Förbjud tiggeri nu

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Förbjud tiggeri nu.


Gäst

#26

2015-03-30 13:09

Jag skrev under för att jag är så TRÖTT på dessa tiggare som sitter överallt och blir fler och fler. De blir mer och mer närgående. Jag känner mig påhoppad. De smutsar ner, slänger sin skit omkring sig, ibland vet jag inte om det är hundbajs eller människobajs jag ser på gatan eller i skogen när jag går ut med min hund. DETTA MÅSTE FÖRBJUDAS!!

Gäst

#27

2015-03-31 03:33

För att få ett slut på tiggeri i Sverige!

Gäst

#28

2015-03-31 03:50

Jag har fått nog! De är överallt och skräpar ner!

Gäst

#29

2015-03-31 06:40

Jag har ledsnat på att dom lämnar sina saker överallt. Stora högar med skit som igen tar bort. När jag var på sergelstorg i helgen med min familj kom en tiggare fram och tiggde pengar när jag hade min 4månaders bebis i famnen. Jag blev rädd att hon skulle börja råna oss eller liknande!. Nää förbud tiggeri!, behåll våra svenska tiggare!!!

Gäst

#30

2015-03-31 07:04

Skicka tillbaka tiggarna till sitt land!

Gäst

#31

2015-03-31 08:05

För att folk utnyttjas och de sociala problemen annars inte åtgärdas i tex deras ursprungsland.

Gäst

#32

2015-03-31 08:08

Dom skapar otrygghet i städer och samhällen. Dom skräpar ner vårt rena Sverige i parker och i vår natur samt bidrar till ökad kriminalitet Vill inte att mitt fosterland ska hysa och försörja människor vill utnyttja landets godhet.

Gäst

#33

2015-03-31 08:16

Jag vill inte ha kriminalitet och nedskräpning i mitt land!

Gäst

#34

2015-03-31 08:36

Det bör finnas andra sätt än att tigga.
less

#35 tiggare

2015-03-31 08:41

Är så fan less på dom tiggare. Snart kan man inte handla mer.


Gäst

#36

2015-03-31 08:49

För att det räcker nu. De står utanför alla affärer.Vissa är tysta när de tigger men andra sjunger om hjälp. Alla svenska familjer som inte har mat på bordet varje dag? De tigger inte utanför affärern. De kandke borde göra det.
Välkommen Svenska Tiger!
Gäst

#37

2015-03-31 10:18

För att vi och andra EU-länder redan betalt åtskilliga miljoner till Rumänien. Medl skapet kostar oss 40 miljarder o vi får endast 10 miljarder tillbaka. Vi hjälper redan tillräckl många pga vår oansvariga invandringspolitik.

Det är redan för många av deras "sort" i vårt lilla land som blir allt farligare att leva i. Polisväsen och terrorskydd blir ännu dyrare och vi får ett alltmer otryggt samhälle.

För att tiggeriet är organiserat mer eller mindre. Mkt går till Zigenarbaroner. De fattiga som lyckats köpa sig ett hus kommer ofta tillbaka och tigger ännu mer. De är omättliga!

Allmänt känt (medveten att allt som sägs negativt om icke svenskar anses rasistiskt och ska tystas. Vi har blivit hela världens lakejer), att de i sin kultur tigger och stjäl och ej vill integreras.

När träffade du sist en zigensk Volvo arbetare? Vi har redan stora utg på det finska och svenska zigenarpacket. När såg man en finsk zigenarkvinna vara ute och jogga i skogen, plocka bär, eller delta i ngt vardagligt svenskt inslag? Eller jobba som expedit, läkare eller städerska? Jag har aldrig träffat någon och ändå VET jag att många har mkt pengar och lever bättre än ett flertal svenskar. Men nu handlade det ju om de Rumänska zigenarna.


Att de enl statistik föder många barn redan i tidig ålder och sällan ger dem utbildn även ifall det är gratis. De uppmuntrar sina småbarn till tiggeri o stöld. Se You-Tube o TV-program om hur de förstör för de i Spanien, Engl osv. Dottern som är extra flink får de bra betalt för vid ett bortgifte. Hon hinner då föda många barn från tidig ålder. Att de ej kan ta ansvar ens för sig själva, men väljer att föröka sig så är känt sedan länge tillbaka. Icke-Zigenarna i Rumänien säger det inte högt, men ser dem helst dö.

Ju mer vi ger desto fler kommer hit och desto mer kriminalitet för det med sig! Det kan ett barn förstå. Ligorna plundrar våra sommarstugor, stjäl koppar, diesel, guld mm. Kontokortsbedr o mer kvalificerat lurendrejeri likn Nigeriabrev är ej deras gebit, tror jag. De flesta är ju analfabeter, eller ska vi säga vad alla tycker "ANAL-fabeter"!

