Låt Karlskoga förlossning vara öppen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Karlskoga förlossning vara öppen!.


Gäst

#176

2016-01-28 17:46

Därför att jag har jobbat på sjukhuset i Karlskoga och jag födde min dotter där 1972 bästa tänkbara avdelning ja förlossningsavdelning man kan tänka sig, vacker miljö och ett professionellt bemötande av personal, ja, man är trygg helt enkelt ❤

Gäst

#177

2016-01-28 18:36

Mina barn är födda på detta fantastiska BB 2002 och 2005.

Anonymous

#178

2016-01-28 20:15

Jag vill ha kvar min arbetsplats, mina kollegor, göra ett bra arbete där vi kan lägga ner tid på våra patienter, kvalitet. Sveriges sjukvård får allt sämre kvalitet, dags att fightas innan det är försent!!!!!!

Gäst

#179

2016-01-28 20:49

Vi har ett otroligt bra BB med bra kvalitet som många föräldrar väljer för sin förlossning . Man bör ej ändra ett vinnande koncept!!

Gäst

#180

2016-01-28 22:21

I sommar kommer jag bli pappa igen och då vill jag ha Karlskoga BB öppet. Med den bästa och mest underbaraste personal som kan tänkas få.
Tänker inte sätta mig i en bil och åka 4,5mil till ÖREBRO(!!!) med en sambo som skriker av smärta och frustration över den jävla resan! Nänä, glöm den ideén illa kvikt och låt det vara öppet era snåla jävlar!!
Därför skrev jag under denna petition.
Tack för mig

Gäst

#181

2016-01-29 06:33

För jag tycker man sparar på fel saker!! Förlossningsavdelningen är viktig för en stad och det är alltid dom humana sidorna som blir valt bort. Och istället för att spara bort borde man kanske se hur man kan vinna något. Bygga upp i stället för dra ner= tillväxt

Gäst

#182

2016-01-29 07:43

Skriv under!

Gäst

#183

2016-01-29 08:13

Håll BB öppet är mitt budskap.
PP

#184 Förlossning i Kga

2016-01-29 15:06

Det här kan kallas de små stegens tyranni! En stängning på 10 veckor skapar problem på kort och lång sikt. Det påverkar inte bara förlossningsavdelningens verksamhet utan också andra verksamheter på Kga lasarett. Kga lasaretts status som akutsjukhus kan därmed vara i farozonen. Ansvariga politiker bör agera och inte överlåta hanteringen till tjänstemän.


Gäst

#185

2016-01-30 08:16

Förlossningen fick nyss högsta betyg att ha underbar personal o bemötande o att många väljer att föda hos dem. Att ni ens funderar på att stänga ned är helt och hållet idioti.
Konstigt att att ska ske under sommarn. Tror ni folk inte blir sjuka då? Att folk inte föder barn då? Vad e skillnaden på vintern o sommarn?

Gäst

#186

2016-01-30 12:48

Ett 5 stjärnigavdelning som fungerar ypperligt det ska vara kvar

Gäst

#187

2016-01-30 13:23

Vad är det ens att diskutera och vad är det för idioti att ens överväga att stänga under ett antal veckor i sommar? Jag läste i tidningen att personalen själv tidigare år valt att flytta eller förkorta sin semester för att tillsammans kunna hjälpas åt att hålla avdelningen rullande. Finns ingen logik i detta!

Vad får då personalen tillbaka i allt detta engangemang?! Bara skit, genom att dom då ska flytta på sig och börja pendla under sommaren för att täcka upp USÖ när de är så sammansvetsande och har en jättebra lösning på problemet. Då ska dom och stackars gravida kvinnor som är beräknade att föda i sommar drabbas av allt detta, katastrof är vad det är!!!

Tänk till lite, detta kommer inte vara en bra lösning över huvud taget!!!    


Gäst

#188

2016-01-30 16:24

För att vårt BB är omtyckt sv alla och självklart vill man föda på hemmaplan!
Evelina
Gäst

#189 Förtroendet för vården i Karlskoga och i Sverige håller på helt att försvinna!!!!

2016-01-31 15:21

Förlossningen måste självklart få fortsätta vara öppet oavsett vilken tid på året. Avdelningen behövs! Ska gravida behöva åka långa sträckor när dem är i behov av vård o verkligen behöver den vården!!!

