Lagstadga om 1,5 meter mellan cyklister och motorfordon
Kontakta namninsamlingens skapare
Är inte första gången!
Måste få ett slut på galenskapen!
Vi cyklister som helt säkert tar lite platscpå vägen här och där skall inte behöva frukta för vår liv för det
Men tydligen behövs det lagar för vissa som förklarar att man behöver visa respekt för varandra trots att man inte förstår vad vi gillar /gör
(Finns ju lag som säger att man inte får göra inbrott .. Ändå sker det)
Alla stressade bilister måste få veta att det INTE är okej att riskera livet på oskyddade trafikanter bara för spara ett fåtal sekunder istället för att vänta och köra om på ett trafiksäkert sätt.
Denna lag borde även innefatta rullskidor.
Den känns nödvändig när man blir trängd ned i diket o nästan påkörd.
Troligtvis för att en MC riskerar att repa lacken...
Alla som färdas på vägarna ska visa hänsyn för varandra. Tävlingcyklister o motionärer måste tryggt kunna utöva sin idrott
Re:
Jag gillar också att cykla men försöker hålla mig nära kanten eller anänder cykelväg där det finns. Enligt mig är dock cyklister som cyklar i bredd eller långt ut från kanten ett hinder för trafiken eftersom de aldrig kan hålla samma hastighet som bilarna.. därav har inte cyklister samma rätt som bilar.. nej!
Re:
hade du cyklat så långt ut mot kanten du kunde hade marginalerna varit bättre. Bilister gör arga omkörningar när cyklisterna är i vägen för vanlig trafik. Enligt lag får man faktiskt inte "hindra trafik" vilket jag tycker att cyklister gör ofta...
Re:
Precis, det borde vara lag att cyklister använder cykelväg där det finns tillgängligt.
Re:
Cykla på cykelväg då... Jag gissar vilt att du inte tar cykelvägen även om den är fin... Utan ligger hellre på bilvägen.
| This discussion has been closed. |