Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015.


Gäst

#276 shurouq

2015-02-10 16:50

Stoppa misshandeln på ungdomar


Gäst

#277

2015-02-10 16:50

Igår våldtogs vår Sverige! Om inte du och jag reagerar idag så kommer det att vara våran tur i morgon!

Gäst

#278

2015-02-10 16:51

Jag såg video klippet, läste på nätet och metrotidningen. Om vakten när han dunkade 9åriga pojken i golvet och smällen hördes, det såg otäkt ut, jag såg det som övervåld och att vuxna som använder våld mot barn är inte okej, jag blev upprörd, vakten gjorde fel, vakten kunde reagera på ett annat sätt som var snällare om han ville stoppa tjuvåktingen, det går förlångt om man dunkar bar barnens huvedet det är ju barnmisshandel och hoppas han blir fälld får böter. Om han frikänds blir jag besviken det är faktiskt brottsligt som han gjorde och jag tänker inte axeptera vakten som dunkade pojkens huve i golvet. Jag blir upprörd och reagerar hårt på det.

Gäst

#279

2015-02-10 16:52

Vidrigt. Vidrigt. vidrig. Det gör ont i hela kroppen.

Gäst

#280

2015-02-10 16:56

jag tror att båda har fel men att använda övervåldet mot en 9 åring det var det värsta.

Gäst

#281

2015-02-10 16:57

Vi måste sätta ett hårt exempel. Vakten måste stå till svars för sina handlingar det går inte ta tillbaka vad som skett.

Gäst

#282

2015-02-10 16:58

Inga ord o komma med!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-02-10 17:02


Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-02-10 17:03



Gäst

#285 Re: Re:

2015-02-10 17:04

#268: turkish - Re:  

 Jag har liknande bakgrund som du, men min pappa har aldrig slagit mig på det där viset... när man pratar om att få stryk av sin baba så är det inte så man menar... jag hoppas du söker terapi för din uppväxt för den verkar ha varit brutal.


Gäst

#286

2015-02-10 17:04

Det som har hänt skulle inte hända eftersom det handlar om ett barn och inte någon vuxen. jag mår så dåligt efter jag har sätt video om jag var där på plats skulle jag försöka stoppa vakten han har inte rätt att slå barnet ok han kunde hålla honom men inte misshandel honom.

Gäst

#287

2015-02-10 17:07

Fega grisen slår små barn vilka pungkullor horungen hade vad äger hans pappa stället el jävla råtta hade de varit i Gbg han hade fått kuk

Gäst

#288

2015-02-10 17:09

Otillåtet beteende, barnmisshandel! !stackare!!

Pesh

#289 Ta inte bort, människor ska lära sig.

2015-02-10 17:20

Men heere gud, ni idioter vet säkert vad som exakt hände och vad han gjorde? Nä tänkte la inte de va. Dessa två pojkar har spottat o sparkat på både resenärer och de två vakter som fanns vid tåget.  Sen det alla nu pratar om, vakten dunkar inte pojkens huvud. Pojken försöker komma loss o försöker skalla polisen. Detta är inte övervåld, det är en vakt som HÅLLER fast en 9-årig pojke som beter sig som smuts. Det är inte pojken ni ska gapa å stoja om. Titta på vakterna som få gå igenom denna skit dag efter dag, här sitter ni ovetande idioter o sormar om något ni kollat på FACEBOOK, va fan. De filmar händelsen, ingen av de som filmar vet vad som hänt innan. Så ta å tänk efter, vad hade ni gjort i den situationen (som vakt). När konduktören kallar på hjälp för de två beter sig dåligt, så kommer ni dit å kramar pojkarna? Fan heller de gör sitt jobb, eller vad hade hänt om de spottat/sparkat på er. Ni hade inte bara tagit smällarna för att de är barn. Pinsamma är vad NI är. 

Snälla tänkt utanför eran lilla bubbla ni siter fast i!! 


Gäst

#290

2015-02-10 17:25

Ett sånt här beteende ska aldrig under några omständigheter tolereras på nån nivå.
Gösta

#291 Re: Re:

2015-02-10 17:32

#244: Gåsface - Re:  

 Ska jag berätta för dig HUR dom kan vara kriminella? Låt oss säga att en nioåring dödar en person, ska vi låta den gå fri utan tillsyn FÖR att den är ett barn? Detta barn hade flytt från ett hem och var efterlyst och det är därför ordningsvaktens jobb att hålla fast barnet även fast han är tvungen att ta till lite våld.

Barnet i fråga är inte oskyldig överhuvudtaget då han sparkar, spottar och armbågar ordningsvakten och då anser Normala, eller logiska personer att man ska få hålla ned huvudet så att han inte kan fortsätta spotta.

Sedan är greppet i fråga inte farligt så jag förstår inte alls varför folk gnäller... Ser man på den andra pojken så sitter han ned och väntar. Skulle 9åringen gjort likadant så skulle han sluppit all smärta.

Ja, jag anser att vakten gjorde helt rätt, en 9-åring kan också vara farlig fast han inte är lika stark, vuxna har också svagheter (Ögon, skrev etc).


Gäst

#292

2015-02-10 17:35

Det är fel att använda övervåld på barn jag tycker det är skrämmande hur vakter hanterar barn.
Faktaföljaren

#293 Wow

2015-02-10 17:41

Barn kan inte vara kriminella! Men Sveriges yngsta mördare var 5 år... Kevinfallet i Arvika... För övrigt är det förtal om vakten inte döms att skriva att han brutalt attackerade 9-åringen, kunde lika gärna skrivit att han våldtagit 9-åringen (om han nu inte blir dömd) då båda är anklagelser om våldsbrott som inte ännu är bevisade.


Gäst

#294

2015-02-10 17:41

Det här i högsta grad förbjudet och absolut misshandel mot barn. Den här typen av brott skall straffas samt ingår rasism i misshandeln. Sverige är laglöst mot skyldiga som ger sig på muslimer eller utländksbarn det är inte demokrati eller lika värda längre. Ny går man efter religion och ras. Detta skall tas på allvar det är för fan ett barn! Vart är alla ministrar nu? Alla politiker?

Gäst

#295

2015-02-10 17:41

För att han är ett barn och man slår inte barn, bara så.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-02-10 17:42


xteam

#297 Re: Ta inte bort, människor ska lära sig.

2015-02-10 17:43

#289: Pesh - Ta inte bort, människor ska lära sig. 

 Väx upp din patetiska lilla bortskämda idiot. Hoppas dina barn hamnar i samma sits sen ska vi skriva som du skriver din gris.

Faktaföljaren

#298 Re: Re: Ta inte bort, människor ska lära sig.

2015-02-10 17:46

#297: xteam - Re: Ta inte bort, människor ska lära sig. 

 Tror inte att personens barn kommer hamna i samma situation då denne verkar ha rätt värderingar och antagligen lär sina barn att inte försöka smita från ordningsmakten.


Gäst

#299

2015-02-10 17:47

Smuts som förtjänar att avlivas som de flesta vakterna som ör tuffa med uniformen på
Faktaföljaren

#300 Re:

2015-02-10 17:48

#295: -  

 Du får gääärna visa vart i ett filmklipp vakten tar sats med armen och slår barnet med knytnäven, då ändrar jag åsikt och anser att han agerat felaktigt.