NU suntem ''români jegosi'' / Jag är INTE en ''smutsig rumän'' / We are NOT "filthy Romanians"


Gäst

#1

2015-11-29 11:44

Idag blev jag förbannad på TV4`s inlägg i Nyhetsmorgon! Sedan jag kom till Sverige, för mer än 25 år sedan, har rumänerna och Rumänien smutsat ner hela tiden! Massmedian i Sverige har inte visat ngn gång då Rumänien firar nationaldagen, påsk firandet, eller annat än bara negativa inslag! Nu är jag trött på detta!Undrar NÄR slutar TV4 och all svensk massmedia sluta smutsa när Rumänien??? När slutar de spana efter de smutsigaste bilderna om Rumänien? När tänker de börja visa sanningen??? När börjar de visa det vackra i det vackra Rumänien, det vackra rumänska själen, att vi, rumäner, tillåter ALLA etniciteter göra och säga vad de vill??? Jag tror att vi, rumänerna är dumma i huvudet att vi tillåter andra för mkt, vi är för dumma att vi inte agerar eftersom vi tycker att alla ska ha rätt till ytrande frihet, mer än det är här i Sverige! Tillåt oss, rumäner, att förklara, tillåt oss att komma ut i massmedia, i stället! Alla Sveriges massmedia dörrar är stängda för oss! Jag är trött och sjuk p.g.a. svensk massmedia! Tack, TV4 för en underbar första advent, hoppas på att ni har en serie in till Julen!

Gäst

#2

2015-11-29 12:10

Rumänien är inte smutsig!!!!!

Gäst

#3

2015-11-29 12:15

Jag är rumänsk och jag älskar Rumänien.


Gäst

#4

2015-11-29 13:19

De borde titta på sina egna smutsiga medborgare som gör sina behov i buskarna så fort dem är fulla. Sina egna som inte för länge sedan badade en gång om året! Det finns många exempel men poängen är inte att smutskasta utan att påminna lite om en annan sida av så kallad "civiliserad Sverige " . 


Gäst

#5

2015-11-29 14:34

Jag är inte en "smutsig rumän"!

Gäst

#6

2015-11-29 20:22

För att SDU:s uttalande är horribelt!

Gäst

#7

2015-11-29 20:38

För vi som rumäner är rena,seriösa,arbetsama och vänliga..för vi är inte smutsiga som de andra tror utan att känna oss! Varje land har olika människor:onda och goda,lata och arbetsamma eller rena och smutsiga! Så vi behöver inte tänka pp att alla är lika för det är inte så!..;) Tänk innan att säga nånting!..;)

Gäst

#8

2015-11-29 21:23

Jag känner mig kränkt, nedvärderad, resten av Sverige bör reagera till sådana overkliga och falska påstående, bör uppskatta de riktiga rumäner som har hjälpt till och byggt upp Sverige, denna Sverige som vi har idag. SD syftade på de tiggarna som är överallt i Sverige nu, och det är stor skillnad mellan riktiga rumäner och tzigenarna som kallar sig för romer. De har kommit på sista år i Sverige bara för att tigga, samma sak gör de i Rumänien för de vill inte utbilda sig och skaffa jobb. Sådana ungdomar från SD bör läsa mer om alla nationaliteter och dokumentera sig innan de öppnar munnen och blanda alla i samma gryta.


Gäst

#9

2015-11-30 07:45

Ar trebui ca multi tineri suedezi....sa studieze mai multa istorie si ar afla ca datorita poporului roman nu sunt azi toate popoarele sub influenta otomana....!!!! Plus ca toti suntem egali in ganduri si drepturi !!! Toti avem dreptul sa fim fericiti !!!!! Multi isi parasesc familiile pentru acest lucru....Ei si au parasit familiile sa fie departe de cei dragi? Sa simta cum sunt priviti si etichetati fara sa poata sa argumenteze cumva? Noi romanii am fost si suntem cei mai ospitalieri de pe planeta asta....

Gäst

#10

2015-11-30 08:12

Jegosi sunteti voi ma!!! Daca nu am curata noi casele v-ar manca gandaci si viermi! 


Gäst

#11 Re:

2015-11-30 09:10

#1: -  

 Ord!


Gäst

#12 Re:

2015-11-30 09:18

#9: -  

 Bine scris, bine gândit!


Gäst

#13

2015-12-01 15:29

NU STIU DE CE PARLAMENTUL EUROPEAN NU IA ATITUDINE SI SA SANCTIONEZE ACELE TARI IN CARE NOI MUNCIM CA NISTE ROBI (ITALIA, FRANTA, SUEDIA etc) SI CARE I-AU IN DERADERE O INTREAGA NATIUNE PENTRU NISTE PARAZITI CARE NE FAC DE RUSINE ORI PE UNDE MERG!!!!!
escoo

#14 Vai, ei nu sunt jegosi .... jajaja!

2015-12-03 16:06

Daca SDU a facut aceste afirmatii inseamna ca nu au oameni de cultura , profesionisti in "Liga" lor.

Eu sunt din Romania.

Am o firma, am propriile produse, (pe care ei cu drag le cumpara) si nu numai o data au furat de la mine idei si au incercat sa faca aceleasi produse ca si mine. Si de fiecare data au dat faliment ...

Noi suntem "jegosi" sau "murdari" ... pt ca toata ziua suntem in haine de lucru si lucram pt ei.

Dar EI ... au comportamente jegoase, caractere murdare.

Si prefer sa fiu o romanca "jegoasa" in hainele mele de tamplar decat murdara la caracter.

Cei de la Expressen ... au demarat publicarea acelor reportaje... "De ce vin cersetorii din Romania in Suedia "... ceva de genul. Primul reportaj l-au facut in cloaca din Ferentari (au gasit cel mai infect loc din Romania !) si tot pedaleaza pe asta !

Sa multumeasca suedezii protectiei sociale de aici ! Altfel... la cat de multi drogati am cunoscut aici si alcoolici ... ei ar fi avut o asemenea "cloaca de Ferentari" in fiecare sfanta comuna !

Din aceasta cauza am inceput acest comentariu cu afirmatia ca SDU nu are oameni profesionisti ! Daca ar fi avut oameni  cu o minima cultura generala ... nu ar fi extrapolat o asemenea afirmatie deasupra unei intregi natiuni.

Ma roade o mare curiozitate : Jag lyckades att lära svenska ... från Komvux till Högskolan (inklusive ) ... i 8 månader. Hur snabbt kan en vanlig svensk ... ( med en medium IQ)... lära rumänska ?!  

Vi rumännerna som bor här ... som jobbar här ... vi är dumma i huvudet om vi ...accepterar deras negativa saker som de skriver om oss.  


Gäst

#15 Re:

2015-12-04 05:32

Romånia mea frumoaså ! Romånia mea cu cel mai sånåtos neam si cei mai frumosi oameni ! Si da nicåieri nu intilnesti atita ospitalitate !!


Gäst

#16 Re: Vai, ei nu sunt jegosi .... jajaja!

2015-12-05 23:41