Rör inte palliativa avdelningen i Trelleborg!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rör inte palliativa avdelningen i Trelleborg!.


Gäst

#26

2016-03-04 04:24

Den palliativa avd i Tbg är fantastisk och behövs!

Gäst

#27

2016-03-04 04:55

En avdelning som gör det svåra lite mindre svårt.
En avdelning med personal som har ett stort varmt och omhändertagande hjärta!! En avdelning som inte är rädd för att ge sin axel när man behöver en axel att gråta på. Låt vår palliativa avdelning vara i fred och låt oss trelleborgare få ett tryggt och värdigt avslut när det är dax.

Gäst

#28

2016-03-04 05:25

Min far lå där sitt sista dygn. Och det var en värdig slut för honom och för oss närmaste. Där var det en så lugn atmosfäre, och personalen där var helt fantastisk.
Christina

#29

2016-03-04 05:32

Region Skåne menar att om man stänger så blir det fler möjligheter att få vårdas hemma istället i livets slutskede.. Men för alla dem som inte kan det då??? Som kanske förlorat rörelseförmåga mm och som behöver tillgång till att få duscha, komma ut etc.. På palliativa i Trelleborg finns möjlighet att få duscha varje dag även om du är sängliggande och du kan rullas ut i din säng om du vill ha frisk luft och vill känna solen värma. Ditt husdjur kan få följa med till ditt rum och värmen och engagemanget hos personalen är 100 %. Det är inte bara äldre som ligger på en palliativ avdelning. Det är även ungdomar. Alla har rätt till en vård så nära hemmet som möjligt. Jag vet.. För jag miste min dotter endast 21 år gammal. Region Skåne.. Gör om - Gör rätt!!! Öppna Palliativa NU!!!

Camilla
Gäst

#30

2016-03-04 06:21

Arbetar själv på avd och i Asih!!!


Gäst

#31

2016-03-04 07:21

Mina föräldrar fick avsluta sina dagar där på ett värdigt sätt. Vi anhöriga kunde vara hos dom hela tiden vilket inte hade gått om avdelningen legat på annan ort.

Gäst

#32

2016-03-04 08:52

har tankar på att flytta ner dit när det är dags att gå i pension, så varför acceptera att de ska försämra vårdtillfällen

Gäst

#33

2016-03-04 09:19

Palliativa avd. I Trelleborg ligger i markplan med möjlighet för alla att komma ut på uteplatser.

Gäst

#34

2016-03-04 10:26

Efter ett år av sorg o förtvivlan efter min pappas tragiska bortgång o därmed insikter i vården av äldre, kan jag inte annat än skriva under denna petition. Min pappa vårdades på vårdboende i Ängelholm och låg hjälplös en hel natt på golvet i badrummet utan att nån uppmärksammade det. Pappa hade beordrat LARM, så detta borde inte ha hänt. Han hade brutit näsan i fallet o låg i ett blodbad, när morgonpersonalen fann honom (efter 11,5 timmar!!!) Han avled 2 dygn senare på Ängelholms lasarett. Händelsen har anmälts till IVO. Min pappa hade bara ledsyn o var döv utan sin hörapparat. En sån förfärlig händelse och inte kunna varken se eller höra. En axelryckning för personalen. Bara ett larm hade gått o det hade slagits bort! Ett livslångt trauma för familjen!!!
Jag stöder till fullo petition o allt som rör våra äldres liv. De har efter ett långt liv RÄTT till ett gott liv och inte bara en knappt skälig levnadsnivå.
Mvh
Monika fingal


Gäst

#35

2016-03-04 10:56

För det är viktigt

Gäst

#36

2016-03-04 11:21

Låt oss få behålla de mindre sjukhusens palliativa avdelningar. De större sjukhusen i Malmö och Lund är hiskligt ovänliga och överbelastade. Vi ska lyssna på våra äldre och inte på politikerna som bara är intresserade av sin egen lön och att allt blir centraliserat. Detta har inte gett något lyckat resultat än./ Renée

Gäst

#37

2016-03-04 11:24

Det är mycket tråkigt om man lägger ner den Palliativa avdelningen som fungerar så bra i Trelleborg . Tänk på alla som behöver den hjälpen .

