Mot snabbspår inom äldreomsorgen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Mot snabbspår inom äldreomsorgen.


Gäst

#151

2016-02-23 20:14

Min erfarenhet och min utbildning är värt så mycket mer! Men med detta får en att undra.

Gäst

#152

2016-02-23 20:16

För att jag är undersköterska.

Gäst

#153

2016-02-23 20:20

Fattar inte hur de tänker??? Snabbspår validering om man skött en släkting?? Jag är emot validering överlag.. Undersköterska är ett yrke som kräver kunskap och den får man genom utbildning Lika utbildning vars man än bor i Sverige och ska gälla alla!! //arg uska som jobbat 33år inom sjukvården

Gäst

#154

2016-02-23 20:23

Pga att vi som jobbar inom vården går på knäna pga ingen el att de drar in personal. Vi har svältlöner dåliga förmåner 300kr till friskvårdspengar vad får vi för 300kr . Vi jobbar så gott som nästan el varje helg pga personalbrist. Vi jobbar alla storhelger för en liten mängd extrapengar. Själv har jag jobbat många år inom vården som undersköterska och sett förändringen. När jag går hem från jobbet vill jag känna att jag gjort ett bra jobb men så känner inte jag nu för nu sitter vi mesta tiden på kontoret gör Timecare. Personic Treserva och brukarna får sitta i dagrummet för dom hinner vi inte med för någon hög Pamp har bestämt att vi måste sitta o göra detta för de på kommunhuset finns det "inget "folk för dom har så mycket möten som måste gå på det enda som jag tycker dom behöver gå på är bemötande kurser så de lär sig att hur vi har det som jobbar på golvet och som inte är så så mycket värda. Men en Undersköterska gör under varje dag synd att de inte förstår det för det kommer ju en dag de också behöver vård om det finns folk som fortfarande jobbar kvar. Blir uppriktigt ledsen när jag ser hur utveckligen inom vården bara blir sämre

Gäst

#155

2016-02-23 20:27

Därför att det är viktigt att vi i sverige har välutbildade undersköterskor och att alla ska ha lika utbildning och inga snabbspår


Gäst

#156

2016-02-23 20:36

Man ska inte förringa och bara försöka deras utbildning oproffisionellt

Gäst

#157

2016-02-23 20:40

Är själv uska i äldreomsorgen och vet vad det innebär!

Gäst

#158

2016-02-23 20:42

Jobbar inom äldreomsorgen

Gäst

#159

2016-02-23 20:43

Idag krävs att regering går in och lyfter arbetsmiljö frågor, lönebilden och arbetstids frågan, och därigenom kan göra undersköterskeyrket attraktivt! Men, vi ska inte ha nån förkortad utbildning för vissa, det är att gå helt fel väg!

Gäst

#160

2016-02-23 20:45

För att jag själv jobbar inom äldrevården, vi behöver inte ett nervärderat yrke, där alla invandrare kan åka snålskjuts på våra dementas bekostnad. De ska ha det bra och personer som förstår dem och att de förstår vad som sägs.Problem redan idag med icke språkkunniga personal.

Gäst

#161

2016-02-23 20:49

Nån rättvisa måste det ju finnas!!! Jag fick plugga till undersköterska så det bör väl alla göra.

Gäst

#162

2016-02-23 20:55

Att behandla er som andra klassens medborgare är oförlåtligt. Regeringen struntar i sitt eget folk. De kör med särbehandling och orättvisor som är helt vansinnigt.Våra grannländer tycker att Sverige brakar åt skogen. Tyvärr så har vi en regering som inte har alla hästar hemma.

