Behåll Hästberg!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Behåll Hästberg!.


Gäst

#126

2015-05-27 19:46

Alla barn har rätt att få gå i förskola!

Gäst

#127

2015-05-27 20:15

därför att jag arbetar med funktionshindrade inom autismverksamhet och vet hur viktigt det är att ge ett grundläggande stöd åt dessa barn som gör att de får de bästa förutsättningarna som vuxna

Gäst

#128

2015-05-27 21:12

Jag vet av erfarenhet hur mycket skolor med bra förutsättning betyder för elever,familjer, ja hela samhället gagnas av att kämpa för allas lika rätt till en anpassad skolgång.

Gäst

#129

2015-05-28 05:15

Politiker borde komma ut och se verkligheten här på Hästberg! De borde prata med föräldrarna till dessa barn som går där!
Det är skit att det ska dra in på barn som redan är svaga och behöver all hjälp de kan få. Och oss som familj, vi som redan får kämpa med vardagen ändå! Så fel att gå på en målgrupp som redan är svaga och inte orkar strida!
Behåll Hästberg!!!!!

Gäst

#130

2015-05-28 05:52

Vansinnigt att barnens behov inte ses över, utan att det är beslutfattare utan några fördjupade kunskaper om barnen och deras behov som tar beslut.

Gäst

#131

2015-05-28 07:45

Klart att Hästberg ska vara kvar. Vart ska annars alla dessa barn få träning och utveckling!

Gäst

#132

2015-05-28 07:59

Självklart ska Hästberg vara kvar med den verksamhet som dessa barn så väl behöver.
Varför dra ner på barnen?
Malva

#133

2015-05-28 09:54

Klart Hästberg ska vara kvar!!!


Gäst

#134

2015-05-28 10:01

Ska landstinget vara stolt över att rädda svårt sjuka och eller för tidigt födda till livet måste också landstinget ta sitt ansvar fullt ut och göra det så bra som möjligt för de drabbade individerna och dess familj. Hästberg är fantastiskt! /Mamma till Thea som tyvärr gick bort 2011.

Gäst

#135

2015-05-28 17:30

Det är viktigt att det finns bra omvårdnad för barn med särskilda behov så de får ett bra och utvecklande liv! Det måste prioriteras!

Gäst

#136

2015-05-28 23:40

Det måste ju vara det viktigaste som finns- att hjälpa de som behöver det mest. Personalen på Hästberg gör ett otroligt fint jobb för både barnen och alla i barnens omgivning. Tack för att jag fick lära mig språket PEC hos er. Det värmer så mycket att kunna komunicera med era bilder, framtagna efter barnets behov och intressen. Det heter ju att en bild säger mer en tusen ord och det stämmer så väl när favoritfiguren och allt annat som barnet gillar finns med i PEC- pärmen. Det är obegripligt att något så välfungerande och fantastiskt bra är hotat av nedläggning. Hoppas av hela mitt hjärta att de som tappat förståndet och halva mänskligheten hittar det igen och inser att besparningarna inte ligger hos barn med särskilda behov!                                        


Gäst

#137

2015-05-29 03:28

Det kanske är en stor kostnad för landstinget under tiden barnen går på Hästberg, men jag är helt säker på att det blir billigare i längden. Dels har dessa barn ändå rätt till hjälp från alla dessa yrkesgrupper så utan Hästberg skulle habiliteringen få rycka in istället, och dels får de en så mycket bredare grund att arbeta vidare på vilket kan leda till ett mindre hjälpbehov som vuxna och alltså en mindre kostnad för samhället. 

 

Sen bör man såklart även tänka på den mänskliga aspekten, att alla människor bör ha rätt att hitta ett språk för att kunna kommunicera till exempel. Men jag gissar på att det är i första hand kostnaden som landstinget bryr sig om. 


Gäst

#138

2015-06-01 06:00

Detta behövs!!! Dra inte ner på sådana viktiga saker

Gäst

#139

2015-06-01 19:53

Skäms på landstinget att lägga ner fina och bra möjligheter till god stimulans och utveckling för de mest drabbade! Ska man lägga ner sin själ och miljarder på att rädda svårt sjuka spädbarn till nästan varje pris så ska man även ta ansvaret fullt ut och visa kärlek och omsorg genom att ge barnen möjligheter till att utveckla sin kommunikation och sina andra sinnen. Det skärs ner allt för mycket på de mest utsatta. Visa barmhärtighet och behåll hästberg. Mvh/Louise
Lisa

#140 Klart skolan ska vara kvar!

2015-06-01 20:42

Barnen behöver denna fantastiska förskola som även jag har fått gått på fram till 91, pga min hörselnedsättning. 


Gäst

#141

2015-06-05 07:22

En stor och viktig del för barn med flerfunktionshinder att utvecklas och få likvärdig chans att vara delaktiga i vårt samhälle.

Gäst

#142

2015-06-09 21:11

Jag vill Rädda Hästberg ifrån Nedläggning.

Gäst

#143

2015-06-10 07:59

Jag har har tre barn som gått på denna fantastiska förskola ! Det skulle vara en katastrof för våra handikappade barn om de lade ner Hästberg !

Gäst

#144

2015-06-10 09:37

Landstinget ska inte spara på de svaga i samhället

Gäst

#145

2015-06-14 17:52

Jag har gått på Hästberg, dåvarande avdelningen för hörselskadade-döva barn och den är REDAN nedlagd, Den andra avdelningen hade barn som var som de som går där nu. Hjärtlösa chefstjänstemän och okunniga också tycker jag. RÖR INTE Hästberg politiker. Ni har chansen! Kasta förslaget i skräpkorgen. Gör om gör rätt!