För att det blivit en enda soptipp av Sverige! Det är en makaber utopi och om det inte omedelbart upphör kommer vårt land att gå under! Sjukdomarna kommer öka och fler tillkomma. Utgifterna för tandl, barackbostäder etc vill ingen normal svensk betala för. Inkl våra invandrare. Det bidrar till att de med utländskt utseende lättare misstros och får det svårare då svensken känner mer o mer avsky för allt de måste utstå och betala för. Menar här att det blir en orättvis och otacksam situation som en tacksam och duktig invandrare hamnar i. 


För att det är irriterande och skapar oro och stress med tiggarna. Svenska folket ska definitivt inte behöva känna skuld då vi förutom EU betalar U-landsbidrag, miljöskatter och för vår frikostiga anhöriginvandring, som slukar miljarder.


För att det redan är en sån komplicerad situation som uppstått i Sverige med så många olika folkslag som har olika traditioner, kulturer och religioner. Landet blir allt svårare att styra!

Folkomflyttningar har alltid funnits! Men detta är ej jämförbart, då de får ta del av vår välfärd som de aldrig någonsin kommer bidra med eller hjälpt till att skapa!

Den enstaka romern som vill bidra med något gott är inte dessa som kommer i stora busslaster och behandlar våra egna utslagna mkt illa. Ja, de är ju faktiskt rasistiska mot dem då de själva ska ha mest och bäst av allmosorna.

En erfaren volontär hade skänkt mat och kläder på ett event i Gtbg. Som tack begärde de att roffa åt sig så mkt som möjligt. En enda svensk uteliggare kom. Hon var tacksam för ETT värmande plagg. Hon hade ej kunnat få mer heller då volontären och hennes dotter blev kallade rasist, fitta och hora. De övriga svenska uteliggarna vågade sig ej dit! Volontären var van att bli uppskattad vid hjälparbeten och att de behövande var tacksamma för det lilla de fick.

Men romerna fyllde bl a en bänk full av saker. En skiva bröd räckte ej, utan de skulle ha färdkost också. De har redan börjat bli mer aggressiva och farliga! Om tiggarna förändras så, hur blir då de verkligt kriminella när de vet de kan behandla oss hur som helst. Se hur de organiserats i Italien! Där är de också föraktade!

 

 

Givetvis tycker jag synd om många fattiga romer som lever kallt, utan vatten och mat. Extrema misärer ibland, men vi kan inte hjälpa hur många som helst! Inse den enkla logiken! Det blir till slut att alla förlorar på det och ingen kommer att ta hand om oss förtryckta och bespottade svenskar! Ingen kommer tacka oss! Leder endast till hat, kaos, sjukdomar, kriminalitet, fattigdom med missämja och splittring bland våra "egna" som följd! Ingen vill ha sovandes romer på sina altaner, eller hur? Vill någon ha dem som städhjälp, knappast och de skulle inte duga till att hålla en villa i fint skick! Risken att de skulle rensa huset på värdesaker behöver ej nämnas.

Vill man hjälpa dem så ska man skicka pengar DIT från privat konto. Ej gynna dem här!!! Märkligt att i vårt samh uppmuntras vi att tänka självständigt och har tillgång till 4G internet överallt och flera radio- och TV-kanaler. Men för vissa svenskar och politiker är det uppenbart att detta ej är tillräckl för att få dem att vakna! Eller är de ute efter att förinta oss totalt? Är det först då någon reagerar? Då är det försent!


Att förnedra och missgynna svensken i media och i det vanliga livet och som får utstå denna mardröm är däremot korrekt humant, tydligen! Speciellt när vi dessutom tvingas betala notan.


Vad vårt Riks-dagis vill är att visa hela världen att de tar hänsyn till alla FN:s konventioner. Finns det ingen konvention för den etniska urbefolkningen, eller ska vi behöva bli en subventionerad välfärds-minoritet först?


Tiggeriet skapar oro bland grannländerna och tappar allltmer sitt goda rykte som föregångsland. Detta är också allvarligt!


Vad ska tiggeri-ivrarna göra när de börjar föda barn här? Kan den rättfärdiga svensken acceptera att en baby bor i en barack? Aldrig! Då ska de ha lgh och ännu mer bidrag och ju mer bidrag, desto fler barn vill de givetvis föda här. Ska deras barn sedan s k integreras i vårt samhälle? Knappast, när de i generationer levt utanför det vanliga samhället. Varför är de så hatade i Rumänien? För att Rumänska befolkningen (icke romer) "inbillar" sig att de är annorlunda eller för att det faktiskt är sant? I Rumänsk TV pratas det om tiggarparadiset Sverige. Det lockar så klart hit ännu fler. Bulgariska romer är också redan här. Vilka kommer härnäst för att ta del av de bästa gobitarna? Var går vår gräns för hur många vi svenskar tvingas hjälpa?

