Stoppa rötslamstippen i Skånela

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa rötslamstippen i Skånela.


Gäst

#1

2015-09-25 06:05

Jag vill inte ha en rötslamsanläggning i Skånela

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-09-25 06:12



Gäst

#3

2015-09-25 09:56

Spelar paintball nära o

Gäst

#4

2015-09-26 18:02

Jag bor i närheten och jag förstår att man inte kan garantera till hundra procent att inte olyckor eller läckage inträffar, antingen med anläggningen eller transporterna.

Gäst

#5

2015-09-27 18:41

En helt galen i idé att bygga en damm för avloppsslam bara 100 meter från ett hästbete och 50 meter från en bäck som dränerar området.


Gäst

#6

2015-09-27 20:08

Jag bor ca 700 m (fågelvägen) från där dom ska tippa rötslammet. Vi har EJ fått några papper om det, fick reda på det genom en granne (vi har varit utomlands). Ringde Sigtuna kommun i fredags o prata med en som heter Eva Andersson som ska skicka hit papper. Att vi inte fått papper beror på att dom har satt en gräns på 1000 meter.Men lukten som blir går ju fågelvägen. Det är mycket märkligt att dom husen som ligger mitt emot infarten har fått (det kanske är ca 6-7hus) +husen uppe på Hargs gård som ägs av Sellbergs?? men dom hyr sina hus. Det är stor skillnad. Vi är rädda för att huset kommer att gå ner i pris+lukten. Sen har vi Almungevägen som redan nu är hårt trafikerad av lastbilar och som jag fattar kommer det att bli 3-4 lastbilar per dag minst. Man kan också ifrågasätta vart pengarna till att göra om Almungevägen har tagit vägen, kommunen fick pengar för att fixa den för över 30 år sen (enligt en granne). Jag tror inte kommunen är så samarbetsvilliga eftersom dom jobbar ihop med Rangsells, det verkar mest som dom vill tysta ner alltihopa. Skulle ju vara bra om någon är duktig på att skriva mer fakta och att vi alla som inte vill ha anläggningen skriver under, så dom måste ta upp det. Jag tror ju inte att dom tar upp detta med den insamling vi gör här. Och nu har Rangsells bråttom sa Eva Andersson. Tack för ordet.

Gäst

#7

2015-09-29 18:43

Bra jobbat alla som skrivit på!