Hjälp hunden Saga och hennes matte Emelie.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Hjälp hunden Saga och hennes matte Emelie..


Gäst

#26

2015-12-09 20:59

För att emelie och saga måste gå hjälp! Det är sjukt att ett så stort djursjukhus inte tar sitt ansvar..

Gäst

#27

2015-12-09 21:04

För rättvisan måste segra.
Åsa

#28 Skandal!

2015-12-09 21:09

Har också varit med om felbehandling av veterinär. Som tur är stoppade jag det. Jag åkte in akut till Örebro Djursjukhus då min hund plötsligt inte kunde stå på bakbenen. Veterinären ville avliva direkt. Det beslutade han efter att ha känt på hunden i 5 minuter. Inga prover, röntgen, ingenting. Det är ingen idé oavsett vad vi hittar, sa han. Jag blev chockad och väldigt tveksam. Då sa han att jag var egoistisk och skulle släppa taget. Trots det stod jag på mig och gick för att ringa min ordinare veterinär som sa, det där löser jag med Metacam, kom hit! För att få lämna Örebro Djursjukhus fick jag lova att avliva hunden inom 4 timmar... Jag lovade och nu - ett år senare - ligger min hund och sover bredvid mig. Jag är sååååå glad att jag följde magkänslan och inte lyssnade på idioten!!! Undrar hur många hundar han avlivat i onöddan... Lider med dig och din situation och hoppas innerligt att du får någon form av upprättelse!!!


Gäst

#29

2015-12-09 21:14

Vi är så hjälplösa mot de stora bjässarna som har ett vinstintresse som evidensia har. Att inte erkänna att de gjort fel är så lågt o ynkligt. Hoppas de åker dit ordentligt.

Gäst

#30

2015-12-09 21:15

Då väljer jag helt klart en vet.klinik som inte är ansluten i den kedjan....

Gäst

#31

2015-12-09 21:16

Ingen tillit till hela kliniken så länge dem slarvar , vägrar erkänna slarv och nonchalerar konsekvenserna samt vägrar kompensera . Varningsklockor för en sådan klinik som prioriterar ekonomiska vinsten framför omsorg och etik .

Gäst

#32

2015-12-09 21:52

Det finns inte på kartan att djursjukhuset ska få smita undan det ekonomiska ansvaret för detta, då det är det absolut enda de kan bidra med i dagsläget. Att de ens försöker slippa undan är så pinsamt att det värker.

Gäst

#33

2015-12-09 21:57

För att dom ska få upprättelse

Gäst

#34

2015-12-09 22:01

Jag hoppas att Sagas och hennes matte Emelie kan få upprättelse.

Gäst

#35

2015-12-09 22:05

Inget av det som skulle åtgärdas för hunden gjordes men togs betalt för. Bedrägligt tycker jag. Självklart borde misstaget rättas till och operationen utföras rätt om hunden orkar. I snnat fall skall samtliga pengar återföras till ägare o försäkring.
Skamligt agerat sv veterinärerna. Bojkotta helt är nog det enda dom får dom tänka till

Gäst

#36

2015-12-09 22:35

Har också blivit illa bemött på Strömsholms djursjukhus. Evidensia. Och hoppas av hela mitt hjärta att du ska få upprättelse. Vi orkade inte strida. 


Gäst

#37

2015-12-09 22:44

Är stor djurvän. 


Gäst

#38

2015-12-09 22:46

Av flera skäl; att ägaren och hennes hund får upprättelse, att ägaren får ekonomisk ersättning för dessa hutlösa veterinärkostnader vi har i Sverige, att veterinärer, kliniker, inrättningar o allt vad de kallas för måste tvingas att stå till svars för begångna fel, och därmed äntligen ser över sina på många ställen ack så bristfälliga rutiner, interninformation och logistik!

Gäst

#39

2015-12-09 22:57

Klart vi skriver under! Min brors hund har oxå blivit fel behandlad på en av  evidensias kliniker nu försöker vi bara gå till privata tyvärr är dem snart ute ur bilden:(  det är tur man kan lite själv men när man väll behöver vill man kunna lita på att dem kan sin sak! Hoppas att ni får tillbaka pengarna! Många kramar till emelie och saga från 20 tassar 


Gäst

#40

2015-12-09 23:09

Nollacceptans för felbehandling! !!

Gäst

#41

2015-12-09 23:11

För att ett fel har begåtts och då ska ansvarig stå för det.

Gäst

#42

2015-12-09 23:11

För jäkligt helt enkelt hur en veterinär klinik inte kan stå för ett sånt grovt misstag! De leker med våra älskade djur & familjemedlemmar! Betala och stå för era misstag!

Gäst

#43

2015-12-10 00:15

Att en så pass stor klinik som Evidensia hellre väljer att fortsätta strida, än att stå för det lidande de åsamkat, och erkänna att de handlat fel gör mig ILLAMÅENDE.

Gäst

#44

2015-12-10 01:30

Det gör mig heligt förbannad, rent ut!
Veterinärvård är så dyr som den är och stackars djurägare som gör allt för att hjälpa. Att sedan bli orättfärdigt behandlad av sk expertis man förlitar sig på bara för att de är för måna om sitt rykte för att erkänna felbehandling. Veterinärer ska vara till för DJUREN! Detta verkar blivit mer o mer en vinstgivande industri!
Det är så man vill kräkas på hela etablissemanget!
Blev själv dåligt behandlad av Helsingborgs djursjukhus när jag reste ditt långväga med sjuk katt 2010. Men inget mot detta. Det här saknar motstycke!
Rätt ska vara rätt. Är heligt förbannad. Hoppas det ordnar sig på bästa sätt för Emelie och Saga!

Gäst

#45

2015-12-10 01:51

Jag tycker att ddet är stor skam, att man agerar som man gjort

Gäst

#46

2015-12-10 05:12

Det är verkligen skandal att djursjukhuset inte betalar tillbaka alla pengar, eftersom hunden blivit opererad på den friska sidan.

Gäst

#47

2015-12-10 06:07

För att detta får inte ske men tyvärr görs fel för ofta

Gäst

#48

2015-12-10 06:17

Sånt här får bara inte hända. Fruktansvärt. Och de fortsätter att göra fel trots allt som hänt! Otroligt att deta händer 2015 samt en stor och värenommerad kedja som ej tar sitt ansvar. Och vad har de egentligen tagit betalt för. Hur Svårt är det att stå sitt kast och säga ja vi har gjort fel vilket vi beklagar och självklart återbetalar vi det du betalat.

simme

#49 Evidensia djursjukvård

2015-12-10 06:53

så går det när ett INVESTMENTFÖRETAG ska driva företag, allt sunt förnuft är som bortblåst! Har hästar och har sett en del fel som begåtts nere i Helsingborg 

SKULLE ALDRIG ÅKA TILL VARKEN STOR/SMÅDJURSKLINIKEN I HELSINGBORG!!!


Gäst

#50

2015-12-10 07:48

eftersom man litar på dom som är utbildat och är ledsen för att ens vän är sjuk.sen blir allt fel.