Stoppa Utvisningen av Familjen Ghazali i Svenljunga

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa Utvisningen av Familjen Ghazali i Svenljunga.


Gäst

#26

2015-10-25 18:58

Därför att jag är så trött på alla som kommer och ställer till det med bråk,bränder,djurplågeri tom mord. Svenskarna får ju inte ens ha kvar sina traditioner som är det svenskaste vi har. Varför ska de som sköter sig inte gå stanna när de har bott här så länge och anpassat sig.Vilken snedvriden syn på vårt samhälle:(

Gäst

#27

2015-10-25 19:03

Snälla, snälla,snälla, detta får bara inte ske. Det är helt galet!!!!

Gäst

#28

2015-10-25 19:24

Självklart skriver jag under! Vill inte att dessa underbara människor ska lämna landet!
Silke Andersson
Ansvarig för denna petition

#29 Re:

2015-10-25 19:34

#16: Pontus -  

 ...menade inget illa med det jag lovar, men känner mig väldigt ledsen över detta och mina känslor tog över här .

så jag ber om ursäkt  formuleringen , snälla misstolkar inte  ... :)


Gäst

#30

2015-10-25 20:02

Tycker detta är helt sinnessjukt . En familj som har varit här i 10 år och jobbat/jobbar sedan dag ett här i Sverige ! En helt underbar familj som kämpar och sliter varje dag för att vara med och bidra till ett bättre Sverige ! Men nej istället tar vi in folk som ska ta våra skattepengar och inte jobba . Jag har inget emot folk som kommer hit som har det svårt i hemlandet men kommer man till Sverige då får man anpassa sig precis som denna familj gjort !

Gäst

#31

2015-10-25 20:03

Precis som det beskrivs i petitionen, mycket trevliga, skötsamma och oerhört vänliga. Det är ofattbart hur man kan behandla folk på det viset.

Gäst

#32

2015-10-25 20:08

Varför utvisa människor som jobbar och gör rätt för sig i samhället?

Gäst

#33

2015-10-25 20:29

Sjukt att en familj som etablerat sig här i tio år blir utvisad.

Gäst

#34

2015-10-25 20:34

Skriver under på att familjen Ghazali måste få stanna! 10år! Skall de behöva ryckas upp från ännu ett hemland. (För övrigt gillar jag inte formuleringen i helhet).

Gäst

#35

2015-10-25 21:04

Detta kan inte vara rätt, har man varit här så länge, jobbar o gör rätt för sig o så inte få stanna.


Gäst

#36

2015-10-25 21:07

De bör få stanna det måste vara ett misstag

Gäst

#37

2015-10-25 22:06

Jag tycker det är illa att kasta ut folk som sköter sig, betalar skatt, har ett företag och gillas av alla! De här människorna har varit länge i Sverige och borde ha rett att stanna
Hampus Ohlander
Lund

#38 Re: Re:

2015-10-25 22:38

#29: Silke Andersson - Re:  

 Är god vän till Joseph sedan gymnasietiden och tycker det är för jävligt det som händer. Även om man bortser från min personliga relation till familjen så är det obegripligt att utvisa någon efter 10 år, måste det ske så borde det ske med en gång, allt annat är djupt omänskligt. Läser juridik i Lund och kollar om det finns något sätt att förhindra beslutet på juridisk väg, tror det blir svårt men Joseph ska skicka över papprena för migrationsverkets beslut osv så får vi hoppas.

Beundransvärt initiativ i övrigt, är tacksam till att du tog på dig att skapa denna petition. En eloge för ditt och alla andras civilkurage.

mvh

Hampus

P.S. vet inte om det går att redigera men isåfall tänker jag att du borde fundera på att plocka bort biten om tiggare. Jag förstår att du inte menade något illa med det och att hela situationen är väldigt känslosam för alla parter men den biten kan missförstås och någon kanske väljer att inte skriva under av den anledningen. Sedan så kanske det är enklare att få media på vår sida om du kan ta bort den biten.

Tack igen


Gäst

#39

2015-10-25 22:40

Men hallå, det säger ju sig självt de har bott här i tio år och skött sig i det svenska samhället. De bidrar till något gott, visar att man kan leva så här, även att de kommit från ett annat land, hallå, vakna!
Ezlani

#40 Skärpning Migrationsverket!

2015-10-26 01:19

Denna familj är ingen tyngd för samhället utan tvärt om! Dom bidrar till ett bättre samhälle, egen företagare med stora hjärtan.. Vill ni utvisa några så kan ni ta de som inte gör samhället en tjänst, de som sitter inne och som inte följer lagarna. Sverige behöver familjen Ghazali! För övrigt kan fan inte 10 år vara en skälig tid att utvisa någon på. Makes no sense!

/E


Gäst

#41

2015-10-26 05:17

Skriver såklart under på andemeningen att dessa goa människor som hjälper till att hålla torget levande ska få stanna , men inte övriga åsikter i texten. Engagerar sig kommunen eller Svenljunga Köping?

Gäst

#42

2015-10-26 06:16

Det ska inte ta 10 år för att få ett utvisningsbeslut. Det är fruktansvärt att ta ifrån dem deras hela framtid. Kan de dessutom försörja sig så ska de få stanna !

Gäst

#43

2015-10-26 06:19

Hur tänker myndigheten när man utvisar människor som har varit i landet i 10 ar, arbetar, betalar skatt. Man bara undrar vad man tänker med.
Silke Andersson
Ansvarig för denna petition

#44 Re: Re: Re:

2015-10-26 06:41

#38: Hampus Ohlander - Re: Re:  

 Hej Hampus , jag redigerade mitt inlägg ..men jag menade  verkligen inget  illa , skulle inte  uppfattas på det sättet... kan du skicka ett meddelande till min mobil med ditt namn och mobil nummer, eller du kanske har ringt till Elias och pratat med honom ?? Jag tacka dig för dina fina ord Hampus  :)

 


Gäst

#45

2015-10-26 07:43

Dom försörjer sig själva och förtjänar att stanna.
Jennie

#46 Re: Re: Re: Re:

2015-10-26 07:59

#44: Silke Andersson - Re: Re: Re:  

 Kleti och pleti syns inte längre men fortfarande kommentaren om tiggare som inte lyfter röven


Gäst

#47

2015-10-26 08:34

En självklarhet!!
Människor som bott här i många år är etablerade! Skötsamma, vad har Migrationsverket och vårt land för anledning att skämma ut sig och jaga bort dessa människor som så väl behövs i landet. Helt vansinnigt!!!

Gäst

#48 <3

2015-10-26 08:38

Be strong freinds <3


Gäst

#49

2015-10-26 09:10

Jag tycker att människor som bor här jobbar och sköter sig ska få stanna, däremot de som gör brottsliga handlingar kan gott bli utvisade så vi slipper betala för dom.

Gäst

#50

2015-10-26 09:21

Jag är så trött på vår regering som så ofta slår undan fötterna på dem lyckats i vårt sammhälle!! Skicka ut de kriminella invandrarna i stället som vid upprepade tillfällen förstör både för sig själva o för sammhället o låt alla dessa stanna som verkligen lyckats anpassa sig o lärt sig språket osv slänger vvi ut dem är vi ute på hal is!!! Vad ger de för intryck ???? Jobbar du o sköter dig så åker du ut !!! Men är du kriminell och kostar pengar så får du stanna!!!! Åt skogen med den politiken!!