Stoppa västtrafik från att sänka ungdomsgränsen

Melissa
Gäst

#1

2015-09-18 20:34

Nu får det vara nog!


Gäst

#2

2015-09-18 20:45

Förstår inte hur västtrafik tänker . Man försöker göra något bra och åka miljövänligt , då jag är en miljövän, men dem kommer höja priserna så extremt mycket att det är löjligt!! Kommer skaffa mig en bil istället för kommer inte ha råd att köpa månadskort längre till mig o min sambo. Snåla giriga västtrafik , hoppas ledningen läser detta o inser vilka problem dem skapar för folk.
Cyklisten

#3

2015-09-18 21:11

Tycker att detta är en bra justering som skulle införts för längesedan, tillsammans med ett studenterbjudande.


Gäst

#4 Re:

2015-09-18 23:21

#3: Cyklisten -  

 Menar du att du tycker det är bra att de sänker från 26 till 20?


Gäst

#5

2015-09-19 09:57

Jag tycker inte det finns någon anledning att höja och höja priserna hela tiden, det tycker ju självklart dom som höjer priserna, ja men snart har ingen jävel råd med att åka buss/tåg längre och vad händer då!? Jo det ska jag berätta, FLER TAR SIN BIL och då förstörs ju miljön fortare!! Det ska vara smidigt, bra och framförallt BILLIGT att ta bussen eller tåget. Det finns dom som bara har extrajobb eller jobb med dåligt betalt, ska då nästan hela lönen gå till att bara kunna ta sig till jobbet!!?? Blir så jävla arg på detta!!
Cyklisten

#6 Re: Re:

2015-09-19 13:33

#4: - Re:  

 Ja, det är precis vad jag menar. Det är en väldigt vettig justering då väldigt många som studerar på högskola är över 26 och således har precis lika god (eller dålig) ekonomi oavsett ålder. Borde införts för längesedan. De borde införa en rabatt för arbetslösa med, dock.


Gäst

#7 Re: Re: Re:

2015-09-21 19:25

#6: Cyklisten - Re: Re:  

 De borde Inte sänka åldern!?

AJ

#8

2015-09-22 14:16

Borde vara glada att de inte sänker till 18, då man rent juridiskt är vuxen... Jättebra med 25% rabatt för studenter istället :-)

Förbannad

#9

2015-11-04 15:49

Jag tycker det är rent jävligt! Just nu betalar jag 760 för ett göteborg+ och i januari blir det 1010!! Hur ska man kunna leva när nästan allt går till att köpa busskort??

Nicco

#10 Alltid funnits?

2015-12-08 06:27

Rätta mig om jag har fel nu men studentpriser (att köpa periodkort för ungdomspris) har alltid funnits så länge jag kan minnas. Det står redan i dagsläget att du som är <26 år och är studerande får köpa ett periodkort för ungdomspris. Det förvånar mig att vissa skriver här att detta är något nytt?

Antagligen är det västtrafik som kör en fuling och publicerar detta somna nyhet för att lugna evntuellt upprörda människor? Däremot deras nya "rabatter" för funktionshindrade, arbetslösa etc är ju alltid välkomnat. Däremot väger det inte upp för det faktum att merparten mellan 20-25 inte tillhör någon av dessa övriga kategorier. 

Vi betalar redan hutlösa priser för deras busskort men om deras ambition är att människor skall börja använda bilen, förlåt jag menar utveckla kollektivtrafiken, får de räkna med reducerat antal köpta busskort.