Usch!, säger jag bara när den snedvridne humansvensken menar att "vi alla är lika mkt värda", när man ifrågasätter tiggeriet!  Är det därför Vår Ingemar Stenmark är lika ansedd som Hitler? Varför har vi olika löner osv...
Turismen kommer inbringa mindre pengar. De vill inte till det fd gröna landet längre och traska bland sopor, tiggare och kriminella.

Att Sverige ej förbjudit tiggeriet innan det fick fotfäste här och börjat accepteras av vänsterfolket är oförståeligt och oförlåtligt. Det enda raka är att ENAS och totalförbjuda tiggeriet och se till att det blir EU-omval! Röstar Svenska folket för ett ja, och dessutom behåller sina politiker så är det bara att förbereda sig på att själv ansöka om asyl i annat land eller stappla ut med tiggarskålen.




VILL HÄRMED TACKA SVENSKA FOLKET SOM RÖSTADE PÅ DENNA DAGIS-REGERING! VÅGAR NI BÄRA EN HAND MED: "Jag gillar Svenskar" eller "Rör ej vårt land"? Det har ni knappast mod eller förstånd till! Erat vansinne har ju som sagt inga gränser alls!!!  

 

 


Gäst

#38

2015-03-31 10:29

Stoppa tiggeri i Sverige!!!!

Gäst

#39

2015-03-31 10:50

För att jag börjar få nog av allt tiggeri. det går inte att vara någonstanns och det är inte rätt att folk ska komma hit och tigga från andra länder. Lätt sagt nej. Min anledning är min anledning och jag tycker det ska få ett slut
Välkommen Svenska tiger!

#40 Re: Sluta ge tiggare pengar

2015-03-31 11:57

#4: Arg invånare - Sluta ge tiggare pengar 

 Helt rätt! Jag såg dem samlas i en bil och när jag nämnde det på ett snällt sätt så skrek chauffören "kärringdjävul" åt mig! Jag skrev upp Reg Nr på bilen och det visade sig vara en zigenare som bor på Mariehemsv i Umeå som stod på den. Alltså inte en Rumänsk Zigenare! 

De samarbetar därmed inte bara genom nätverk i Rumänien! Utan vi har permanent boende zigenare som får alla våra bidrag och tackar oss genom att ta hit sina gelikar. 

Sedan att vi har farligare grupper som nätverkar och den naive svensken betalar för här, gör ju inte situationen bättre!

 

 

 


Gäst

#41

2015-03-31 12:13

Avskyr tiggeri och tiggare. Finns ingenting i denna värld som rättfärdigar tiggeri.

Gäst

#42

2015-03-31 16:33

Skamligt att tillåta tiggeri!

Gäst

#43

2015-03-31 18:20

Det kan inte fortsätta så här Sveriges resurser kommer att ta slut Bara renhållningskostnader och andra utgifter skenar för kommuner o stat.

Gäst

#44

2015-03-31 22:17

för att jag tycker tiggare inte bör kunna ta nytta av de svenska folkets generositet

Gäst

#45

2015-04-01 07:40

Tiggeri måste stoppas i Svarige dem har gjort landet så full det är hemskt.

Gäst

#46

2015-04-01 10:41

här talas om värdighet för människor i Sverige, detta är förnedrande människovärdighet, TIGGERI skall givetvis förbjudas- tiggarnas respektive hemländer som får stora bidrag från EU för att klara av sina sociala problem, måste TVINGAS att ta krafttag i sina länder, inte lita till att andra skall lösa deras problem, att skänka pengar till tiggare förhindrar just detta! skriv under petitioner snarast, vissa kommuner betalar flygresor hem för tiggarnas semester, men de återkommer så fort de kan! Säg nej, själv är jag pensionär, har inte haft en semester på 20 år!! Ingen fri tandvård heller, för den delen!

Gäst

#47

2015-04-01 20:17

Dom är inte bättre än hårt arbetande människor, och sen ä det organiserat!!

Gäst

#48

2015-04-02 19:49

Jag är trött och rädd på alla de som sitter vid varje affär.

Gäst

#49

2015-04-03 06:23

För jävla mycket skit i landet!

Gäst

#50

2015-04-03 20:32

Zigenarna måste jobba ärligt för pengarna och sluta tigga och råna.



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...