Bort med Cesar Millan från svensk tv!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bort med Cesar Millan från svensk tv!.


Gäst

#51

2015-06-07 09:18

För att de metoder han använder strider mot Svensk Djurskyddslag. Den säger att djur ska behandlas väl..... De metoder han bl a använder är våld, slag och sparkar vilket självklart inget djur ska behöva utstå.


Gäst

#52

2015-06-17 07:44

Cesar Millan vilseleder och skadar hundar och vilseleder även deras ägare vad gäller hundträning och hur hundar bäst lär sig. Lyssna på Till exempel Per Jensens forskning istället och lär utav den hur hunden mår och lär sig lydnad och annat på ett bättre sätt som varken förvirrar eller skadar hunden. Bort med låtastränaren Millan, det är ingen bra förebild för en hundägare!

Gäst

#53 Re: Hmmmmmmm

2015-06-17 07:51

#22: Mia - Hmmmmmmm 

Det handlar väl inte dessa människor som skriver under inte bara själva lider av att se programmet, jag med flera vill inte att Cesar Millans metoder och låtsaspedagogik visas på tv så att Sveriges hundägare börjar sköta sina djur enligt hans principer eftersom det skadar våra bästa fyrbenta vänner! Skriver under för hundarnas skull så inte deras matte eller husse ska behandla dem som Cesar gör vilket sprids och förespråkas genom att tv visar upp det. Tänk ett steg längre.


Gäst

#54

2015-06-21 15:55

Jag har alltid varit en djurvän och efter vad man läste i artikeln, så ska detta inte visas i svensk tv.


Gäst

#55

2015-06-21 22:17

Därför att när mkt okunniga hundägare tror sig få hjälp med sin hund, blir imponerad av det snabba "resultatet". Ser de inte att de.har en helt knäckt hund framför sig. Det är sorgligt och vidrigt att se!

Gäst

#56

2015-06-22 07:42

Därför att ha inte vet vad han sysslar med och lär ut felaktiga och farliga metoder.

Gäst

#57

2015-07-10 05:13

Det är skrämmande att se denne självsäkre herre när han förser besvärliga hundar med stackel, nosgrimma mm. Hundar som vägrar gå släpas över asfalten och går de inte fot får de en smäll av en stav han använder ibland. Att han trots det har en massa fans bevisar bara att de inte förstått ett enda dugg.

Gäst

#58

2015-07-25 11:13

Har sett för mycket av hans sk metoder där han provocerar fram aggressioner hos hunden för att sen visa sig "duktig" som löser problemen.
Intressant också med klipp som tagits bort från Youtube där han verkligen är elak!
Nej bort med honom och fram för metoder som bygger på kontakt och tillit!

Gäst

#59

2015-07-26 09:19

Cesar Millans metoder går ut på att göra hunden rädd och osäker. Kan man läsa hundens kroppsspråk så är det fruktansvärt vad Cesar utsätter hundarna för och det är sjukt att han inte fått mer kritik än så!

Gäst

#60

2015-07-28 10:53

för att jag håller med.

Gäst

#61

2015-08-01 11:01

Jag skrev på för att jag håller med om att Caesar millan bidrar till att många som ser på programmet får en felaktig bild av hur hundar fungerar och hur man tränar hundar.
Hundens daghem, Kalmar
Gäst

#62

2015-08-27 12:28

När man tränar hund så bör man utgå från hur en hund fungerar för att få ett bra och bestående resultat. Om man tränar hund efter hur en människa fungerar eller som i fallet med Cesar Milan hur man tror att en hund fungerar, så når man aldrig hållbara resultat och stressar hunden oerhört i processen. Nästa som sedan ska ta över (många av oss hundproblemutredare) får vi en oerhört nervös och stressad hund som vi ska hjälpa, efter att husse och matte "tränat som de sett på tv".
I Sverige har vi en lång historia av god hundhållning och promenader i naturen. Detta håller på att förstöras av de komersiella tv-program som sänds. Hundar ska man inte längre leva i samförstånd med, utan de ska kväsas till underkastelse i bästa Cesar Milan stil! Väldigt illa, och otroligt skadligt för våra hundar! / Anna Knutson, ägare Hundens daghem, Kalmar

