Bowling är en lagsport!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bowling är en lagsport!.


Gäst

#51

2016-02-19 21:05

För att jag spelar bowling i ett lag

Gäst

#52

2016-02-20 07:51

Jag sitter i en minibuss med mitt LAG på väg mot Falköping för den första seriematchen för dagen. Sedan ska LAGET till Skillingaryd för den andra LAGMATCHEN. LAGsportens namn? BOWLING!

Gäst

#53

2016-02-20 10:40

Därför att bowling i allra största delen är en lagsport.

Gäst

#54

2016-02-20 16:03

Ställer mig undrande till hur man kan gå ut och säga att bowling inte är en lagsport ?
Har de verkligen aldrig sett/hört talas om klubbarna runtom i Sverige och andra länder där LAGEN / TEAMEN spelar mot varandra ?
Vi strävar ju mot att bowling ska bli lagsport i OS.
Någon/några borde ta sig en rejäl funderare hur man tänkte här !
Inger

Gäst

#55

2016-02-20 16:45

Har dom sett någon bowlingmatch eller ??

Gäst

#56

2016-02-20 17:34

Bowling är en lagidrott. De som påstår annat är synnerligen ointelligenta eller rent av totalt tomma i skallen. En kommun som påverkar idrotten negativt genom okunnighet borde granskas och ställas till svars.

Gäst

#57

2016-02-21 15:30

Man behöver inte vara raketforskare på Essrange för att räkna ut att bowling är en lagsport och är det så att politikerna nere i Ängelholm kan tänkas tänka om och förhoppningsvis tänka rätt så känner jag mej manad att vara med och påverka dem.

Gäst

#58

2016-02-22 13:56

För att jag har spelat bowling i över 30 år. Och det är en lagsport lika mycket som fotboll och många andra sporter.

Gäst

#59

2016-02-22 18:05

Jag skrev därför att jag under inga som helst omständigheter kan begripa att en människa (normalt funtad) kan få det till att bowling inte skulle vara en lagsport. Antingen har denna människa aldrig satt sin fot i en bowlinghall och aldrig sett sporten på TV eller också är det "lösspel" som människan åsyftar på är detsamma som bowlingsport.
Alternativet är annars att det slirar någonstans.
Sporten för unga som äldre

#60 Re:

2016-02-22 18:24

#54: -  

 I deras egna lilla värld är ju en lagsport en sport där man skickar en passning till sin medspelare i sitt eget lag.

Så pass inskränkt är man i Ängelholms kommun där vill man gynna framför allt hockeyn tydligen. Skulle kanske kunna bero på eget intresse för just denna sport och sponsorsbiljetter för de anställda inom kommunen?

En uppmaning att besöka bowlinghallen när en match mot ett gästande LAG spelas kan rekomenderas den matchen är ju också gratis.


Gäst

#61

2016-04-16 14:52

Alla vi som älskar lagsporten bowling borde skriva på. Bjud ner kommun politikerna till en serie match så fattar dom :