Få Coop att ta bort sin felaktiga propaganda över köttdiskarna!

Coop har i tre-fyra av sina butiker provocerande och felaktig propaganda över sina köttdiskar. De skriver "Glad gris med knorr på svansen" och "Sveriges godaste köttdisk, vi tänker på djuren".

Vi anser att djuren vill och har rätt att leva lika mycket som vi människor, och att de INTE är glada över att dödas. Coop använder sig av dessa ord för att få folk att må bra över ett val som faktiskt plågar och dödar djur och det är inte rätt. Vi har kontakta Coop angående detta, men de visar inget intresse av att ta bort propagandan.

Vi vill att de inte bara tar bort den, utan även tar bort det felaktiga de skriver på andra ställen i och utanför butikerna, att de är "djurvänliga". Majoriteten av matprodukterna som säljs i butiken kommer ifrån djur och bidrar till att djur utnyttjas, plågas och dödas och därmed krockar med ordet "djurvänlig".

Skriv under protestlistan för en förändring för djuren!

Tack på förhand!

Jessica Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Jessica Johansson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.