Pensionssystemet

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Pensionssystemet.


Gäst

#26

2016-03-30 16:00

Det finns för många som går på timmar som aldrig uppnår mer än garantipension.
Inför Medborgarlön/Basinkomst.

Gäst

#27

2016-03-30 16:39

Varför ska svenska systemet var så ineffektivt?

Gäst

#28

2016-03-30 17:42

Ser vad det orätta systemet gör med många äldre.

Gäst

#29

2016-03-30 19:09

För att nu får det vara nog

Gäst

#30

2016-03-30 19:42

Fattar inte att man kan göra så mot pensionärerna, det är väl dom som har byggt upp vårt Sverige. Vi är Grundlurade.

Gäst

#31

2016-03-30 20:58

Jag tycker att det är förfärligt att det numera är pensionärerna som får betala Sveriges statsskulder som våra kära politiker skapar. Det är en stor skam att Sveriges pensionärer lever under fattigdomsnivån, det är de som har byggt upp välfärden och nu får de betala dyrt för den. Det är de som har ryggraden i detta land och i och med den är det också de som som ogärna går och söker socialbidrag för att kunna få ekonomin att gå runt. Det finns t o m många dem som inte ens söker bostadstillägget vilket de har rätt till och betalat in för. Men där är deras starka ryggrad, de drar sig från att söka "bidrag". Så in med ett pensionssystem som pensionärer kan leva på och även då extra pengar så att de även kan roa sig och unna sig lite extra gott.

Gäst

#32

2016-03-30 22:09

Har en arbetsskada p.g.a mobbning i jobbet varade i 7-8 år.
Arbetsledaren var boven i detta fick med sig andra arbetskamrater. Jag blev ett nervrak. till slut fick jag sluta helt med detta jobb för jag orkade inte längre.Det var inte bara Vuxenmobbning det var kränkning misshandel. Tillslut blev det sjuksskrivning efter 10 år fick jag fick jag fram vittnen som kunde vittna mot företaget. men det som kvarstod var besvären jag fick lida av resten av mitt liv. Skadade knän m.mera. Nu närmar jag mig snart 60 år. och har lidigt haft kräkningar pga jobbsittuationen. Ingen behandling. 5 år kvar till pension nu är jag sjukpensionär.Tvingades köpa en lägenhet jag inte hade råd med för det fanns ingen ledig lägenhet på fem 6 år jag sökte. Blev en flytt. till Bostadsrätt. skuld på rätt mycket pengar då man måste ha någonstans att bo. Nu till sist. vad har jag för pension när det gäller 65. när Försäkr.kassans mina pengar därifrån kommer att upphöra vad skall jag leva på jag som har varit intresserad av att jobba . jag är orolig för framtiden skall man behöva vara det för pensionen blir för liten. Allt bara för att en skitstövel till en arbedsledare frös ut mig för denne tyckte om att mobba. Alla har vi våra orsaker till att pensionen räcker inte. Och jag som blev utfrusen får sm straff för en arbetsledare inte kunde vara en schysst person skall jag få mindre att röra mig med. Hade jag fått vara den jag var utan någon hade skadat mig så hade fortsatt haft och klarat mig på egen hand. Varför skall jag få lida för denna skitstövel till arbetsledare var en sådan skitstövel?.Nu är det som det är och jag vill att politikerna ser över systemen både sjukpension och Pensionärers rätt att kunna leva på en pension. När man blir drabbad av låg pension som inte har höjts efter det man skulle tjänat om man varit arbetsför. jag ville fortsätta jobba om detta inte hänt. Är det mitt fel då att jag skall få sämre levnadsstandard. Min jacka har börjat gå sönder som jag haft i 4 år. mitt inre har fått en PTSD skada . Vill politikerna förklara glädjen i detta i att inte ha råd.

Gäst

#33

2016-03-31 04:24

Nånting politikerna aldrig skulle förstå...!!!!!att frågan behövs är tragiskt

Gäst

#34

2016-03-31 04:59

10 500 per månad (inkl bobidrag) betyder - framtida tandlöshet - sälja rucklet jag bor i - för tidig död i vetifaenvad - för jag har inte råd med medicin.

Gäst

#35

2016-03-31 05:48

Dåligt pensionssystem. Man måste ju kunna leva och må bra när man går i pension.

Gäst

#36

2016-03-31 06:58

Jag är skitförbannad på hela systemet. Blir 63 i år och har jobbat hela livet. Ser hur prognosen minskar för varje år och är utsliten i ryggen varför jag inte kan tänka mig att jobba längre än till 65. Ska man behöva tigga för att överleva som pensionär ,,,Jävla skitpolitiker vi ska behöva dras med.

Gäst

#37

2016-03-31 07:00

Det räcker!!!

Gäst

#38

2016-03-31 07:00

På tiden att pensionärerna får en dräglig tillvaro.

Gäst

#39

2016-03-31 07:14

Vi behöver hjälp och förändra

Gäst

#40

2016-03-31 07:20

För att jag vägrar acceptera att våra pensionspengar överlämnas till statens bekostnad av ensamkommande flyktingar samt att vi ska försörja deras antagligen döda föräldrar som aldrig har varit här och arbetat ihop sina pensionspengar, se för i helvete till att sätta stopp för det här jävla utskänkningsbeteendet av mina och andra svenskars inkomster till kreti och pleti för jag vägrar försörja andra länders barn och vuxna för resten av mitt liv, era jävla idioter låt dom aldrig komma in i era känslor igen. Jag hatar våran regering för att dom vägrar ta hänsyn till våra behov, det här kommer inte bli lätt att städa upp såvida vi inte skickar hem alla flyktingar igen så får dom lösa sina jävla problem där utan att andra ska bli inblandade i det på fel sätt.

Gäst

#41

2016-03-31 07:21

Pensionssystemet är en angelägen politisk fråga som inte får synas, behöver reformeras.

Gäst

#42

2016-03-31 07:25

Nu får det vara nog med politiker, oavsett partifärg, vars största intresse är att gynna storföretagens aktieägare samt ständigt förbättra sina egna villkor på bekostnad av 98% av befolkningen, som ska ha det lite sämre, lite sämre, lite sämre,

Gäst

#43

2016-03-31 07:43

I den sanna demokratiens namn som det tycks våra politiker och övriga bestämmande har glömt bort. Vi sjunker sakta men säkert om vi inte agerar NU.

Gäst

#44

2016-03-31 07:45

Superviktigt!!!

Gäst

#45

2016-03-31 07:47

Angår verkligen oss alla 2016, tillsammans kan vi göra skillnad för framtida pensionärer!
Skrämmande som våra politiker tillskansar sig själva på fattigpensionärers bekostnad!

Gäst

#46

2016-03-31 07:52

För att vi pensionärer är som en sjunkande båt .....på väg ner i djupet

Gäst

#47

2016-03-31 08:04

Det är dags att protestera mot låga pensioner. Är diskriminerande som det är nu.

Gäst

#48

2016-03-31 08:07

Näst sämst i Europa, det är ILLA . Från välfärdsstat till ett land som inte tar hand om sina egna. Därför skrev jag under.

Gäst

#49

2016-03-31 08:09

Beslutsfattarna belönas med höga arvoden
Oavsett om dom jobbar eller inte inge solidaritet
Hela kakan kvar oavsett....

Gäst

#50

2016-03-31 08:19

Därför att man straffar de som byggt upp landet och skor sig själva....det är skamligt!