Stoppa flyktingmottagandet i Sverige och upprätta gränsskydd!


Gäst

#301

2015-11-26 11:42

Därför jag vill hjälpa de människor som har det svårast med bidrag till deras eget land. Tryggast för dem att vara kvar i sin egen miljö.
Dum-Politikerna i 7-klövern

#302

2015-11-26 11:47

Kanske verkligheten kommit ikapp drömmarna i Sverige nu?

Nu måste Löwen , Romson o Sjöstedt göra vad Åkesson sagt hela tiden.


Gäst

#303

2015-11-26 11:56

Ni borde tänka på svenska medborgare i första hand!

Gäst

#304

2015-11-26 12:05

Pga den resursbrist som råder och att vi behöver ta hand om de som redan är här

Gäst

#305

2015-11-26 12:18

Behövs det någon kommentar över huvudtaget, jag trodde att varenda vettig människa i det här landet insåg att det redan har gått alldeles för långt med flyktingmottagningen. för det första: vi har varken jobb eller bostäder utan de ska leva på skattebetalarna och de ska dessutom ha mer i bidrag än vad pensionärerna får i pension. Det fanns ett exempel på en trebarnsmamma som kommit som flykting hon fick 21800 kronor per månad skattefritt, en yngre polis får 24000 kronor per månad efter skatt blir det ca 16800 kronor han/hon kanske också har tre barn att försörja. flyktingmamman får dessutom föräldrapeng från den dag barnen fötts i sitt hemland de blir ca 250000 kronor retroaktivt En äldre anhörig invandrare får ca 11-14000 kronor skattefritt, en svensk pensionär som arbetat kanske 40 år kan få ca 6-7000 kronor netto per månad. Sedan har vi mångkulturen som inte har fungerat någonstans i världen. Nu börjar dessutom vänstern anse att vi ska ge upp våra traditioner till förmån för muslimska traditioner och högtider. Det har spårat ur totalt i Sverige. Nu får jag sätta punkt här, men det finns mycket mycket mer att skriva om eländet. Ett litet tillägg: De som bor i flyktingläger i närområden får ca 3 kronor att leva på per dag medan man här i Sverige kan slösa upp till 6000 kronor per dag på ett enda ensambarn, var finns logiken? Dessutom har regeringen börjat nalla på biståndspengarna för att kunna ta emot ännu fler här i Sverige, detta gör att nöden i närområden blir ännu större.


Gäst

#306

2015-11-26 12:19

Därför jag tycker det verkar rätt.

Gäst

#307

2015-11-26 12:21

Därför att detta är ett måste för Sverige.

Gäst

#308

2015-11-26 12:43

För att jag anser att flera flyktingar inte kan hanteras här i landet på ett människovärdigt sätt. I synnerhet inte under vintermånaderna.

Gäst

#309

2015-11-26 13:00

Det är nödvändigt att STOPPA mottagandet! Väldigt många, en övervägande del, är ju inte ens flyktingar! Vi har varken plats (tak över huvudet) eller råd! Sverige kommer att bli i klass med Bolivia (3:e världen) om 15 år om ingen STOPPAR vansinnet!

Gäst

#310

2015-11-26 13:28

För jag tycker det gått för långt

Gäst

#311

2015-11-26 14:52

Kommentarerna till denna petition är så bra och träffande, skrivna på så olika sätt av olika människor!
Skulle vilja dela ut massor av "gilla"!
Helst av allt skulle man vilja ha dem skrivna i någon slags uppställning (manifest?) där andra kan läsa! (Förutom just här alltså!)
Normalt folk vet ju ändå, men man kanske kan "väcka" en del av dem som sover, för tyvärr sover många fortfarande, hur otroligt det än kan verka!
Bara en sådan där spontan känsla som kom över mig!

Gäst

#312

2015-11-26 14:59

När ett land inte kan ta hand om sin egen befolkning så är det vansinnigt att släppa in ännu fler som dom inte heller kan ta hand om på rätt sätt. Ett lands ansvar är att först och främs måna om sin egen befolkning.

Gäst

#313

2015-11-26 15:13

Därför att Sverige är fullt, bostäderna är slut

Gäst

#314

2015-11-26 16:03

Vi har inte boende till fler o vi har nått gränsen för länge sen

Gäst

#315

2015-11-26 16:21

För att vi måste stå emot!!

