärnan och hjärta arbeta i harmoni. Hastiga beslut kommer för eller senare att ångras.
Närboende
Gäst

#133

2016-04-10 08:14

Skrev under för att jag är en medmänniska.

Det är inte okey att placera människor med trauma så nära en flygplats där bl.a. CIA har kidnappat och flugit ut människor ifrån Bromma ev de nyanländas vän/släkt.


Det är inte okey att de skall höra ljudet av svarta helikoptrar som titt som tätt susar över hustaken - mitt i natten.

Det är inte hälsosamt att bo i baracker som kommer kräva speciell ventilation och ljudisolering - vilket dessa baracker ej kommer ha.

Dessa människor behöver rehab ev bo typ i Skokloster i 2 år innan de hamnar i en bullrig storstadsmiljö.


Oavsett om det är 200 studenter, militärer, egna ungdomar så är det inte smart integrationspolitik att klumpa ihop en viss kategori av människor oavsett vart de kommer ifrån - bara en tidsfråga innan det blir problem med polisutryckningar.

Och sedan är det så att många i kringområden har sin pension investerad i sin villa /borätt. Erbjud en ersättning som motsvarar värdesänkningen etc 10-15k per kvadratmeter.

Men framförallt området borde byggas om till en damm, det är en av de sista sumpmarkerna i Bromma.


Gäst

#134

2016-04-10 12:18

vivsom bor i området har blivit helt överkörda;det börjar likna lite ryssland.man skiter i folkömröstningar och gör som man vill
Mona

#135 Besviken

2016-04-10 13:40

sverige är inte längre en demokrati. Våra sk. "Folkvalda" enbart skor sig själva och använder ordet integration för egen vinnings skull. Sakta men säkert förstör det för oss vanliga människor. Vi är mycket besvikna. 

 

Lena

#136 Barnens rätt och säkerhet

2016-04-10 13:53

många gånger vi glömmer bort vår barn och deras säkerhet. Snälla beslutsfattare tänk på våra barn. 

Mikkel

#137 Mobbning

2016-04-10 14:16

att skapa Facebook grupper som anser sig vara för modulhusens inträde i "Beckis"är ren mobbning. De som påstår sig vara för bor knappast i närområdet utan snarare gläds åt andras olycka. Trist när Facebook blir en kanal för mobbning. 

Kajsa

#138

2016-04-10 16:11

Nu får det väl vara NOG!!!!  Bromma kommun hyr ut lokal på Dr Abrahamsväg 86 till Solna kommun för ensamkommande barn   ( VUXNA MÄN ) ,ska vi dessutom ha 2 till boende här ????  Sätt barackerna i Äppelviken där finns grönområden i massor . Vi har tagit vår del redan på Dr Abrahamsväg

 

Bromma ligger i Stockholms västra kommundelar och är delvis ett område med stora dyra villor där många kändisar bor. Här bor delar av den samhällselit som propagerar för mångkultur. Av någon anledning samlas människor som säger sig älska mångkulturen alltid i nästan helvita områden, ofta i villaområden eller andra idyller.

Lokalmedia berättar nu att en ”ideell aktör” öppnar boende för ”ensamkommande flyktingbarn” i Bromma. Samma aktör har redan öppnar boenden för ensamkommande på andra håll, men vem aktören är tydligen väldigt hemligt eftersom det inte framgår någonstans vilka de är. Lokalmedia nämner däremot förnamnet på enhetschefen, som sägs heta Lena, hos aktören. Aktören har dock en egen hemsida som finns här. Asylboendet kommer att finnas på Doktor Abrahams väg 86, Bromma.

I veckan som gick har man informerat grannarna i området, men var boendet finns är också hemligt.

Detta hemlighetsmakeri kring asylboenden visar hur sjuk politiken är. Politikerna och media är rädda för all den kritik som kommer om allmänheten får veta sanningen om alla kostnader, problem och konsekvenser av den för Sverige så skadliga migrationspolitiken.

Formellt sett ska Solna stad ansvara för boendet eftersom ”aktören” arbetar på uppdrag av Solna. Asylboendet kommer att ha mellan 30-50 platser.

 

 

Arne

#139

2016-04-10 18:10

Vi som bor i Flysta,Sundby,Eneby ,bromma har nog med flygplanen . Flygplanen visste vi fanns när vi flytta hit eller köpte bostad här MEN flyktingboende visste vi inte om . Då hade många av oss ALDRIG köpt här !!!!! 

Våra bostäder kommer sjunka i pris!!!!!!!  Vi är många som köpt hus för över 5-6 miljoner här 


Gäst

#140

2016-04-10 18:12

Jag uppmanar ALLA ATT GÅ MAN UR HUSE ANG DETTA !!!!

 

KOM PÅ MÖTET NÄSTA VECKA OCH SÄTT NER FOTEN INNAN DET ÄR FÖR SENT 

Jill

#141

2016-04-10 18:13

Kolla upp var alla politiker som beslutat om dessa boenden bor själva !!!!

 

Sedan kan vi ha omröstning att lägga boenderna där politikerna bor !!!!

George

#142 Re:

2016-04-10 19:50

#141: Jill -  

 Bra kommentar. Men tyvärr är allt så hemligt så man vet inte vem det är och vilka som drar i trådarna. Det är en fördel att gömma sig bakom partier och grupper.

 


Gäst

#143

2016-04-10 20:14

För att detta är något som behöver "lyftas"

Gäst

#144

2016-04-11 12:26

För att mina döttrar inte vågar gå till badhuset längre!!!


Gäst

#145

2016-04-11 19:17

Varför har man inte omfördelat de nyanlända till andra område som Danderyd, Täby, Nockeby i små grupper så att de kan integreras på ett bra sätt i samhälle. Det är odemokratisk från politikernas sida. Helt orättvis att politikerna inte har brytt sig om att informera oss boende på rätt sätt. Det här är bara fel och inte genomtänkt.

Gäst

#146

2016-04-11 19:28

Som förälder känner jag stor oro för min familj. Politikerna borde ha informerat oss. Barnen från Sundbyskolan använder denna del av naturen som rekreation. Det är så litet område. Hur har politikerna tänkt?????

Gäst

#147 Oliver

2016-04-11 19:58

Bra att Sverige visar medmänsklighet, jätte trevliga människor ni kommer få som grannar, de är inte kriminella utan vanliga

männsikor som ni är, tänkt positivt nya vänner för livet kanske er blivande svärson som gifter sig med era döttrar tänkt positivt de blir bra


Gäst

#148

2016-04-12 05:46

Detta är ren idioti. Detta är fattigt och fantasilöst, politiker tramsar om integrering men har inte mod att integrera. Just i detta fallet trycker man in migranter eller vad det nu kan bli för gäster i spånga Tensta som har tillräckligt med ansvar redan. Man gör det på ett ställe som förkastats tidigare pga att barnen i skolan skulle ha lite gräs att leka på och risken för osunda kontaktytor nära skolan. Tack och lov har jag inte barn i skolan längre men hur ska du som har en 10 årig dotter hantera hemgången från skolan, chansa eller assistera? Detta är en av Stockholms största skolor, som dessutom tar emot relativt många elever redan, som går bra hoppas jag, från Järva.

Demokrati har vi lämnat för länge sedan när det gäller beredning av liknande ärenden, våra politiker jobbar på detta sättet i skymundan för att inte få debatt,diskussion och förankring. Passa er för annonserade bygglov innan semestrarna för att hinna reagera i tid!!

Gäst

#149

2016-04-12 06:03

För att politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Gäst

#150

2016-04-12 08:02

STOPPA BYGGANDET!!!