Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige.


Gäst

#326

2015-09-15 10:34

Jobbar inom psykiatrin

Gäst

#327

2015-09-15 10:49

Jag tycker mig ha märkt att den psykiska ohälsan ökat dramatiskt och psykvården verkar ha förlite resurser att hjälpa på ett bra sätt. Har själv väntat i över ett år på att få komma på terapi samtal, väntar fortfarande
Amanda Sandell Roos
Ansvarig för denna petition

#328 Re:

2015-09-15 11:17

#10: -  

 Vi ska kämpa för att detta ska bli bättre nu. Jag och en till person ska gå till tidningar, skicka detta till riksdagen och så vidare. Vi gör allt i vår makt för att psykvården ska bli bättre! 

Amanda Sandell Roos
Ansvarig för denna petition

#329 Re:

2015-09-15 11:21

#42: -  

 Jag och en till kämpar för att alla ska få rätt vård! /skaparen 


Gäst

#330

2015-09-15 11:42

Har själv blivit utsatt för den bristande psykvården där ej någon bryr sig.

Gäst

#331

2015-09-15 11:52

det finns väl inget viktigare än att få människor att må bra! När man hör om alla neddragningar inom (psyk-)vården blir man mörkrädd.

Gäst

#332

2015-09-15 11:53

Herregud! Livet är tufft för oss alla till och från. Vi är med om tuffa saker och behöver prata om det. Då behöver man hjälp direkt. På det sättet undviker man självmord.

Gäst

#333

2015-09-15 11:57

Har på nära håll fått se eländet...önskar ingen den "vård" som ges
SISYFOS ;)
Gäst

#334

2015-09-15 12:02

Det räcker att se vad tidningar skriver och andra medier rapporterar. Sjukskrivningstalen för "psykisk ohälsa" formligen rusar och alla förfäras, men ingen gör något. Inom psykiatrin pratar man om "symptombärare" - dessa effekter ser vi också som en reaktion på att någon i familjen mår dåligt, vilket tyvärr "speglar sig" i bl a ökande skilsmässor, ökande "våld i nära relationer" osv.
Varför ägnar sig skolbarnen åt "frivillig frånvaro" och "missbruksproblem" av varierande sort och grad? Och inte bara ungdomar som "tar till" denna "flyktväg" utan det missbrukas ju "hej vilt" i samhället idag. Listan på "symptom" av liknande art går ju naturligtvis att göra längre...

Och... en "reaktion" jag har på det hela, är att varför ägnar man så mycket tid och resurser på denna "symptomatiska behandling"? Varför tar man inte tag i själva grundproblemet? Ett "skrämmande fakta, är att var tionde "stockholmare" medicinerar med SSRI/NSRI preparat! Varför det?

Svaret på den frågan, tror jag är - att man inte vet hur man skall göra, men jag har försökt få kontakt med någon, som "vågar" lyssna till vad jag har att säga. Men... än så länge, så har ingen vågat ta det "steget", så då får det väl va', då?
Om Ni blir nyfikna på mig och mina tankar på hur man skall komma tillrätta med orsakerna som i slutändan ger dessa "symptom", så får Ni gärna ta kontakt med mig.
Eller så fortsätter man med dessa "symptomatiska" behandlingsformer och med det resultatet att de orsaker som är grunden till de symptom inte får den uppmärksamhet som faktiskt krävs för att komma tillrätta med bekymren.

Hur... man ska göra?
Välkommen in på min sida i etern, med adress www.utvecklingsakut.n.nu där återfinns även kontaktuppgifter, men även en "hel del" text som tyvärr är nödvändig, eftersom man måste sluta krångla till saker i onödan, då det enkla bevisligen är svårt nog.
Och det "tror tusan" att man inte upplever att man får "rätt hjälp", när "kulturen" är att "vetenskapifiera" allt i en teoretisk värld, som dessvärre inte är "kompatibel" med den verklighet vi alla är tvingade att delta i


Gäst

#335

2015-09-15 12:04

För att det är otroligt viktigt att vi bryr om oss de som mår dåligt.

Gäst

#336

2015-09-15 12:28

Därför att psykfall får gå fritt och skrivs ut på tok för tidigt. Se hur vårt samhälle ser ut, psykfall till höger och vänster. Man vågar ju snart inte gå ut för alla psykiskt sjuka människor.

Gäst

#337

2015-09-15 12:51

Måste bli bättre vård.

Gäst

#338

2015-09-15 13:12

Därför att jag har på nära håll sett vad den usla psykvården ställer till med. Den frustration och kamp som både de som behöver vård går igenom, samt alla anhöriga. Detta måste få ett stopp NU!!!

Gäst

#339

2015-09-15 13:49

För att jag har vart inskriven i psykiatrin i 12 år dom gjorde att jag blev av med mitt körkort o blev vräkt från min lägenhet för sena sjukskrivningar på ett halvår dom har skickat hem poliser till mig som skämt ut mig på min gård behandlat mig som en brottsling blev lpt ad i april och avd 34 Södertälje psykiatrin var ett skämt dom ville bara ge mig medicin o gav mig medicin som jag hade för tre år sen, fick brottas med 6-7 stycken ur personalen för att dom skulle tvångsspruta mig men jag ville inte ha medicin o hävda mina mänskliga rättigheter, överläkaren lyssnade inte på mig utan skrattade bara åt mig framför min mamma o sa att jag hade psykos o behövde medicin, jag frågade personalen vad psyke och psykiatrin stod för de kunde dom inte heller svara på utan jag fick förklara att det är ett gammalt grekiskt ord för själ o psykiatrin står för läran om själen, ganska skrattretande att personal som jobbar på psykiatrin inte kan svara på det, det är många misstag psykiatrin gjort mot mig

Gäst

#340

2015-09-15 13:50

Det behövs NU!!!!

Gäst

#341

2015-09-15 14:08

Psykvården idag är under all kritik. Underbemannad och underprioriterad enligt mig.

Gäst

#342

2015-09-15 14:35

Jag skrev under... För att jag själv vet vad smärta är och vad den kan göra med en. Det är hemskt att vi har dålig psykvård i Sverige. Jag vill att det ändras och att alla får en chans till ett bättre liv!
Och till er alla som lider av något, ge aldrig upp hoppet <3

Gäst

#343

2015-09-15 14:37

Vården behöver förbättras och få ett patientfokus!!

Gäst

#344

2015-09-15 14:59

För dagens psykvård är ett skämt!
Ammi

#345 Re: idiot

2015-09-15 15:01

#336: -  

 HAHAHA du är ju inte heller speciellt frisk, det märker man ju på dig.


Gäst

#346

2015-09-15 15:09

Har vart sjukskriven för utmattningssyndrom.... Många oförstående i vården

Gäst

#347

2015-09-15 15:36

Personlig erfarenhet av bristande svensk psykvård.

Gäst

#348

2015-09-15 15:38

Tycker psykvården behöver bli bättre,lider själv av panikångest. och man får inte direkt nån bra hjälp
smulan

#349

2015-09-15 15:44

viktigt att psykvården blir bättre. Lider själv av svår panikångest. Man blir bara bollad hit/dit


Gäst

#350

2015-09-15 16:05

För vi behöver bättre Psykvård samt att många inkl. mig själv har lite problem