Bort med Cesar Millan från svensk tv!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bort med Cesar Millan från svensk tv!.


Gäst

#76

2015-09-17 19:01

Hans metoder är helt förkastliga . Redan första gången jag såg programmet mådde jag dåligt av det han utsatte hundarna för . Bara jag ser honom kokar jag av ilska ...

Gäst

#77

2015-09-17 20:21

Hans metoder är hemska.


Gäst

#78 Re:

2015-09-18 20:18

#2: Stark åsikt -  

 Håller helt med dig om att hundkörkort bör vara krav..

Då skulle det innebära teori såväl som praktuk för de som vill ha hund.

Då kan vi också motarbeta den hantering som CM förespråkar. Ditt inlägg visar på okunskap, så det visar ännu tydligare varför hundkörkort behövs..

Att CM arbetar med metoder som innebär att hunden totalt fråntas möjlighet till egna val, och passiviseras eller ännu värre, totalt utsläcks, är det dom förespråkas i hans program.. 

Det finns betydligt bättre metoder där hunden arbetar med egna val och samarbetar med oss av eget val istället för av tvång.

CM arbetar enbart med dominans.. 

Du menar att han hela tidenupprepar frasen lugn och undergiven... Det är Inte ett normalt beteende för en hund.

Han baserar sin tes på  mycket gamla studier som sedan dess reviderats och idag visar något helt annat..  I en flock visar medlemmar undergivenhet mot den som leder, men detta upprätthålls Inte med dominans, utan visas ändå, av respekt och omtanke - det är familjeband.. 

Jag kan utveckla det här  betydligt mer.  

Men tycker att du istället bör läsa det Per Jensen skrivit..  Då kanske du får lite förståelse för hur fel CM hantering av hund är..

Välkomnar dagen då vi får obligatoriskt hundkörkort.

Då slipper vi många okunniga hundägare som hanterar sin hund som en slav.. 

Älskar cecar Millan

#79 Jag som gillar Cecar

2015-09-22 18:08

Många skriver att människan är dominant. Då undrar jag. Ska inte husse/matte vara domnat mot hunden? Hunden ska inte vara dominant.  då spelar de ingen roll vem som tränar hunden. De är husse/matte som bestämmer, annars kommer man aldrig få kontroll/lydnad över den.

Cecar sparkar inte hundar han tatsjar. Sen har han hjälpt många hundar som är i red zoone att bli bra igen. Är de någon som har varitv i hans program eller sätt bakom kulisserna på tv programmet?  de som visas i tv är bara en liten del. Han har en hel farm med över 30 hundar och massa personal.

 


Gäst

#80

2015-09-25 14:47

Avskyr hans träningsmetoder, det är djurplågeri att behandla hundarna på det sätt han gör

Gäst

#81

2015-09-26 12:46

För att Cesar Millan inte är en djurvän och inte borde låtas behandla djur.
Lisa Lapp

#82 Hundar skall hållas utomhus

2015-09-26 12:54

Hundar skall hållas i hundgårdar tills det är dags att äta födan.

Hund smakar gott


Gäst

#83

2015-09-28 10:57

Viktig att TV förmedlar en sund bild av hundträning. Som instruktör i Brukshundklubben får jag många gånger rätta till och förklara när mina kursdeltagare fått konstiga tips genom bl a CM.

Gäst

#84

2015-09-30 06:47

För jag håller med!

Gäst

#85

2015-09-30 08:18

Cesar Millan hjälper varken hundägare eller hundar. Hans metoder bidrar bara till mer kommunikationsproblem mellan människor och djur. Dominans finns inte hos hundar och det är en komplett myt.

Gäst

#86

2015-09-30 08:27

Därför att jag önskar att vetenskap i alla sammanhang skall vara vägledande före känsla och s k "sunt förnuft"

Gäst

#87

2015-09-30 08:28

Tycker inte man ska använda dominans i uppfostran !

Gäst

#88

2015-09-30 11:05

Inte okej med kadaverdisciplin o bestraffning.

Gäst

#89

2015-09-30 15:29

Han ska bort från svensk tv

Gäst

#90

2015-09-30 18:59

för att cesar skall bort från svensk tv

Gäst

#91

2015-10-01 06:35

Därför att Millan kör med alldeles för hårda fysiska och psykiska metoder, vilket lätt anammas av vanliga hundägare. Programmet är ju populärt och Millan karismatisk, men hans metoder är inte förenlig med svensk djurhållning. Dessutom är det TV med fast programtid, man klipper bort så det blir bra i TV.

