kinnekullebanan

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition kinnekullebanan.


Gäst

#151

2016-03-13 22:17

Viktigt att den får vara kvar/Å

Gäst

#152

2016-03-13 22:29

Vansinne om det nu skulle bli en ev nedläggning...utan körkort och ärenden som gör att jag behöver in till lidköping. Det snackas mycket om miljötänk, tydligen nåt som då felar i detta fall. Vad blir nästa steg? Att Dra in närtrafikturerna? Blir så svart i ögonen av ordet "centralisering".

 


Gäst

#153

2016-03-13 22:32

Ja reser ofta både jobb och privat med Kinnekullebanan.

Gäst

#154

2016-03-13 22:35

Jag reser dagligen i både jobb och privat med Kinnekullebanan. Är pendlare. Den är livsavgörande för mig eftersom jag inte har bil.

Gäst

#155

2016-03-14 01:36

Tåg = levande landsbygd, i alla fall en bit

Gäst

#156

2016-03-14 01:45

Kinnekullebanan är viktig för landsbygden! Åker ofta mellan Hova och Göteborg och önskar att det var möjligt att ta Kinnekulletåget ännu oftare. Kollektivtrafiken är redan fattig som den är i dessa små orter, för att kunna och vilja bo kvar måste man också kunna ta sig runt, gärna utan bil.

Gäst

#157

2016-03-14 02:45

Den finaste tågbanan!

Gäst

#158

2016-03-14 05:46

Blir mycket svårt för dem som inte har tillgång till bil att ta sig dit de behöver (jobb, skola m.m.) om Kinnekullebanan med dess tåg försvinner/läggs ner.

Gäst

#159

2016-03-14 05:55

Kinnekullebanan är en viktig livsnerv för boende utmed banan. Gör det möjligt att ta del av ett bredare kulturutbud och att bo kvar även om studier/arbete finns i Göteborg.

Gäst

#160

2016-03-14 05:58

Kinnekullebanan är en livsnerv för landsbygden och för bra kommunikationer till/från Lidköping för alla.

Gäst

#161

2016-03-14 06:36

Det är självklart fel att begränsa allmänna kommunikationer. En nedlagd banapåverkar mentalt en bygd långt mer än själva förlusten av banan. Tvärtom behöver denna bygd stärkas och turistnäringen och pendlarna behöver banan.

Gäst

#162

2016-03-14 06:39

Jag själv åker med tåget titt som tätt. Kommer vara mer beroende av den efter min operation, då jag inte får köra bil på ett tag.

Gäst

#163

2016-03-14 06:41

Viktigt att rädda denna bana!

Gäst

#164

2016-03-14 07:01

Vi vill ha kvar möjligheten, då våra barn nyttjar denna linje. Kinnekullebanan gör det möjligt för dom att besöka sina kusiner i Hova, samt mormor & morfar i Lidköping. Skulle absolut varit tråkigt. Håller tummarna.

Gäst

#165

2016-03-14 07:05

För mig är förbindelsen mellan Mariestad o Göteborg viktig,då jag har flera anhöriga där.
Därför skrev jag på för jag vill ha kinnekulle banan kvar.

Gäst

#166

2016-03-14 07:30

Tycker att den är viktig för oss i västra kanten av forna Skaraborg så att vi kan ta oss lätt till Gbg samt Örebro på ett bra billigare allternativ än åka stambanan. En av de finaste tågsträckor vi har, tänk att få åka över blommande berget Kinnekulle.....


Gäst

#167

2016-03-14 07:57

Bevara landsbygden, Hällekis framtid hänger på Kinnekullebanan.


Gäst

#168

2016-03-14 08:42

Försvinner järnvägen dör samhället kolla bara hur det var på 60 - talet då stannade tåget till Järpås vid Lovene. Tomten. Mm innan det nådde Järpås nu stannar det väl i Järpås och sen likadant mot Kullen stannar det inte typ Hällekis så hur går det med turismen och allt runt omkring

Gäst

#169

2016-03-14 09:01

Jag tycker det är väldigt viktigt att vi slår vakt om hela Sverige. Alldeles för mycket satsning på stor-regioner och nya höghastighetståg ......

Gäst

#170

2016-03-14 09:01

Jag förstår inte , att man över huvud taget kan fundera på att lägga ner kinnekullebanan, en så viktig linje för så många. Själv föredrar jag att åka med den framför att köra bil. Men det gäller att vara ute i tid för att få en plats. Sen tänker jag på alla dem som bor utmed banan. De som behöver komma till sina arbeten och de som behöver komma till sina skolor. Hur tänker man ordna det för dem? Vill man inte, att landsbygden ska finnas kvar? Bilkörning är ju inte heller önskvärt! Vilka är de som inte inser vikten av att ha kinnekullebanan kvar? De vet i vilket fall inte vad de talar om.

Gäst

#171

2016-03-14 09:19

Får väl be om ursäkt för att inte alla bor i Stockholm eller Göteborg.... Övriga världen får inte fungera utan huvudstadens tillåtelse...

Gäst

#172

2016-03-14 09:31

Det bör inte läggas ner fler järnvägslinjer i Sverige. Ser inget positivt i nedläggningarna.

Gäst

#173

2016-03-14 09:39

Kan ej ta mig till skolan m.m om tåget försvinner!

Gäst

#174

2016-03-14 09:44

För att jag fortsatt vill att det ska vara enkelt för mig, som inte har bil, att besöka familj, släkt och vänner som bor i Lidköping och Mariestad med omnejd.

Gäst

#175

2016-03-14 09:50

Kollektivt resande bättre för miljön! Är en förutsättning för att tillgodose arbets- och utbildningsmöjligheter (Mariestad-Lidköping-Vara- Göteborg) turistnäringen i Biosfärsområdet och utbytet mellan landsbygd och storstad.