Mot snabbspår inom äldreomsorgen

Gäst

/ #154

2016-02-23 20:23

Pga att vi som jobbar inom vården går på knäna pga ingen el att de drar in personal. Vi har svältlöner dåliga förmåner 300kr till friskvårdspengar vad får vi för 300kr . Vi jobbar så gott som nästan el varje helg pga personalbrist. Vi jobbar alla storhelger för en liten mängd extrapengar. Själv har jag jobbat många år inom vården som undersköterska och sett förändringen. När jag går hem från jobbet vill jag känna att jag gjort ett bra jobb men så känner inte jag nu för nu sitter vi mesta tiden på kontoret gör Timecare. Personic Treserva och brukarna får sitta i dagrummet för dom hinner vi inte med för någon hög Pamp har bestämt att vi måste sitta o göra detta för de på kommunhuset finns det "inget "folk för dom har så mycket möten som måste gå på det enda som jag tycker dom behöver gå på är bemötande kurser så de lär sig att hur vi har det som jobbar på golvet och som inte är så så mycket värda. Men en Undersköterska gör under varje dag synd att de inte förstår det för det kommer ju en dag de också behöver vård om det finns folk som fortfarande jobbar kvar. Blir uppriktigt ledsen när jag ser hur utveckligen inom vården bara blir sämre

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...