Ta och ge er, Skärpning nu med det samma. Ni måste inse vikten av denna avdelning och att den måste vara öppen, ska vi förlora hoppet helt o hållet på vården, ska vi inte kunna lita på att vi får vård när vi behöver den och framförallt ska man inte kunna få föda längre i sin trygghetszon, på hemmaplan. ska man inte längre kunna förlita sig på vården. vad händer egentligen?!!

Ta och tänk igenom detta NU och sluta upp med eran idioti som ni håller på med!

Emelie

#190

2016-01-31 20:16

Har fött mina tre barn där. Bättre personal kan man inte önska sig. Och så mysigt ställe. De gör verkligen allt för att man ska få en bra start och försöker tillgodose ens önskningar så gott de kan. 

Låt andra som ska föda då uppleva och detta och få en trygg start ☺


Gäst

#191

2016-01-31 20:17

Vi måste värna om våra kvinnor som behöver vården som finns i Karkskoga med omnejd.
Missnöjd

#192 Personalen

2016-01-31 20:22

Om avd Q stängs i sommar, utan saklig grund och acceptabla argument, kommer sannolikt en stor del av personalen inte ställa upp på att tvångsflyttas till USÖ utan säga upp sig för att söka sig vidare till en tryggare och mer attraktiv arbetsgivare. 

Hur öppnar man då avd Q till hösten igen? 

Utan läkare och barnmorskor? 

USÖ har inte sett om sitt eget hus och gjort sin arbetsplats tillräckligt attraktiv, lojaliteten verkar vara bristfällig och inga försök till att lösa problemen görs, man ser istället sina kollegor på avd Q som extra huvuden att flytta in på sina schemarader. Fult och dåligt att behandla personal på detta sätt. Avd Q har haft framförhållning och har en planering för att lösa bemanning i sommar och kunna ge personalen önskad semester UTAN att det drabbar patienterna!

För vart ska de göra av alla extra patienter på USÖ?? Sisådär tio nya BB-rum bygger ni väl lite snabbt innan sommaren?? Kvinnor kan väl föda i städskrubbar och korridorer utan smärtlindring?? Det är ju bara kvinnor och barn det handlar om! Så låt dom anpassa sig!! 


Gäst

#193

2016-01-31 20:39

För att vi kvinnor som ska eller har varit på förlossning på Karlskoga lasarett ska känna och har känt en trygghet och alltid en kompetent personal, men... det är säkert en MAN som har kommit på att det ska stängas, för han är ju bara med och gör det roliga när ett barn blir till, tänk efter nu alla " MEN" stå upp för kvinnorna och skriv under ni också. MVH Gunilla .

Gäst

#194

2016-01-31 21:45

Födde min son där, trots svåra komplikationer så fixa dom det galant hade inte velat vara nån annanstans! Nu får ni tänka om och spara in på nåt annat!!!!

Gäst

#195

2016-01-31 22:17

Det vore det sämsta beslutet någonsin!! När vår första tös kom valde vi att åka till Karlskoga fast vi bodde i Örebro. Sen när andra tösen kom fanns det inga andra alternativ då var det bara Karlskoga som gällde.


Gäst

#196

2016-02-01 06:09

Har själv fött två barn där och blev så väl omhändertagen. Är närmare till KGA också!
Lagom stort.

Gäst

#197

2016-02-01 06:24

För ett fantastisk värdskap med familjär känsla och personligt bemötande. Trygg, lugn och glad stämning. Man känner sig omhändertagen och viktig både som mamma, pappa och barn!

Gäst

#198

2016-02-01 17:18

Det är viktigt att ha kvar bra vård i sin närhet.
199

#199

2016-02-01 19:19

Det här kallas för demokrati i Sverige. Personalenvill inte jobba på usö men arbetsgivaren tvingar de till det. 2016 välkomnar slaveri i Sverige. Många kommer att flytta och de flesta har familje medlemmar som jobbar inom landstinget så det blir personal förlust gånger 2.vad händer sen med akuta operationer eller hjärtstillestånd när akut sjukvården kommer inte att finnas kvar? Svaret till anhöriga blir-Sorry din pappa blev sjuk på fel plats och .......


Gäst

#200

2016-02-02 18:01

Låt Kga BB vara kvar.