Godkänn helfärgade scheckar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Godkänn helfärgade scheckar!.


Gäst

#1

2015-10-14 22:32

För att som uppfödare av Rex dalmatiner vet jag att det är svårt men helt klart möjligt att få fram fint tecknade ur avel mellan enfärgade & tecknade. Att para enfärgat (med bra tecknade bakåt) mot dalmatiner är för mig en trygghet då jag vet att jag gjort det jag kan för att förhindra problem i mina framavlade djur. Inte bara för att skydda djuren i sig, utan även deras framtida köpare vars risk minskar avsevärt att få hem ett djur som inom kort insjuknar. För mig är det därför självklart att vara med och driva igenom att även scheckraser borde vara godkända som enfärgade. Det ökar avelsutbudet och det Föds x antal enfärgade ur dessa raser varje år. Ska vi höja kaninens status är det också dags att höja vår standard, skapa förändringar och ta in vetenskaplig fakta från vetenskaplig forskning in i vårat avelsarbete. Aveln lägger en grund för djurets status, därför skriver jag under.

Gäst

#2

2015-10-15 11:29

att medvetet framavla sjuka individer är ju inte direkt det man anser som ansvarsfull avelverksamhet.

Gäst

#3

2016-03-16 17:38

Mer kvalitet på djuren!

Gäst

#4

2016-03-27 11:58

För jag gillar kanin