Återinför Tjänstemannaansvaret enligt Finsk modell!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Återinför Tjänstemannaansvaret enligt Finsk modell!.


Gäst

#251

2015-06-15 07:36

Anser att man inte tar ansvarstagande för den uppgift man har fått sig tilldelad. Detta Kränker i sin tur många människor som hamnar utanför rättsäkerhet eller rättden de äger rätt till att inneha vid Domstol, Försäkringsäkringsärenden där lagen tolkas fel pga okunnighet eller slarv. Gäller också Försäkringskassan Förvaltningsrätt, och annat. Sätt rättvisare bedömningar istället för kränkande bedömningar där folk med med funktion funktionshinder får rättvis bedömning utifrån den enskildes rätt med att få rättvis bedömning av det den har i sjukdomsbild än som nu där nonchalans och orättvisa råder för man vet inte hur man från F.Kassan Förvaltningsrätt skall tolka människors udda sjukdomar eller sjukdom utifrån den kunskap som finns. Och man värdesätter inte den enskildes rätt att få vara sjuk o så vidare...

Gäst

#252

2015-06-15 16:04

Har själv framfört liknande krav tidigare. Alldeles för lätt att smita undan sitt ansvar och många blir lidande.
mamma Mia

#253 Re: missbruk av myndigheter

2015-06-16 14:25

#2: -  

 Man blir stjälpt istället för hjälpt av sociala 

Arbete & Välfärd i Kristianstad ser till så folk avhyses då de inte betalar hyrorna till dem som söker hjälp 


Gäst

#254

2015-06-19 19:10

Bättre med mer personligt ansvar...

Gäst

#255

2015-06-21 11:00

Det kan inte vara rimligt att tjänstemän kan göra grova fel utan att ta ansvar. Det är inte meningen att jaga tjänstemän för mindre fel
men i grova fall måste ansvar finnas.

Gäst

#256

2015-06-22 22:08

Därför att jag fått insyn i hur sociala tar beslut...o visar ingen som helst empati utan kör över människor... har för stor makt. O dessa orosanmälningar o utredninghem m.m som slår sönder familjer.

Gäst

#257

2015-06-23 09:42

För att jag varit sjuk länge och lider av svårtraumatiserad Arbetsskada + att jag har väldigt många nära vänner och bekanta som råkat illa ut i FKS regi!

Gäst

#258

2015-06-25 18:58

Jag tycker det är fruktansvärt att diverse tjänstemän inte får stå till svars för sitt agerande.
Det är väl sånt man lär barnen redan när dem är små..

Gäst

#259

2015-06-26 22:20

jag är en av dem som blivit lidande till Försäkringskassans idiotiska regler. Detta är inte klokt att dem behandlar oss som är sjuka på detta viset. Jag är Undersköterska och tagit hand om sjuka äldre i många många år och idag behöver jag själv vård för min reumatismen och andra sjukdomar. Att inte bli betrod är inte klokt.

Gäst

#260

2015-06-27 06:10

Jag fick påståendet att jag hade "förslitningsskada" i mitt knä då jag fick ont efter att jag lyft upp en boende som ramlat. Jag fick ingen ersättning från FK trots läkarintyg. Konstigt att en förslitningsskada kan reparera sig för idag joggar jag varje dag med hunden och har inga problem med knät!! Det var fruktansvärt att bli nekad inkomst för en hel månad. Lån el och telefonbolag ville ha sina pengar ändå!
Kassan suger

#261 FK

2015-06-27 08:48

Jag förlorade hela min SGI och blev satt på lägsta nivån för att FK inte informerade mig om vad jag skulle göra efter att dom sparkade ut mig från sjukförsäkringen, dom sa "Gå på Socialen om du ska ha pengar så du överlever", det dom skulle ha sagt var "Gå på Socialen om du ska ha pengar så du överlever" OCH GLÖM INTE att ställa dig som arbetssökande hos AF direkt annars förlorar du din SGI, spelar ingen roll om du kan jobba du måste stå som arbetssökande, så när jag senare blev Sjukpensionär så fick jag bara 6700kr efter skatt i månaden istället för 12700kr som jag skulle ha haft, Kassan är den enda myndigheten i Sverige som får folk att ta livet av sig på grund av deras beslut .....

Gäst

#262

2015-06-27 14:51

Jag är utförsäkrad sedan 1:a April 2009 och orkar inte bråka med myndigheter för att då blir jag sämre i min sjukdom.

