Låt bli Träffpunkterna i Karlshamn

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt bli Träffpunkterna i Karlshamn.


Gäst

#1

2015-05-31 17:17

Detta är en social träffpunkt och till stor glädje för många äldre som annars skulle sitta ensamma . Alltså rör inte träffpunkterna, det finns annat att spara på

Gäst

#2

2015-05-31 19:00

De äldre som har värnat om vårt land våra traditioner. Jobbat hårt i många år...har krämpor o sjukdomar. ..
obegripligt att de ska ta ifrån dom tom detta lilla nöje i sina sista dagar..lite fika underhållning en stund vid sjön med fiske etc...
skäms för fan på er politiker. ..
de är värda mera än att sitta fast i ensamheten som många gör..
egentligen är de värda fan så mkt mera än detta..
förklara gärna hur ni tänker...förutom pengar som ska sparas till era löner el nått annat...
vad kan vara viktigare än våra pensionärer ...

Gäst

#3

2015-06-01 06:57

Därför att jag tycker att det är fel! Träffpunkterna ger våra gamla nödvändiga ljuspunkter i en ofta ganska så trist och enformig och ensam tillvaro! Spara på nåt annat o stället! Jag är riktig besviken på politiker som bestämmer över huvudet på oss!!! Fy!!! Och dom har "vi" valt!!! Skäms!!!!!

Gäst

#4

2015-06-01 10:23

Det är oerhört viktigt att det finns platser för social samvaro för äldre. Det viktigaste är dock ett innehåll i verksamheten och att samordning sker och att uppskattning ges för dem som arbetar frivilligt. Det är egentligen kommunens hela ansvar att arbeta förebyggande socialt. Skärpning politiker.

Gäst

#5

2015-06-08 08:48

Jag tror inte att man sparar ett ruttet lingon genom att ta bort träffpunkterna! De bidrar till att de som besöker dem får ett socialt liv o därför mår bättre.