Namninsamling för sprututbyte i Linköping

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Namninsamling för sprututbyte i Linköping.


Gäst

#1

2015-12-15 18:16

Ett sprututbytes program gör samhällsnytta! Det hejdar spridning av sjukdomar och får bort smutsiga verktyg från gatan. Det är viktigt!

Gäst

#2

2016-02-03 18:25

Jag skrev för att även om jag i te bor i Linköping, så Måste det finnas sprututbyten så att t.ex inte en 25-åring och en 27-åring stjäl sprutor på sjukhus och sparkar väktarna som blev kallade till plats. Hade sprututbytet dunnits så hade detta brott aldrig hänt
Richard

#3 Re:

2016-02-03 18:27

#1: -  

 Håller med till hundra procent.

Sjukdomar går ner och sjukdomsdödligheten kommer minskas drastiskt. Hiv kommer absolut spridas Mycket mindre, och folk kommer inte stjäla verktyg på sjukhus och sen sparka väktare som kom till platsen (refererar till en händelse i Linköping som det stod om i er lokala tidning)


Gäst

#4

2016-03-13 07:24

Därför att inte kommande generationer ska drabbas
av samma misstag som våran generation? Det är skrämmande att unga människor offras på politikernas egen påhittade (moraliska)altare.??? Det får vara slut med att göra livet ändå värre för människor med beroendesjukdomen

Gäst

#5

2016-03-13 12:26

För att få bort den mörka medeltiden i tyckandet o ( tänkandet) om BEROENDESJUKDOMEN?! Ungdomar rökar Spice och dör än att ertappas med positiva urinprov ???????????OM INTE DET ÄR SIGNAL NOG SÅ VET INTE JAG? Mvh Mats Leverin

Gäst

#6

2016-03-14 10:01

Jag anser att sprutnarkomaner har rätt till
Rena sprutor under tiden de missbrukar. De kommer också i kontakt med vårdpersonal som kan hjälpa dem ur missbruket. Samt att de inte har dragit på sig sjukdomar under tiden..