Gäst

#92

2015-10-01 07:49

Har alltid ansett att CM inte har en susning om vad han sysslar med. Tyvärr finns det skrämmande mycket monkey-see-monkey-do attityd i Sverige och ungdomar tror att det är ok att göra som honom. Bort med det från TV!

Gäst

#93

2015-10-01 09:35

Har ett skadlig påverkan på synen på hundar och hunduppfostran

Gäst

#94

2015-10-01 10:04

Våra hundar är värda så mycket mer än vad Cesar Milan erbjuder dom, tex respekt, kärlek, omtanke och lika stor värde som individer som vi människor. Våra hundar behöver något helt annat än det Cesar Milan försöker få oss att tro, hans läror är direkt farliga och förvirrande för de hundar och deras hundägare som dessvärre inte själva skaffat sig tillräcklig kunskap om hur hundar fungerar.Jag hoppas att SVT tar bort hans hemska program!

Gäst

#95

2015-10-02 22:38

Det finns så många sätt att träna hund dock finns det flera situationer där C.M avsiktligt väljer bort att förstå en hund och varför den agerar på ett visst sätt i en specifik situation utan tolkar allt som "dominans och ledarskapsproblem".

Jag tänker på ett specifikt avsnitt som säkert är sökbart på youtube dör en person har problem med att hunden (någon svart schäferliknande hund) jagar katter.

Jag blir direkt illamående över hur C.M väljer att hantera det, då det faktiskt är rätt så enkelt att med trevligare metoder får en hund att acceptera katter, även om det kan ta olika tid mellan hund och katt.

De tar in en katt i en bur i rummet och hunden gör utfall och skäller.

Då sätter han på ett elhalsband på hunden och nästa gång den gör utfall sätter han på strömmen och det är märkbart hur hunden inte bara får ett obehag utan direkt ont. Och blir rädd.

Sedan repeterar han detta några gånger så fort hunden tittar mot katten tills han har en hund som bokstavligen gömmer sig in under möblerna i rummet och i vild panik försöker komma ifrån elstötarna genom att krypa in under en soffa. En ömklig rädd hund och det är en hemsk syn.

Nöjt konstaterar då C.M till hundägaren att "Nu har du ledarskap och hunden vet vem som bestämmer".

Jag har tränat samma situation ofantligt många gånger med hundovana katter med kattovana hundar. Särskilt en döv vit jack russel som verkligen skrek rakt ut och stod på bakbenen och ville ta mina katter (8 stycken då jag var fosterhem med) över ryggraden, och jag inte kunde använda rösten eller klicker som jag är van vid. Det var såklart en utmaning och det tog tio dagar innan hunden sov mitt bland katterna. Men jag använde inget våld, inga korrigeringar, bara positiv förstärkning och bra belöningar.

Det handlar så mycket mer om vem man själv är som människa, och hur man vill hantera och se en hund.
Namninsamlingavtönt

#96

2015-10-07 08:38

Nästan lika löjligt som att solkräm och plåster är rasistiskt.. skärpning för fan.


Gäst

#97

2015-10-07 11:43

För att jag inte vill att folk ska tro att det är ok att misshandla djur.

Gäst

#98

2015-10-09 19:23

För att han psykar hundarna till underkastelse. Provocerar dem att göra fel för att sedan skrämma dem så att de även blir osäkra. Han provocerar fram en naturlig reaktion för att bestraffa den. Fast hunden har inte förstått varför den blev straffad, den signalerade ju innan och trots det fortsätter Milan tills hunden angriper. I hundens värld har den inte gjort fel då. Och ibland bestraffar han fast man ser att hunden är rädd och i försvarsställning, inte angreppsställning. Då skall man backa, inte angripa hunden. Så dumt att det är elakt.

Gäst

#99

2015-10-14 07:09

Därför att Caesar inte är ärlig och visar upp vad han egentligen gör för att få hundar att sluta med t ex hanhundsaggresivitet. Han visar inte att han använder elhalsband för att trycka ner hunden. Att dölja så väsentligt saker som dessutom är förbjudet i många länder gör att det är falsk marknadsföring.

Gäst

#100

2015-10-20 17:08

jag håller inte med hans sätt att tro att även nu, är ägaren ledare och hunden i underläge. Jag och min hund samarbetar!!