 


Gäst

#63

2015-08-27 17:33

Kort o gott, dags att leta upp både kvinnliga o manliga instruktörer/hundtränare som inte rycker hundar i stackel, tvingar ner dom på rygg mm. Människor ser Millan o tänker: härligt nu ska det jävlar i mig bli ordning på hunden, men hur då? Vad är det vi minns när programmet är slut? att vi måste vara ultradominanta, rycka i halsen på hunden och sparka lite på den, sen avslutar vi med en härlig alfarullning så vi har talat om vem som verkligen bestämmer... Många hundägare verkar ju inte ens orka skaffa sig information från olika håll vilket gör det hela ännu värre i denna quick fix tid. Så visa andra metoder som vi alla kan pröva riskfritt för både hund och ägare.

Gäst

#64

2015-08-31 19:23

Därför jag verkligen vill ha bort cm från teve. Han är okunnig och påverkar människor att använda metoder i hunddressyr som inte är förenlig med svensk djurskyddslag.

Gäst

#65

2015-09-03 13:28

Caesar gör helt fel metoder

Gäst

#66

2015-09-07 07:05

Gillar inte Millians hårda metoder emot djur och än mindre gillar jag att hundägare använder hans hårda metoder på sina icke problemhundar. Hundar är levande varelser som har rätt att behandlas med respekt och omtanke.

Gäst

#67

2015-09-11 22:38

Hans metoder att " uppfostra" hundar känns inte rätt , ingen kärlek och inget samspel med hunden. Man kan visa ändå vem som bestämmer :-)

Gäst

#68

2015-09-13 07:20

För att jag är emot djurplågeri och översittarfasoner behandla djur som du vil bli behandlad själv är mitt motto


Gäst

#69

2015-09-15 04:53

För alla hundars bästa!

Gäst

#70

2015-09-15 07:03

Jag är instruktör. Tyvärr möter jag hundägare som tittat på hundprogrammen i TV. Dom har i sin okunnskap trott att man tränar/ fostrar hundar som bl.a C.M visar. Dom har fått mer och mer problem med sina hundar. Deras sittuation blir ohållbar. Mattar och hussar känner sig olyckliga och tycker stt hundägandet är jobbigt. Hundarna är ännu mer olyckliga , otrygga och relationen är helt galen!
Undra hur många " misslyckade" hundägare och hundar " TV" har på sitt samvete?
Det är så jäkla tokigt att man väljer att använda dessa " hundcoacher" istället för att visa förebyggande hundträning med e.x Eva Bodfäldt !!!

 TV-foljet  skyller på att det inte blir någon bra TV om man visar förebyggande hundträning. Önskar att TV folket följde med mig när jag träffar dessa olyckliga och lurade hundögare - inte för att göra något tv program, utan för att FÖRSTÅ vilken skada dom faktiskt gör!!! TV - folket måste börja ta sitt ansvar. Bort med alla kortigeringstränings hundciacher från TV !!!

 


Gäst

#71

2015-09-15 12:06

Jag skrev på för att jag inte tycker om hans metoder

Gäst

#72

2015-09-15 19:39

Han är inte schysst mot hundar. Stackel gör vilken hund som helst foglig. El likaså.

Gäst

#73

2015-09-17 06:40

Har själv hund och skulle aldrig behandla honom på det sätt som cezar förespråkar

Gäst

#74

2015-09-17 15:41

Inte en dag för tidigt att ta bort denna hundplågare från TV.

Gäst

#75

2015-09-17 18:55

Jag skrev på för att jag tycker hans metoder är vasinniga . Helt förkastliga !