Gäst

#163

2016-02-23 21:17

För att min utbildning var viktig, (är numera pensionär) och jag förväntar mig att framtida utbildningar inom yrket förblir lika viktiga, inga snabb-kurser tack, kommer snart att behöva hjälp av vårdpersonal och förväntar mig då att bli förstådd och besvarad av mitt modersmål , tack för ordet mvh Ulla-Britt Salminen

Gäst

#164

2016-02-23 21:19

Jag kan verkligen inte förstå hur eller varför vissa ska kunna utbilda sej på 10 veckor eller 1år! Dokumentation och instruktioner är en viktig del i vårt arbete. Då krävs att man kan förstå å skriva språket! Lika villkor för alla! Har arbetskamrater från andra länder som varit här i 10 år och fortfarande har svårt för detta! Vi har faktiskt ett viktigt jobb, där vi tar mycket ansvar, vi har utbildat oss för detta. Genom detta förslag verkar det hur enkelt som helst. Tror våra ungdomar som nyss utbildat sej 18 månader, en del med studielån, gärna vill veta vad skillnaden är. Ett problem till är att de flesta av våra äldre hör dåligt och man måste prata tydligt. De som inte kan språket så bra har våra äldre svårt att förstå!

Gäst

#165

2016-02-23 21:20

Vill att min yrkesgrupp ska uppskattas

Gäst

#166

2016-02-23 21:28

Nu får det vara bra.Det ska inte vara någon genväg.Det är människor vi jobbar med.Kränk inte vårat yrke som undersköterska mera .lyft fram våran yrkeskår istället.Höjda löner m.m

Gäst

#167

2016-02-23 21:50

Det ska vara lika utbildning för alla. Själv har jag jobbat extra under min utbildning.

Gäst

#168

2016-02-23 22:03

att förstå och kunna kommunisera i svenska är också något som är väldigt viktigt både för boende och personal så där finns inga snabbspår. Det handlar alltså inte bara om fler händer eller hur.....


Gäst

#169

2016-02-23 22:14

skrev på den för att kommunal har spottat en hel yrkeskår i ansiktet

Gäst

#170

2016-02-23 22:20

Det är ju helt galet att människor i Sverige som jobbat och slitet, skall betala för att islamera vårt vackra land. Pengarna skall gå till gamla, sjuka och de svenska barnen. Vi har fått nog av detta daltandet av kriminella invandrare mm

Gäst

#171

2016-02-23 22:21

Det är ju helt galet att människor i Sverige som jobbat och slitet, skall betala för att islamera vårt vackra land. Pengarna skall gå till gamla, sjuka och de svenska barnen. Vi har fått nog av detta daltandet av kriminella invandrare mm


Gäst

#172

2016-02-23 22:41

Därför jag jobbar i vården och har sett gradvisa försämringar på alla pla, status, löner, arbetstider, belastning (mentalt och fysiskt) information, att lyssna på, blir mest överkörda hela tiden, för att inte tala om för dem som jobbar natt där är det ännu lite värre, de existerar inte och ingen hänsyn tas till dem från någon instans !!

Gäst

#173

2016-02-24 00:02

Därför att undersköterskor gör under varje dag för en löjligt dålig lön!! Är usa själv men är långtidssjukskriven pga arbetsskada. Har förstört ryggen på jobbet och är nu inne på min andra ryggoperation. Lever under existensminimum pga den dåliga lön man får!

Gäst

#174

2016-02-24 00:10

Har kämpat i ett och ett halvt år med studier till Usk och betalar nu av på studieskulder till CSN.
Denna utbildningen läser man inte in på ett par veckor! I annat fall så vill inte jag bli gammal eller riktigt sjuk om jag ska vårdas av personal som knappt vet vad de sysslar med! Punkt slut!

Gäst

#175

2016-02-24 00:10

Är mycket besviken på Kommunal . Varför nedvärderas vi Undersköterskor hela tiden . Bara vårt yrke som man kan tänkas att sänka kraven på utbildning . Våran status blir ju inte högre när det e så lätt att få kalla sig undersköterska utan ordentlig utbildning . Varför e det bara vårt yrke som ska ha snabbspår varför inte lärare , barnskötare förskolelärare , sjuksköterskor osv .. nej e nu riktigt trött på vår fackförening som har så låga tankar om oss underskötersker . Dom jobbar inte för oss utan imot oss . Dom ska jobba för att höja våran status och för bättre lön och arbetstider och bra arbetsmiljö och rätten till heltid.



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...