Gäst

#38

2016-03-04 11:27

När man befinner sig i livets slutskede, då behöver man familj och vänner nära sig. Då ska dom inte behöva åka längre sträckor.

Gäst

#39

2016-03-04 12:07

För mig är det en självklarhet eftersom min mamma vårdats där. Det skulle varit svårare hi na hälsa på sin anhörig i malmö så ofta som man vill

Gäst

#40

2016-03-04 13:45

Närheten till vård av högsta kvalitet är en självklarhet för oss alla i en stad av Trelleborgs storlek. Avståndet får inte bli ett hinder när man behöver få vara tillsammans.

Gäst

#41

2016-03-04 14:14

Självklart ska vi kunna vårda våra svårt sjuka i livets slutskede nära hemmet!!

Gäst

#42

2016-03-04 15:24

Den behövs för alla de som blir gamla i denna kommunen också!!
Det är en av de viktigaste skeden i livet födsel och döden, början och slutet.
Låt oss behålla värdigheten in i slutet.

Gäst

#43

2016-03-04 16:24

Jag arbetar i Hässleholm där vår palliativa avdelning flyttats till Kristianstad. Den betydde mycket för våra patienter och anhöriga. Vi saknar den!

Gäst

#44

2016-03-04 16:43

För att jag vill hjälpa till och se till att vården i livets slutskede inte försämras .

Gäst

#45

2016-03-04 18:02

Jag skrev under för att personalen gör ett så viktigt jobb. Dom tar inte bara hand om patienterna i livets slutskede utan även dom anhöriga. Jag skriver tyvärr, tyvärr är det troligt att vi kommer till palilaiva antingen som patienter eller som anhöriga.

Gäst

#46

2016-03-04 18:12

Palliativa avd i Trelleborg är en självklarhet. Har haft både Mamma och Pappa där. En fantastiskt personal som vårdar både patienter och anhöriga. Har man byggt om vårt sjukhus för såna mängder med pengar, så ska det också utnyttjas.

Gäst

#47

2016-03-04 18:20

Min man har cancer och i palliativ situation nu och kommer sannolikt att behöva utnyttja palliativ vårdplats framöver och då är det viktigt att denna finns i Trelleborg så att vi anhöriga kan besöka honom ofta.

Gäst

#48

2016-03-04 18:21

En självklarhet att det ska finnas en Palliativa avdelning på Trelleborgs Lasarett. Ett stort stöd till dessa svårt sjuka patienter och deras anhöriga, som inte ska behöva fara runt i Skåne.

Gäst

#49

2016-03-04 18:40

Tycker att det är en avdelning som självklart ska vara kvar. Många personer i livets slutskede som får fantastisk vård av helt underbara och kunnig personal. När man är i stor sorg är det även skönt för de anhöriga och den sjuka personen med denna lugna fina avdelning. Min älskade mamma fick vara på denna avdelning och det är vi väldigt tacksamma för. Håller tummarna för att man tänker om och att palliativa får finnas kvar.

Gäst

#50

2016-03-04 18:41

Min pappa gick bort i cancer för 5 år sedan och var sina sista dagar på palliativa avdelningen i Trelleborg. Här är det lugnt o fint , fantastisk personal som bryr sig både om den döende o vi anhöriga , man känner sig väldigt lugn hos dessa fantastiska sköterskor. Min svärmor gick också bort i cancer för 5 år sedan dock var hon sin sista tid i Malmö på palliativa . Så tyvärr kan jag jämföra två avdelningar o det är inte på samma nivå överhuvudtaget. Trelleborg är så enormt överlägsen och man ska inte behöva resa långt för att vara m sina älskade i slutet ❤️Marie Axelsson