Gäst

#316

2015-11-26 16:29

Vi kan ej ta alla och dessutom det kostar oss skattebetalarna. Att ha gränskontroler kommer begrensa smuggling och andra kriminella liggur.

Gäst

#317

2015-11-26 16:35

Detta skulle ha skett för länge sedan och nu har det gått alldeles för lång tid. Vi kan hamna i samma läge som Grekland om bostadsbubblan spricker vilket många har varnat för. Det är ju Marknaden som bestämmer och är vi i den situationen får vi inte låna mer pengar och då kommer raset.

Gäst

#318

2015-11-26 17:42

För det är absolut nödvändigt

Gäst

#319

2015-11-26 17:48

Det har gått alldeles för långt med den "humanitära" asylpolitiken

Gäst

#320

2015-11-26 19:29

För att jag håller med om innehållet

Gäst

#321

2015-11-26 20:17

Vi kan inte ta fler det är omöjligt det kan ju vem som helst se

Gäst

#322

2015-11-26 21:26

Permanent gränsskydd och slut på flyktingmottagande. Är vad Sveriges ekonomi behöver i många år framåt.

Gäst

#323

2015-11-26 22:33

Det borde vara en självklarhet med kontroll både av våra gränser och ev flyktingmottagande...

Gäst

#324

2015-11-26 22:48

Jag skrev i mitt namn för att jag tycker det är fel att de äldre som har skapat sverige ska få lida för att några tycker vi ska hjälpa andra människor. Det ska vara jämställt i ett samhälle och Sverige är långt bortom den jämställdheten, att hjälpa andra länder innan vårt eget land fungerar helt som det ska är fullkomligt idiotiskt. För alla de pengar flyktingarna kostar för oss så hade vi kunnat hjälpa till på plats och faktiskt HJÄLPT de som är drabbade men istället ger vi dem en falsk förhoppning om att Sverige är så mycket bättre, att det finns jobb åt alla och att det är lätt att tjäna pengar. Vad är det för hjälp ? Jag är trött på att våra egna barn, ungdomar, pensionärer och medelålders ska behöva gå arbetslösa, inte få fira våra traditioner i skolor, inte få jobb eller ordentlig mat osv ... för att vi ska hjälpa flyktingar. Vad får dom för liv här då? Inte så mycket bättre än i hemlandet bortsett från krig och även det kommer bryta ut snart även i Sverige. Jag är inte rasist för att jag bryr mig om mitt moderslands välfärd.

Gäst

#325

2015-11-26 23:00

Ökade kostnader ! Ökad brottslighet ! våldtäcker !
Risk för nytt parti som bildas inför nästa val ,där majoritet är att införskaffa sharia lagar .
Vi sätter inga krav utan endast talar om vad vi ska hjälpa dem med och bygga bostäder skolor och resurser på lärare som behövs .
Detta kommer öka till enorma lån till EU .
Med beskattningar för oss som jobbar och jobbat imånga år. Vi kommer ha skulder som Grekland.

Regeringen talar inte ett dugg om att lägga resurser på de pensionärer som redan finns och de kan inte ens höja löner för Polisen som tar så mycket skit.
Men att öka stadskulderna till att nu bygga bostäder går hur bra som helst . Då vi har Svenska ungdomar som fortfarande bor hemma när de är 27 år och inte har en chans till egen lägenhet , kan regeringen lägga hur mycket som helst på de som kommer hit. Och vad kommer kalaset kosta ? Först ska de bo sedan ska de ha mat , sjukvård , barnbidrag , bostadsbidrag, social bidrag eller sjukbidrag.
De pratar om att de måste snabbt ut i arbete ? Men hur ska detta gå till? Först ska de lära sej Svenska sedan ska de hitta jobb! Vilka jobb?
De lägger ju ned massor av fabriker och varslar på företag.
Det har suttit flyktingar på förläggningar i 4 år som inte ens blivit erbjudena jobb.
Så vad dessa jobb finns undrar jag?
Som de pratar om hela tiden.
Sverige är total havererat !
Bygg inte fler moskéer och tillåt inte Halalslaktat kött in i våra matbutiker som finns på Willys ,Ica , Coop .
Sätt hårdare krav !
De pratar om att alla i EU ska hjälpa till men det de inte fattar är att flyktingarna vill inte till dessa länder de vill till Sverige. De har hört att vi har så generöst system här.
De kan debattera i Tv och i media om att de andra länderna måste ta emot . Men fattar inte att alla vill hit endå.

Jag skriver på för mina barn o barnbarn.