Chans att bli skuldfri!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Chans att bli skuldfri!.


Gäst

#1

2015-11-04 14:19

Sitter själv i samma sits

Gäst

#2

2015-11-04 15:49

en chans till ändring

Gäst

#3

2015-11-21 17:11

För att det borde automatiskt bli ett stopp för räntehöjningar, när man har börjat betala av sina skulder. Dessutom borde ingen myndighet få sko sig på andras olycka.
kajsalisa

#4

2016-01-23 11:42

Helt sjukt system...har stor erfarenhet av detta :(

Robert

#5 Systemfel

2016-07-06 12:38

Har precis fått utmätning på min lön efter att ha fått en skatteskuld på över 2 miljoner. Men hur kan det har gått till tänker ni. Hen har säkert massa pengar undanstoppade. Men nej då. Drev bolag och fick konjuktursproblem. Begärde rekonstruktion men skatteverket nekade då de var största fodringsägare. All obetald skatt som fortlöpte gick till löner för de anställda i hopp om att rädda företaget. Idag äger jag ingenting. Ingen bostad. Ingen bil. Inget fritidshus. Bor i hyresrätt på existensminimum. Tvistade till kammarrätten mot skatteverket och förlorade. Såklart har jag ett eget ansvar i detta och borde ha satt bolaget i konkurs innan jag blev personligt ansvarig. Men tron på företaget i kombination att se mitt livsverk förstöras gjorde att jag tog felaktiga beslut i att driva vidare. Har jag verkligen lurat statetn på 2 miljoner? Nej. Hade jag satt bolaget i konkurs hade staten förlorat mer då de anställda skulle bli utan jobb under samma period. Kostnade för staten hade med lätthet överstigit de 2 miljonerna jag ej betalade in. Nu är bördan min. Jag ångrar inget. 


Gäst

#6

2016-10-08 13:36

Sitter i skiten själv med ökande skulder trots att dom betalas varje månad

Gäst

#7

2016-11-11 18:57

Detta är fruktansvärt! Har en skuld på 40 000:- och de drar pengar från min lön varje månad. Men skulderna minskar knappt.