Övergångsställen på Kungsladugårdsgatan

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Övergångsställen på Kungsladugårdsgatan.


Gäst

#1

2015-11-02 06:23

Det är en viktig fråga för mig

Gäst

#2

2015-11-02 11:39

Det är en mycket tät gångtrafik på kungsladugårdsgatan och som gångare har gatan blivit avsevärt mycket otryggare efter upprustningen. Det är ett steg i helt fel riktning. Korsningen vid godhemsgatan är numera ett kaos. Här finns spårvagnshållplatser och en välbesökt Ica-butik vilket innebär väldigt många gångtrafikanter som dessutom ofta har småbarn med sig. Försämringen i tydlighet och säkerhet är uppenbar för oss som rör oss här dagligen. Både gångare och biltrafikanter är osäkra på vad som gäller. Vissa bilar stannar och släpper över den strida strömmen av gångare medan andra bilar forsar förbi, medvetna om sin rätt. Säkerheten är försämrad och det är ofattbart att det inte skett någon allvarlig olycka ännu.

Gäst

#3

2015-11-02 19:07

Jag är så besviken på "upprustningen" av Kungsladugårdsgatan och hur trafikosäker barnens väg till skolan är. Vi bor på Godhemsgatan, och det finns ingen säker cykelfil som på ett naturligt sätt tar oss till Kungsladugårdsskolan. Efter att övergångsstället togs bort vid Ica-affären stannar allt färre bilar och hastigheten har istället ökat. Jag känner mig inte trygg med att låta barnen gå själva. Kungsladugårdsskolan är en av de största i stadsdelen, både vad gäller elevantal och anställda. Det är helt obegripligt att ni inte tagit hänsyn till detta när ni gjorde om Kungsladugårdsgatan.

Gäst

#4

2015-11-02 20:02

Har själv haft möte med 2 st. ansvariga för "förbättring" och dessutom påpekat att det inte finns skyltar för att man kör bil i närheten av GBG:s största(?) grundskola och fått till svar att detta skall skolan själva ansöka om....