Rör inte palliativa avdelningen i Trelleborg!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rör inte palliativa avdelningen i Trelleborg!.


Gäst

#1

2016-03-03 17:39

Den palliativa vården behövs i Trelleborg. Den omvårdnad min mamma och vi fick i hennes livs slutskede, har alla rätt att få!

Gäst

#2

2016-03-03 18:21

Det är oerhört viktigt att Trelleborg får ha de palliativa vårdplatserna kvar. Vårdavdelning är perfekt för vår i livets slut och har en otroligt kompetenta medarbetare. Det bevisas i kvalitetsregistret för palliativ vård där har verksamheten bäst resultat.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-03-03 18:48



Gäst

#4

2016-03-03 18:52

Det försvårar för anhöriga att besöka den sjuke.
Mycket kompetent personal och lokaler finns i Trelleborg. Har egen erfarenhet då mor fick den bästa vården de sista veckorna.
Det är tydligt att ortens befolkning önskar avdelningen kvar . Nu ska det bevisas hur medbestämmandet fungerar eller om vi som vanligt blir överkörda med lögnaktig retorik.
Tack för ordet.

Gäst

#5

2016-03-03 19:11

För att det är en underbar personal som jobbar där.Nära för anhöriga som bor i Trelleborg.Nära för den palliativa Vrt.

Gäst

#6

2016-03-03 19:16

Vård i vår kommun, inte i Malmö!

Gäst

#7

2016-03-03 20:26

Fantastisk och "varm" personal gav min mor mycket fin vård mot slutet. Hon fick fick somna in med oss nära och kära i sin hemstad vilket var fint för henne men också bra för oss med närheten till hemmet.

Gäst

#8

2016-03-03 20:31

Allt får inte försvinna från Trelleborg

Gäst

#9

2016-03-03 20:34

Skall finnas på orten, viktigt!

Gäst

#10

2016-03-03 20:48

Då jag själv blev änka för snart 10 år sedan, vet jag vikten av att ha palliativa nära till hands & då medelåldern ökar har inte alla äldre kraften att ta sig längre sträckor för att hälsa på sina kära/anhöriga. Palliativa SKA finnas nära till i livets slutskede, för alla parter. För finns det änglar, så finns DE fasiken här.


Gäst

#11

2016-03-03 20:49

Den palliativa vården är jätteviktig, närhet,trygghet för våra gamla. Något måste ju få bli kvar

Gäst

#12

2016-03-03 20:52

Har haft nära anhörig som vårdats på palliativa och ASIH. En oerhört viktig instans för både patient och anhöriga.
Det stöd och vård vi fick där är ovärderligt.
Låt palliativa va kvar!!!!!!!

Gäst

#13

2016-03-03 21:18

Arbetar på Onkologiska Kliniken i Malmö och vet därför hur mycket den Palliativa enheten betyder för både patienter och anhöriga.

Gäst

#14

2016-03-03 21:22

Jag jobbar med demensvård och för mig är det viktigt att alla får ett värdigt slut med kärleksfull personal som kan sitt jobb. Tyvärr så dör många alldeles för unga och alla är inte dementa så alla ska ha rätt till palliativ vård. Nu får det vara slut med indragningar i vården. Punkt och tack för ordet

Gäst

#15

2016-03-03 21:24

För att få tillbaka avdelningen till Trelleborg.

Gäst

#16

2016-03-03 21:28

Jag har själv legat där i 1 månad med min man. Vi fick en sådan fantastisk omvårdnad där och tid till varandra. Det hade vi aldrig kunnat få hemma. De som vill stänga denna avd har väl aldrig varit nära själv. För då hade se förståt hur viktig avd är.
Man orkar bara med korta besök när man är sjuk och då känner folk att det tar för långtid att köra till malmö. När den ligger i hemstaden så kan familj o nära vänner bara sticka in näsa en kort stund då o då. TACK FÖR ATT PALLATIVA AVD FANNS NÄR JAG O MIN MAN BEHÖVDE DEN.

Gäst

#17

2016-03-03 21:29

Hade min far i Malmö på barkgatan i januari månad 2016
Han fick en underbart avslut i sitt liv.
Då han hade cancer i huvudet helt underbar personal.
Ta inte bort detta från Trelleborg.
Vill att alla som vill ska få ett värdigt slut i sitt liv
Kärleksfulla och helt underbar personal och dom är änglar.
Låt snälla denna plats få varar kvar även i trelleborg.

Gäst

#18

2016-03-03 21:30


Personer som är svårt sjuka behöver all hjälp och uppmuntran de kan få och de anhöriga också. Jag har hört att vården är jättebra. Nu får d vara slut på besparingarna inom vården.

Gäst

#19

2016-03-03 21:51

Vi behöver denna avdelning här i Trelleborg. Den som är sjuk ska kunna känna att dom är trygga här och även att kunna ha sina anhöriga nära.

Gäst

#20

2016-03-03 21:59

Låt Trelleborgarna få dö i lugn och ro i sin hemkommun. Visa lite empati. Det är ju inte pengar det handlar om utan ett värdigt slut.

Gäst

#21

2016-03-03 22:15

En värdig sista tid i livet är något av det viktigaste för både den person som det handlar om som de runt personen. Det krävs proffs att hjälpa till i det skedet.

Gäst

#22

2016-03-03 22:25

Jag tycker de är sinnes att stänga en sån avdelning. Har själv jobbat där när dom stängde ner i december. Efter det har jag varit runt på dom olika palliativa avdelningarna i Skåne. Och jag ser stor skillnad. Man behöver verkligen platserna i Trelleborg eftersom de är stort tryck redan i Malmö och Lund. Att få ligga i trelleborg är verkligen ett värdigt slut fin utemiljö, liten avdelning personalen är som en stor familj och bara det gör mycket. Det är för jävligt att dom som sitter "där uppe" ska få bestämma dom tänker inte på patienter som behöver denna vård. Att får slippa ligga i Malmö och låta sina anhöriga pendla dit och inte få ha sin all tid till sin anhörig som är svårt sjuk. Jag hoppas verkligen den får finnas kvar.

Gäst

#23

2016-03-03 23:33

I livets slutskede ska man kunna få den vården som krävs hemma vid. Mina nära ska kunna besöka mig utan flera mils avstånd .
Tänk mänskligt och inte bara på att spara!

Gäst

#24

2016-03-03 23:35

Jag tycker inte om att allt ska försvinna ifrån vårat sjukhus. Palliativa avd är mycket viktig för oss invånare här i Trelleborg. BB försvann Akuten försvann och nu vill politikerna i region Skåne lägga ner palliativa avd. NU RÄCKER DET!! ÅTERSTÄLL DET NI POLITIKER HAR RASERAT!! LÅT OSS FÅ TILLBAKA VÅRT RIKTIGA SJUKHUS!!

Gäst

#25

2016-03-03 23:50

Har jobbat på palliativa avdelningen och ASiH i många år. Vore mycket ledsamt om denna fina och välbehövliga avdelning skulle försvinna!