Vi är inte "smutsiga rumäner" (Nu suntem ”romani jegosi”)


Gäst

#1

2015-11-29 14:17

Sunt afirmatiile unui partid excentric lipsit de fond, cultura si identiatatea altor popare.Afirmatia este dea dreptul inoportuna si discriminatorie!!!!

Gäst

#2

2015-11-29 14:31

Det inte korrekt att svenskarna trör som alla rumänsk människor är smutsiga :( Bara den jävla tigarna är så !!

Gäst

#3

2015-11-29 15:37

Varför filma ni aldrig dom fina Stellen av Rumänien varför måste ni skämma ut oss bara för att cigenarna tiger?? Jag lovar att det fins många fina städer byn kommuner som är väldigt fina det vet vi alla i hella Skandinavien och Europa ..
Nej men ni måste låtsas att ni är best bara för att ni ta imut migranter?? Vi är inte smutsiga och vi tiger inte .vi är tacksamma för ni tog imut oss men Vi är jätte många som jobbar, tjänar rena pengar och vi betalar faktisk skatt, vi betalar skat så att andra svenskar och andra migranter än Rumänien som inte vill ha ett jobb som lever på bidrag av det vi petalar för att vi jobbar. Hoppas att det är någon kluckt i svenska regering som ser den rätta och inte bara skit hella tiden.

Gäst

#4

2015-11-29 17:51

Det är kränkning för rumäner.
Codru

#5

2015-11-29 18:44

Idag blev jag förbannad på TV4`s inlägg i Nyhetsmorgon! Sedan jag kom till Sverige, för mer än 25 år sedan, har rumänerna och Rumänien smutsat ner hela tiden! Massmedian i Sverige har inte visat ngn gång då Rumänien firar nationaldagen, påsk firandet, eller annat än bara negativa inslag! Nu är jag trött på detta!Undrar NÄR slutar TV4 och all svensk massmedia sluta smutsa när Rumänien??? När slutar de spana efter de smutsigaste bilderna om Rumänien? När tänker de börja visa sanningen??? När börjar de visa det vackra i det vackra Rumänien, det vackra rumänska själen, att vi, rumäner, tillåter ALLA etniciteter göra och säga vad de vill??? Jag tror att vi, rumänerna är dumma i huvudet att vi tillåter andra för mkt, vi är för dumma att vi inte agerar eftersom vi tycker att alla ska ha rätt till ytrande frihet, mer än det är här i Sverige! Tillåt oss, rumäner, att förklara, tillåt oss att komma ut i massmedia, i stället! Alla Sveriges massmedia dörrar är stängda för oss! Jag är trött och sjuk p.g.a. svensk massmedia! Tack, TV4 för en underbar första advent, hoppas på att ni har en serie in till Julen! 

Codruta


Gäst

#6

2015-11-29 18:46

Vi akceptera inte förnedrande åsikter ! Vi är inte smutsiga rumäner och därför kräver vi en officielt ursäkt från den extrema SD partiet!!!!!Folk ska lära sig skjlia på cultur minoriteter och andra länders medbörgare. Vi kan inte blandas med tyggare!

Gäst

#7

2015-11-30 08:20

Vi är likadant son svensk manniskör

Gäst

#8

2015-11-30 22:26

Vi är inte smutsiga människor !

Gäst

#9

2015-12-01 12:56

Det är ni svenskar som ger pengar och uppmuntrar tiggeri. Men ni vet inte änuu att tiggarna föder barn för att tjäna pengar med de. De ger alcohol och droger till deras barn och slår de för att bli handikappad och tjäna pengar på det sätt. Ibland dör barn medan de tjänar pengar och tiggarna är tvungna av banden som äger de att behålla barnet i famnen till dagens slut även om barnet dör.Tiggarna tänker aldrig att jobba att de skulle kunna jobba.

Gäst

#10

2015-12-04 09:50

Smutsiga rumäner.