RÖR INTE VÅRA SKOLOR i Tuna, Rumskulla, Djursdala och Gullringen
Kontakta namninsamlingens skapare
Har någon ens tänkt på de barn som faktiskt lider av åksjuka?
Känns som vi fått en stor fet käftsmäll. Som tur är får man slå tillbaka i självförsvar.
Bortkastade resurser
...plöjde man inte ner en och annan tusenlapp (läs: många) på upprustning och ombyggnad av Rumskulla skola för inte särskilt många år sen? Känns ju inte så välinvesterat och genomtänkt om man ska lägga ner nu.
Resor med barn från Tuna till Vimmerby,resor med mat till dagis o äldreomsorg Vimmerby-Tuna, när ombyggt kök finns på Tuna skola!?
Djursdala skola
Jag kan inte förstå detta beslut, det är galet!
Har en son i F1an på Djursdala skola, han trivs fantastiskt bra. De har naturen utanför ytterdörren, minimal trafik, fantastisk luft och dessutom världens goaste fröknar. Nu vill man att dessa barn ska hamna inne på AL skolan, där klasserna redan är stora, skolgården är betongtäckt, luften fylld med avgaser från närliggande trafiken. Kanske finns det istället barn i Vimmerby stad som skulle må lite bättre av att komma ut i landsbygdsskolorna?
Sen kan jag inte se hur det ska bli billigare att köra runt på alla dessa (140) barn från våra landsbygdsskolor än att faktiskt ha skolorna kvar. Underhåll av tomma lokaler kostar ju också pengar. Nån ska kratta grusgångar, underhålla skola, förskola, gymnastiksal.
Nej Glennfalk med bihang, gör om, gör rätt!
Och ni som röstat på S och M, gör också om och gör rätt till 2018 ;-)
Tack för mig!
Tänk om folk visste hur upphandling Krönsmon gick till!! Han måste bort, inkompetensen på en sådan post är inte bra! (MG)
Jag blir bara mer och mer uppretad på allt detta!! Förstår verkligen inte vad vi har för politiker i Vimmerby kommun??!! Hur man kan vara sååå tröga och bara tänka på vimmerby stad och inget på landsbygden. Alla vill faktiskt inte bo och vara inne i stan. Jag är en riktigt landen människa och trivs med frisk luft och den vackra naturen jag bor i. Mina barn går på dagis i Rumskulla och vi trivs i Rumskulla. En fin skola med fina lokaler och en perfekt skolgård med närhet till skogen.
Jag har mycket närmare ner till Mariannelund, 3 minuter och jag jobbar i Eksjö kommun så för oss blir det mycket närmare....
Nä så skärpning Vimmerby kommun.......
det är viktigt att behålla skolorna på landsbygden
| This discussion has been closed. |