Avkriminalisera Cannabis Åland

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avkriminalisera Cannabis Åland.


Gäst

#1

2014-12-04 13:40

Det är på tiden att vi slutar förstöra folks liv bara för att dom föredrar cannabis ist för alkohol.

Gäst

#2

2014-12-05 16:15

Cannabis fungerar som medicin för många och det finns mycket forskning som bevisligen berättar vilka goda egenskaper den har på människan. Att allmänheten totalt misstolkar och jämför med annat är uppenbart av okunnighet. Om man ska jämföra och föredra är cannabis klart högst upp på listan att föredra om man jämför med alkohol som faktiskt kan leda till död i höga doser medan du i värsta fall bara somnar och sover sött av cannabis. Jag kan hålla med om att cannabis inte är för yngre men å andra sidan så kan socker med vara skadligt för yngre! Dvs personer i 18- 23 årsåldern eftersom hjärnan ännu utvecklas. Men men behöver se till helheten alla medicinerna världen som lagligt skriva ut har större skadepåverkan på hjärnan och kroppen. Alla livsmedel gör skada på kroppen med alla olika ämnen. Men vi väljer ändå att äta dem? Vi väljer ändå att ta emot de mediciner som läkaren skriver ut! Vad är då skillnaden på laglig cannabis och olaglig?
Medicin som medicin, tänk på att av 4g av paracetamol kan man dö och lever och njurar kan kollapsa. Medan man av cannabis blir glad och trött.
Personer som lider av depression kan få hjälp, personer som inte kan sova får hjälp, personer som lider av olika sjukdomar som medför smärta, stress, aptitlöshet mm. Kan få hjälp. Borde inte dessa personer få välja något mer naturligt som cannabis än tunga läkemedelspreparat som tär mer på kroppen än vad cannabis gör?
Det finns så oroligt mycket gott man kan göra med cannabis men det är dags att öppna ögonen för allmänheten och lägga ner propagandan som om att cannabis är farligt! Socker, alkohol osv är mer farligt och alla borde få välja va man mår bäst av.

Jeppe

#3 Re:

2015-02-24 11:28

#1: -  

 Hälsofördelar Med Cannabis !!!

1.Den kan användas för behandling av glaukom.

2.Det kan hjälpa till att kontrollera epileptiska anfall.

3.Marijuana stoppar cancer från att spridas.

4.Minskar ångest.

5.Fördröjer utvecklingen av Alzheimers sjukdom.

6.Lindrar smärtan av multipel skleros.

7.Behandlar inflammatoriska tarmsjukdomar.

8.Det lindrar artrit obehag.

9.Hjälper din ämnesomsättning.

10.Det förbättrar symtomen på Lupus en autoimmun.

11.Marijuana sporrar kreativiteten i hjärnan.

12.Lugnar skakningar för personer med Parkinsons sjukdom.

13.Marijuana skyddar hjärnan efter en stroke.

14.Det kan skydda hjärnan från hjärnskakningar och trauma.

15.Marijuana kan hjälpa människor som försöker skära ner på drickandet.

16.minskar fysisk smärta.

17.Det hjälper vända de cancerframkallande av tobak och förbättra lunghälsa.

18.Lindrar Astma.

19.Botar Hjärntumörer.

20.Botar Psoreasis.

21.Botar Leukemi.

22.Botar Grön starr.

 

tänk!! bara tänk hur många liv som vi skulle kunna rädda och förbättra :)

Cannabis är olagligt för de är så mycket medicinska effekter i plantan som nu ersätts av lagliga droger i pillerform. Är cannabis lagligt kan ju alla odla sin egen medicin och medicinföretagen kommer ej gå runt. Samt botar cannabis och inte bara dämpar för stunden så dem får inga nya patienter.. Sen är de också olagligt för det skapar fred och glädje, men de finns bara pengar i hat o förstörning!!!

GUD SKAPADE DENNA PLANTA FÖR OSS SÅ LÅT OSS SOM BEHÖVER MEDICINEN ANVÄNDA DEN !!!

abcdef abcdef abcdef abcdef
SLÄPP VÅR MEDICIN FRI!!!

#4 Re:

2015-03-02 11:37

#2: -  

 Du har helt rätt där.  E väldigt synd att folk ser ner på cannabis för den plantan har så stora fördelar och kan bota många sjukdomar.

 

VI BEHÖVER VÅR MEDICIN !!!

#5 Re:

2015-03-02 11:41

#2: -  

 Börjar bli trött på denna löjliga propaganda om cannabis !!!

Är nog rätt så svårt att få röster för allt för många mäniskor ser ner på cannabis vilket jag tycker är riktigt synd :(

 

Outi Linda

#6 OIL

2018-02-09 07:52

Min syster Outi Linda diagnosen bröstcancer och hon var vid dödspunkten, med bröstcancer i det sista skedet är nu återlevt och hon är så frisk nu. Tack vare Rick Simpson cannabisolja som vi köpte i Auatralia på: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com kunde Cannabisoljan framgångsrikt användas för att bota min systers bröstcancer inom 3 månader, vilket Rick Simpson uttryckte. Återigen vill jag tacka Rick Simpson för hans underbara Cannabis Oil, vi är nu lyckliga familj med min syster tillbaka levande, stark och hälsosam. kontakta honom för din egen medicinering på: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com

Vänliga hälsningar,
Outi Linda

Calister Hunts

#7 oil

2019-07-17 05:34


My name is Calister Hunts, Here is a brief story on how RSO cannabis oil cured my cancer.i am 68 years, March 2019,i was diagnosed with cancer of the lungs , which i lost all hope,until a friend introduced me to cannabis treatments which i never believed.But i had to try it and few months after i was totally cured and this cannabis oil killed my cancer, Rick Simpson helped me with this cannabis oil.You can get in touch with him Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com

Best Regards,
Calister Hunts

tjsauser98

#8 Peter

2020-01-05 09:34

Min syster fick diagnosen akut leukemi för tredje gången, den första diagnosen var i maj 2017, hon botades av en benmärgstransplantation Efter många lidande och smärta. Men 2018 och 2019 kom leukemin tillbaka. Jag lärde mig veta om cannabisolja i en YouTube-kanal och var glad att veta om The Rick Simpson cannabisolja. På några veckor efter att ha tagit cannabisoljan, där var det en stor förbättring av hennes hälsa. Vi har sett hennes hälsa i 3 månader nu och jag säger gärna att min syster har blivit botad. Jag skulle råda någon att kontakta Rick med sin e-postadress Ricksimpsoncannabishemoil
Bästa önskningarPetersaus