Få Coop att ta bort sin felaktiga propaganda över köttdiskarna!


Gäst

#26

2015-05-15 15:15

För att det helt uppenbart krävs en rejäl dos av psykopati att påstå att man är någons vän och gör dem glada, för att sedan i nästa andetag döda och äta upp dem.
dummafan

#27 Re: Re: Re:

2015-05-15 17:08

#18: Jessica Johansson - Re: Re:  

Hur tror du ett slakt hus fungerar? dom dödas på det mest lindriga sätt som finns, de hinner inte känna eller uppfatta vad som händer. Vad tror du händer om man låter en gris leva ute i livet? finns en anledning till att det kallas boskap. 

vad tror du sker ifall vi slutar att avliva djur. Hur ska då de som har det sämre klara sig? Vill du öka svälten istället för att ta bort den, väldigt bra resonemang där. Ifall du tror att alla ska va veganer, så kan jag säga att du dödar väldigt mycket fler djur och orsakar onödigt mycket utsläpp. Bara för att tillverka din special mat. Samt att det är inte nyttigt eller billigt. 

Att klanka ner på ett varuhus som ger er så mycket vinst är väldigt fel. Liksom vad har dem gjort er? Räcker det inte att dom har bra priser och bemöter er trevligt? fast vad kan man förvänta sig från ett själviskt kommunist svin.

Att ni ens har tiden till att hitta på dessa resonemang är ju löjligt. En gris som kommer ifrån coop har levt sitt liv till det yttersta. Som även slipper känna depressionen och smärtan av att bli gammal. 

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2015-05-15 17:15


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2015-05-15 17:43



Gäst

#30 Re: Re: Re: Re:

2015-05-15 19:42

#27: dummafan - Re: Re: Re:  

 Jag har sett din så kallade "lindriga slakt". Inget med den var lindrig eller human. Men om den nu är så bra, varför inte prova den på dig? Eller vad är det som gör dig så speciell att du ska leva medans andra ska dö för att du känner för det?

Du vet, majoriteten av jordens alla grödor går åt till att föda 150 miljarder djur i stället för 9 miljarder människor och betydligt färre djur som skulle finnas om vi inte producerade dom. Om du hade läst på lite så skulle du veta att djurindustrin är den allra största orsaken till miljöförstöring som finns. 

Snälla utbilda dig lite innan du lägger dumma kommentarer. Jag somnar typ av att läsa det, för det är så otroligt dumt. Gäsp.

dummafan

#31 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-05-15 20:17

#30: - Re: Re: Re: Re:  

Hur går din fantasi slakt till, hur ska man kunna slakta ett djur bättre än att döda på en millisekund. Skulle inte känna så värst mycket. En spik genom mitt huvud dödar mig väldigt snabbt, hinner inte känna nåt. Vad är felet?

Vad är det för konstig värld ni lever i? det är skillnad på djur och människa. Hur hjärntvättade är ni som tror att mat är människor? herregud vart är världen påväg. Du kan inte på fullaste allvar se ett djur som en människa? Boskap har vi tagit fram för att kunna överleva, slippa svält. Det var innan vilddjur men det är de ej längre, vi tar hand om dem och gör så att dem mår bra. Sen så får dem bli lite uppstressade i kanske 10 minuter då dem slaktas. Inget lidande, utan död direkt. Så som det ska vara. Är det så mycket begärt? när djuret har levt ett dröm liv i flera år. Alldrig behövt bry sig om nåt, fått allt serverat. Ne, du borde växa upp. Hur gammal är du?  

äter ni det som en kossa äter? nej. Utan det krävs en ny odling för att ni ska bli glada. Djurindustrin är det inte som är boven. Utan det är gödslet som boskapet skiter ut. 

Leva i förnekelse och sen bli motbevisad, ja du. Väx upp säger jag bara. 

 

 


Gäst

#32

2015-05-20 10:38

Sjukt pinsamt...

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-20 11:01


Vegan

#34 Re: Re: Re:

2015-05-30 07:58

#17: Jessica Johansson - Re: Re:  

 Hej! Tills vi alla är veganer av etiska och miljömässiga skäl tycker jag det är bra att det görs reklam för ekologiskt kött. Samhället är inte redo för att bli veganer allihop (..ännu).

Eko kött (..ekologiska likdelar...) där har ju djuren blivit väl behandlade i livet iallafall jämfört med det "vanliga" fabriksproducerade köttet.

Så fram för mer ekokött tills alla har insett att det de egentligen vill är att bli vegan.

kommentarer?

Chris Stardust

#35 Re: Re: Re: Re:

2015-05-30 08:05

#27: dummafan - Re: Re: Re:  

 Du har ju verkligen valt ett passande namn...


Gäst

#36

2015-05-30 08:15

Uppenbart....hur kan man skriva nåt sådant.
KÖTTDISKAR TÄNKER INTE PÅ DJUREN!!!!!!!!!!

Gäst

#37

2015-05-30 10:30

För jag tror att alla individer vill leva sina liv och att alla med puls känner smärta, glädje och ångest.
Detta är lika dumt som att säga att människor som blir gasade till döds var lyckliga.

Att ses som en produkt och kvävas med hjälp av koldioxid är inget jag stävar efter. Jag har svårt att tro att någon individ skulle vara lyckliga med det ödet.

Gäst

#38

2015-06-22 16:26

Coop är äckliga jävla hycklare

Gäst

#39

2015-11-23 18:21

Vilseledande marknadsföring! På vilket sätt tänker man på djuren, när deras grisar kastrerats utan bedövning? På appen Djurskyddat har Coop angett att de ej kastrerar grisar vid smärtsam kastrering. Vad gäller nötkreatur, så garanteras ej att djuren får smärtlindring och bedövning vid smärtsamma ingrepp som exempelvis kastrering och avhorning (Coop X:tra nötfärs).