RÖR INTE VÅRA SKOLOR i Tuna, Rumskulla, Djursdala och Gullringen
Kontakta namninsamlingens skapare
Mina 4 barn har gått i Djursdala skola och det har varit toppen. Har en önskan att min ev framtida barnbarn också ska få möjlighet till det och slippa åka buss flera mil om dagen.
Är man nöjda?
Är väljarna nöjda i
Rumskulla. 82 Moderater och 97 Socialdemokrater ca 30%
Tuna 79 Moderater och 144 Socialdemokrater ca 50%
Djursdala 84 Moderater och 67 Socialdemokrater ca 50%
Gullringen 76 Moderater och 187 Socialdemokrater ca ca 50%
Man känner sveket för det var TYST innan valet.
Peter Fjällgård
Det är mångaa ser jag som gått i de små orternas skolor som är villiga att ge oss vårt stöd.
Så det måste varit en bra miljö kan jag tro.
Hur man ska förklara 7-8 mils resa varje dag kan man bara undra.
Vad gör dom med våra barn?????
Beslutsfattarna måste vara nöjda med två stora industri marker för en massa miljoner som inga är intresserade av
Ett fibernät som itsam har hand om som ingen har förtroende för som har kostat ofantliga miljoner
O sedan komma på NU MÅSTE VI SPARA
O sedan lägga ner fyra skolor som sedan ska stå tomma
Ang skolorna så sparas inte mycket pengar
De kan inte slå av värmen då fryser skolorna sönder
Meras skjutsande med bussar bra miljötänk
Lärarna flyttas oftast med till andra skolor
Vaktmästaren kanske kan jobba halvtid men det måste ändå underhållas, gräs rabatter träd, så där kanske man kan spara nån krona.
Sossarna sa precis innan valet att man inte skulle lägga ner några lantortskolor men det gäller väl inte längre
En som bor o har gått i Djursdala skola o som inte har en tanke på att flytta till stan
Vettigare storlek på klasserna & det finns inte så många anledningar att skolka ute på ladsbygden - vart ska de ta vägen & vad ska de hitta på istället liksom...
Dessutom är det ju MYCKET lättare att få igång annan aktivitet i en skola inne i stan...
bussarna går ändå tomma o överbeläggningen i Vimmerby minskar
| This discussion has been closed. |
This comment has been removed by the person who wrote it.