RÄDDA ASKIMSBADET – AMUNDÖN – SKINTEBO

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA ASKIMSBADET – AMUNDÖN – SKINTEBO.


Gäst

#76

2016-02-22 07:12

Mycket dåligt vald plats.

Gäst

#77

2016-02-22 08:01

Bästa anledningen att bygga flyktingboenden här, som jag kan se det, är att "Öppna era hjärtan"-partiet är största partiet i dessa områden. Gissar att det underlättar integrationen med så många godhjärtade människor. 


Gäst

#78

2016-02-22 10:47

För miljö trygghet och trivsel

Gäst

#79

2016-02-22 17:47

Står helt bakom texten i petitionen.
Att helt åsidosätta de demokratiska rättigheterna för invånarna genom att inte bry sig om tidigare nedlagt Planarbete och möjlighet till samråd, är en skrämmande likgiltighet mot lagen som politikerna uppvisar. Syftet med det förenklade plangenomförandet kan aldrig ha varit detta användande som åsyftades.

Gäst

#80

2016-02-22 18:34

Tycker inte att detta handlar om integration utan om provokation.

Gäst

#81

2016-02-22 18:36

Olämpliga lägen då rekreationsområden. Alldeles för stort antal personer. Saknar helt sans o balans.
Hanna

#82 Re:

2016-02-22 18:42

#23: -  

 Fantastiskt välformulerat! Och jag säger som den innan: detta borde skickas in till tidningarna för en mer nyanserad debatt om varför vi i Sydväst motsätter oss just dessa placeringar.


Gäst

#83

2016-02-22 18:49

Olyckligt val av mark för bostäder. Finns mängder av ängar och skog inom Askim/Högsbo att bygga på

Gäst

#84

2016-02-22 19:36

Placering i Askimsviken (Infarten till Askimsbadet, i direkt anslutning till en förskola) är ett svårslaget förslag när det gäller dumhet!/Conny Larsson

Gäst

#85

2016-02-22 20:24

Natursköna platser där det inte bör byggas någonting över huvud taget, oavsett ändamål.

Gäst

#86

2016-02-23 10:49

Värna naturområdena!

Gäst

#87

2016-02-23 20:22

jag vill behålla mitt amundön utan det negativa effekter ett asylboende inger!

Gäst

#88

2016-02-24 19:51

För att jag vill rädda naturfina områden

Gäst

#89

2016-02-24 22:36

Ingen bebyggelse på dessa platser, passar inte in i miljön.

Gäst

#90

2016-02-25 01:26

Det räcker nu!

Gäst

#91

2016-02-25 09:21

Inga bostäder över huvudtaget i dessa vackra naturområden. Skulle absolut inte vilja ha stora ungdomsgrupper boende där oavsett nationalitet. Oerhört olämpliga platser med tanke på bad, även nakenbad, så nära med tanke på den kvinnosyn de bär på. Förstår inte hur ens möjligt att komma på något så dumt!!!

Gäst

#92

2016-02-25 09:48

Tycker kommunen är HELT utan kompetens när de placerar ut Moduler i dessa områdenna. Det är renaPROVOKATIONEN
de borde ställas inför DOMSTOL

Gäst

#93

2016-02-25 20:19

För att jag är emot den invandring som är idag, sjukt att det kan få kommas in till detta seriösa samhälle utan någonting som styrker vem som kommer, vart är alla unga barn och kvinnor?

Gäst

#94

2016-02-25 22:58

Våra politiker har skyldigheter gentemot det svenska folket inte mot världsmedborgare!
Dessa politiker maskerar detta som "humanism", men vad det handlar om är att de iställlet förråder oss, sitt eget folk.
För sådant, (blev man i alla fall historiskt), ställd inför riksrätt och avrättad, likt Quisling i Norge, som till skillnad från dagens fega politiker var ärlig med på vilken sida han stod...
Det kommer bara kunna bli någon förändring först då alla upptäcker att anti-rasist bara är ett kodord för anti-vit och att alla våra politiker via Bilderbergmötena redan planerat och lovat att gå med på detta.
Kriget i Syrien handlar enbart om geopolitik, det är inte ett inbördeskrig utan ett "foreign war" mot Syrien lett av USA och de av dem avlönade IS-krigarna/andra rebeller, bonusen är miljontals flyktingar. Men vad har migranter från Afrika med kriget i Syrien att göra? Det är frågor ingen ställer... JFK sa; "Things don't happend, they are made happpend" Vi svenskar måste vakna och hota våra sk ledare genom att påminna dem om Quislngs öde...


Gäst

#95

2016-02-26 11:49

Rädda Askimsbadet från den belastning som varit sen 1985.
Först Meros Kamping, sen EU migrant läger och som salt i såren Asfaltsligan som har belamrat badet i totalt ca 30 år!. Allt detta har gjort att Göteborgarna bojkottar badet och numera kallas stranden Persiska viken. Att nu belasta badet ytterligare 15 år med experimentbpende gör att Askimsbadet kommer att vara en plats med otrygg känsla i hela 45 år!
Det Askimsbadet behöver är lite ordning och reda då stranden på eftermiddagar ser ut som en soptipp och på fina dagar är det knappt en enda infödd svensk där. Att då bygga ett Asylboende för 350 pojkar i testosteron ålder kommer oroa svenskarna ännu mer och effektivt hålla dom borta från den fina stranden. Oro är vår tids nya sjukdom och bör tas på fullaste allvar.
Skapa förläggningar för 20-30 personer istället och hjälp dom som behöver hjälp på ett humant sätt.

Gäst

#96

2016-02-26 19:06

kust o naturområden med friluftsliv ska bevaras och det har alla människor gott av!!!! Det finns andra ställen att bygga på, helst mindre boenden! Så vi INTERGRERAR o inte segregerar...

Gäst

#97

2016-02-27 22:16

Jag känner stark oro för att att så många nyanlända trängs ihop och de ökande sociala spänningar som kommer att uppstå i Björkekärr där jag bor.

Gäst

#98

2016-02-28 15:46

Tycker att det börjar bli obehagligt nu i Sverige har aldrig känt så innan. Har 2 barn o vill att dom växer upp tryggt o vill att dom ska kunna flytta hemifrån som det ser ut nu råder det kris på boenden för alla ungdomar mm i Sverige. Min pappa fick vänta i 2 år nu sen han sålt sin lägenhet till han fick ett kontrakt o det var hemsk han är 61 år. Såklart att vi skall hjälpa flyktingar men det har gått för långt nu o det är inte snällt emot dom heller att dom inte får jobb o hjälp med det dom varit med om vi har tyvärr för lite resurser just nu för alla här i Sverige.

Gäst

#99

2016-03-01 07:04

Området av AMUNDÖN – ASKIMSBADET – SKINTEBO är inte rätt plats alls att bygga flyktinghem!

Gäst

#100

2016-03-02 12:30

fel att bygga på havsnära platser som är avsatta för rekreation för Göteborgs befolkning och andra. Fel också mot villaägare som investerat med löfte om att byggnation inte kan tillåtas framför deras fastigheter.