Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige.


Gäst

#51

2015-09-11 17:09

För att en vän som hade drogproblem sökte hjälp fleran gånger fick det en gån men halkade dit igen och sedan försökte ta livet av sig och sökte hjälp men blev inlagd och dagen efter blev han utskriven och valde åter igen att ta självmord och då lyckades han tyvärr med det!!

Gäst

#52

2015-09-11 17:12

Jag är utbildad mentalskötare och vet att det finns många engagerade, hängivna personer som jobbar för att göra livet uthärdligt för många med psykisk ohälsa. Men, resurserna för dessa personer visar vilka värderingar dagens samhälle präglas av. Bara att placera en människa som överlevt ett självmordsförsök på psyk.akuten! Hur tänker man där???

Gäst

#53

2015-09-11 17:22

Min pappa tog sitt liv för ca 1 månad sedan pga han inte fick rätt vård

Gäst

#54

2015-09-11 17:28

För dagens psykvård är under all kritik ! Kass och sämst !

Gäst

#55

2015-09-11 17:30

Det är självklart att jag skriver under då jag upplever psykvården vara under all kritik i dagsläget.

Gäst

#56

2015-09-11 18:49

För att psykvården behöver förbättras i alla avseenden. Det finns mycket bra personal, men även en hel del tradtionstyngda, prestigefyllda individer som har stort fokus på sin självbild men litet intresse av aktuell forskning - tyvärr! Dessutom är resurserna snålt tilltagna och fördelningen arbiträr.

Gäst

#57

2015-09-11 19:09

Alldeles för många mår dåligt i vårt land och det utan att få¨det stöd/den vård som de behöver!

Gäst

#58

2015-09-11 19:24

För att jag har både personlig o professionell erfarenhet av hur svårt det är att få hjälp från psykiatrin.

Gäst

#59

2015-09-11 19:27