Gäst

#263

2015-06-27 15:18

Jag har antal 17 st nerlagda brott, mellan 2013.10.01 - 2014.06.30, som Polisen bara lagt ner. Jag är bitter på dessa förordningar, när inte brott lagförs, då är samhället på väg utför...

Gäst

#264

2015-06-27 15:41

Tycker det är så fel att invandrare kommer hit och gör brott! De ska vara glada att de fått komma hit! Skicka tillbaka dem och låt dem straffas i sitt eget hemland!

Gäst

#265

2015-06-28 05:23

Försäkringskassan sitter och stjälper istället för att hjälpa, har haft med FK att göra i 16 år sedan en olycka och dom fick mig att fundera på att plocka bort mig pga. all stress och psykisk press som dom utsätter sina patienter för, av alla handläggare jag har haft att göra med så är det EN på 16 år som verkligen gjorde sitt jobb och inte hela tiden tolkade alla regler negativt för personen som var sjuk utan verkligen hjälpte till, EN av kanske 10 handläggare, det är för lite...hade dom haft ett personligt ansvar för sitt agerande så hade det sett annars ut
Gave

#266 Re:

2015-06-28 05:36

#259: -  

 Jag lider med dig, det tog mig 16 år innan jag äntligen blev sjukpensionerad,  m a o innan dom trodde på mig, trots en bibel med läkarutlåtanden och jag genomgick alla för människan kända behandlingar mot min Whiplash skada utan resultat, blev bara sämre av behandlingarna, genomgick på Kassans order 3 besök till Smärtrehab, 2 försäkringsmedicinska bedömningar, ca 70 besök för behandling på 3 olika Smärtmottagningar i 3 olika städer, efter 16 år har jag samlat på mig mer papper än Palme-utredningen, det är som dom säger, du måste vara frisk för att orka var sjuk och kriga mot Kassan, men inget ont som inte för något gott med sig, jag har hjälpt flera andra smärtpatienter i deras strid mot kassan och har sparat dom massa tid och lidande genom att berätta hur dom på snabbast och enklaste sätt ska sköta kontakten med Kassan, vad som skall göras och när det skall göras, det har dom verkligen haft hjälp av, hade man pengar så skulle jag starta någon form av "ställe" där folk kan vända sig när dom har det joobbigt mot kassan och sjukvården och få råd och stöd av vi som redan har gått igenom samma sak som dom nu går igenom, för alla följer ett liknande mönster i hur kassan jobbar så dom är väldigt förutsägbara och vet man ungefär vad dom ska göra så kan man ligga steget före hela tiden och det sparar man tid och ork på :)

 


Gäst

#267

2015-06-28 18:16

för att brottssyndikat styr landet för närvarade

Gäst

#268

2015-06-29 07:58

Jag har sett så otroligt mycket inkompetens från AF, FK, universitet, högskolor m.m.

Gäst

#269

2015-07-01 10:06

Har själv blivit utförsäkrad två gånger vilket resulterade i att jag har blivit ännu sämre med sensitisering av smärtsinnet o panikångest, spinal stenos för att jag kämpade för att behålla jobbet inom vården! Tack för de försäkringskassan!!!!

Gäst

#270

2015-07-01 14:38

Utan ansvar riskerar tjm utövandet att sönderfalla. Ingen behöver då bry sig över felaktiga beslut o lagar behöver inte följas.

Gäst

#271

2015-07-02 15:29

Jag har själv tillsammans med min huvudman råkat ut för att en myndighet, Revisorsnämnden, struntat i att sköta sin uppgift.

Gäst

#272

2015-07-03 08:13

Det har för länge sen gått för långt.

Gäst

#273

2015-07-03 21:44

Har blivit misshandlad av rättsväsendet några gånger

Gäst

#274

2015-07-06 12:27

Jag tror att det är viktigt att alla som har ansvar för människors väl och ve känner att om jag inte gör rätt får jag ta ansvar för det.Är pensionerad sjuksköterska och lärare ,har både sjuksköterskelegitimation och lärarlegitimation. Har alltid i min yrkesutövning känt ett särskilt ansvar pga att det fanns risk att mista legitimationen om jag inte gjorde rätt.

Gäst

#275

2015-07-07 12:37

Behöver väl inte ens motiveras?