Förbjud tiggeri nu

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Förbjud tiggeri nu.


Gäst

#76

2015-05-02 10:39

Jag skrev under för jag vill inte utsättas för deras fräckhet o bedrägeri o nedsmutsning i vår stad hela landet med våra politikers hjälp blir sverige totalt fördärvat stoppa detta

Gäst

#77

2015-05-02 10:53

Är så trött på dessa påträngande tiggare som dessutom finns överallt och bygger upp sina läger .
Trodde tiggeri var förbjudet i Sverige.
Såg en tiggare som gav sig på en gammal dam och tryckte upp en mugg framför ansiktet på henne. Trots hennes nej så ville han inte ge sig. Så ska vi inte behöva ha det.

Gäst

#78

2015-05-02 11:05

Tiggeriet medför sanitära olägenheter, fekalier i parker, sandlådor på dagis. parkeringar, gator och torg ja var som helst på allmän plats.
Smittspridning pandemier
ohyra som kakelaker och vägglöss
och inte minst kommer våldet i samhället eskalera och det snart
Ta nu och tänk till alla politiker för skiten lär komma både till Lidingö och Djursholm

Gäst

#79

2015-05-02 11:36

Är så trött på allt vad tiggare heter!
Anna
Gäst

#80

2015-05-02 12:15

Trött på alla dessa tiggare som man skall kliva över som ropar efter pengar!
Dessutom grisar dom ner både parker och utanför butiker!
Sverige måste först ta hand om sina egna fattiga och låta Rumänien ta hand om sina!
Och framför allt vill jag att vi går ur EU alla kriminella element som kommer in till vårt land stjäl och skjuter vilt över allt!
Därför skrev jag på UT MED TIGGARNA!

Svensk lag verkar ju inte gälla dessa! Vem kollar när 3 månadersgränsen passerar.

Dom har ju rätt att komma hit 3 månader men då skall dom söka jobb vilket dessa inte gör och stå för mat och uppehälle!

Vem kollar desas blir att dom är skattade och försäkrade och huvdtaget kördugliga!

Sverige kan inte vara allas räddare!


Gäst

#81

2015-05-02 15:06

vill inte ha tiggare utanför affärer eller någon annan stans heller. ut med dom till sina hemländer tack!

Gäst

#82

2015-05-02 15:07

Nu måst bli ett slut med alla dessa tiggare utanför butiker på gatorna i Tunnerbanan. De finns överallt.
http://samtiden.nu/15190/

Se nedan

Tack till dig som medverkar till att understödja och utveckla tiggeriet på våra gator och torg.

Tack till dig som genom detta förhållningssätt medverkar till förslumningen av våra parker. Tack till er som tycker att våra skatter ska användas för att ytterligare utveckla, bistå och fördjupa denna förnedrande verksamhet, så skriver Bo Sjögren

Ni som lägger pengar och godisbitar i pappmuggarna utanför våra butiker. Du som genom denna handling tycker dig ta något slags ansvar för dina medmänniskor, utan att reflektera över vad det är du egentligen gör eller över konsekvensen av ditt handlande. Du som inte inser att du genom din handling håller kvar den medmänniska du vill hjälpa i ett passiviserat och förnedrat tillstånd. Du som genom ditt handlande i själva verket förstärker kränkningen, trycker ner och försvagar. Handlar det egentligen inte mer om din egen sinnesro, än om omsorg om en fattig medmänniska? Att du genom ditt handlande vill köpa dig fri. Från det som skaver. Åtminstone för stunden.


Jag understödjer inte tiggeriet. Jag tycker att det ska förbjudas. Det är ett riktigt konstaterande att fattigdom inte kan förbjudas, men det innebär inte att vi måste acceptera tiggeriet eftersom det inte gör den fattige rikare eller leder till bättre självkänsla för denne. Finns det ens något exempel där tiggeri bidragit till att lyfta någon ur fattigdom? Som företeelse tycker jag tiggeriet är förfärligt och kan inte förstå att vi i Sverige accepterar och medverkar till denna form av egenförnedring. Det är vare sig humant eller respektfullt.

Jag vill inte att den kommunalskatt jag betalar ska användas för att understödja sådan verksamhet. Det är inte för detta jag har arbetat och betalt skatt för, i över 50 år. Däremot skäms jag över att en ensam 97-årig kvinna med dålig syn och balans, i Sverige 2015, av sin kommun tvingas gå till förvaltningsrätten för att få sin rätt till särskilt boende prövad. Det kunde vi väl ändå ha besparat henne. Det inte bara skaver, det svider. Det har jag inte heller arbetat och betalt skatt för, i över 50 år.

Bo Sjögren



Gäst

#83

2015-05-02 15:09

Det var fel att ta bort lösdriverilagen och bettlerilagen.

Gäst

#84

2015-05-02 15:29

Orkar inte tycka synd om friska människor.

Gäst

#85

2015-05-02 17:12

DÄRFÖR ATT JAG TYCKER MAN SKA HJÄLPA TIGGARNA I SINA HEMLÄNDER vi kan inte hjälpa alla som har det svårt våra egna utslagna får ingen hjälp.Ock tiggarna bär sig åt som svin bajar o kissar var som Samt jobbigt o höra deras hej pengar please

Gäst

#86

2015-05-02 17:37

För när jag kommer hem till Sverige blir jag så irreterad på tiggarna som sitter framför varje affär.
Jag vill inte ge dom pengar..det är ingen lösning. Man behöver inte vara skitig för man är fattig. Báde rika och fattiga kan slänga sopor där de ska slängas. Det är bara slöhet. Hjälp dem i deras hemland. Försök lära de unga att detta är inget värdigt liv.

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-02 22:29


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-02 22:45


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-02 23:02



Gäst

#90

2015-05-03 19:58

De kommer aldrig att sluta tiga om man väl ger de pengar!! Det måste finnas ett annat alternativ för att kunna hjälpa dem, jobb tex. Här i Sverige finns det många svenskar som behöver hjälp i första hand!!!

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-04 03:10


bambina

#92 Re:

2015-05-04 05:49

#26: -  

 

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-05 14:55


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-05 15:00


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-05 15:03


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-05 15:06


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-05 15:08


Medborgare

#98

2015-05-07 16:54

Vakna Sverige! Sluta vara dum-PK och dra ner detta vackra land i skiten. Tvinga Rumänien och Bulgarien ta hans om sina invånare!!

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-07 23:52


Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-12 03:50





Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...